شیائومی بعد از اتهامات مبنی‌بر جمع‌آوری اطلاعات کاربران، مرورگرهای خود را به‌روز کرد

سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی در پاسخ به اتهامات جمع‌آوری اطلاعات شخصی وب‌گردی کاربران، به‌روزرسانی نرم‌افزاری عرضه کرد تا کاربران بتوانند ذخیره‌ی اطلاعات در حالت وب‌گردی ناشناس را غیرفعال کنند.
تبلیغات

به‌روزرسانی نرم‌افزاری شیائومی که اخیرا و بعد از اتهامات امنیتی عرضه شده است، به کاربران امکان غیرفعال‌کردن جمع‌آوری داده‌ها را در حالت جست‌وجوی ناشناس روی مرورگرهای پیش‌فرض فراهم کرده است. بااین‌همه، واقعا شیائومی اطلاعات وب‌گردی خصوصی کاربران را قبل از این به‌روزرسانی جمع‌آوری می‌کرد؟

شیائومی دیروز به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدش برای اپلیکیشن‌های مرورگر پیش‌فرض را ارائه کرد. این به‌روزرسانی درست بعد از اخبار اخیر مبنی‌بر جمع‌آوری اطلاعات وب‌گردی کاربران محصولات این شرکت دردسترس کاربران قرار گرفته است.

شیائومی بیانیه‌ای در وبلاگ خود منتشر کرده و در آن گفته است این به‌روزرسانی به کاربر امکان خواهد داد به‌طوردستی فرایند جمع‌آوری داده‌ها روی حالت وب‌گردی ناشناس (Incognito) را در مرورگرهای Mi Browser و Mi Browser Pro و Mint Browser غیرفعال کند. این به‌روزرسانی نرم‌افزاری ازطریق Google Play دردسترس قرار گرفته است.

شیائومی در پاسخ به اتهامات دخیره‌ی اطلاعات کاربران در وبلاگ خود گفت:

به عملکرد این به‌روزرسانی اطمینان داریم و تأکید می‌کنیم رویکرد ما برای اطلاعات جمع‌آوری‌شده این بوده است که به‌صورت ناشناس ذخیره شوند؛ اما با ارائه‌ی این به‌روزرسانی، قصد داشتیم فراتر از الزامات قانونی برویم و تعهد شرکت را به حریم شخصی کاربران باردیگر نشان دهیم.

به‌روزرسانی نرم‌افزاری فعلی بعد از گزارش هفته‌ی گذشته‌ی مجله‌ی فوربس آمده است. در این گزارش، ادعاهایی مبنی‌بر جمع‌آوری داده‌های خصوصی کاربران گوشی‌های چینی مطرح شده بود. به‌گفته‌ی گزارش فوربس، شیائومی علاوه‌بر اطلاعات وب‌سایت‌هایی که کاربران بازدید می‌کردند، اطلاعات جزئی درباره‌ی اپلیکیشن‌های استفاده‌شده‌ی کاربر و پوشه‌های ایجادشده روی گوشی را ذخیره می‌کرده است.

Redmi Note 8 / شیائومی ردمی نوت ۸

چندین کارشناس امنیت اطلاعات این گزارش را تکمیل کرده‌اند. یکی از آن‌ها با نام گابریل سرلیگ تأکید می‌کند مرورگر پیش‌فرض روی گوشی شیائومی Redmi Note 8 تمام وب‌سایت‌های دیده‌شده و جستارهای موتور جست‌وجو را ذخیره می‌کند. علاوه‌براین، وی معتقد است تمام آیتم‌هایی که در بخش News Feed نرم‌افزار شیائومی نشان داده شده بود، در بین اطلاعات ذخیره‌شده موجود است. سرلیگ همچنین گفت اطلاعات حتی در حالت وب‌گردی ناشناس نیز جمع‌آوری می‌شود. طبق گزارش منتشرشده در فوربس، اطلاعات بعد از جمع‌آوری و رمزگذاری به سرورهایی در روسیه و سنگاپور ارسال می‌شوند.

در پاسخ به گزارش فوربس، شیائومی از اقدام‌های خود دفاع و تأکید کرد فعالیت‌های این شرکت کاملا با قوانین و مقررات حفاظت از حریم شخصی کاربران در کشورهای مرتبط سازگار است. نکته‌ی جالب این است که گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ یکی از گوشی‌های پرفروش‌ شیائومی و اندروید در سال گذشته بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات