تصاویری از نسخه کنسل‌شده پیکسل 4a ایکس ال گوگل منتشر شد

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در تصاویر رندرشده می‌توان جزئیاتی از پیکسل 4a ایکس ال، محصول کنسل‌شده‌ی گوگل را مشاهده کرد.
تبلیغات

سال گذشته شاهد عرضه دو گوشی هوشمند پیکسل 3a و 3a ایکس ال توسط شرکت گوگل بودیم؛ محصولاتی که درواقع به‌جای سخت‌افزاری بالارده از مشخصاتی میان‌رده برخوردار بودند. تقریبا یک سالی از عرضه این دو گوشی گوگل می‌گذرد و انتظار می‌رفت که به‌زودی شاهد عرضه جانشین آن‌ها، پیکسل 4a و 4a ایکس ال باشیم.

با این حال، چندی پیش اطلاعات منتشر شد که از لغو تولید پیکسل 4a ایکس ال خبر می‌داد. درواقع گویا گوگل در نظر دارد که تنها یک مدل از سری گوشی‌های هوشمند پیکسل یعنی پیکسل 4a را به بازار عرضه کند و از تولید نسخه پیکسل 4a ایکس ال صرف‌نظر کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که پیکسل 4a ایکس ال به مراحلی از تولید رسیده بوده و گویا سران گوگل در اواسط مراحل توسعه این گوشی هوشمند تصمیم به لغو ساخت آن گرفته‌اند. این موضوع را می‌توان در تصاویری که اخیرا از پیکسل 4a ایکس ال در فضای مجازی منتشر شده است، متوجه شد.

پیکسل 4a ایکس ال گوگل / Google Pixel 4a XL

متاسفانه سران شرکت گوگل، دلیل لغو ساخت پیکسل 4a ایکس ال را بیان نکرده‌اند و از پاسخ به سوالات رسانه‌ها خودداری می‌کنند. برخلاف شرکت‌های دیگر که جدیدترین ویژگی‌ها را به محصولات پرچم‌دار خود می‌آورند و اصولا شاهد گوشی‌های هوشمندی با سخت‌افزاری توانمند در بازار هستیم، گوگل راه دیگری را در پیش گرفته و تلفن‌های هوشمندی با مشخصات سخت‌افزاری میان‌رده به بازار عرضه می‌کند.

درواقع شاید مهم‌ترین ویژگی سری پیکسل، عرضه آن‌ها با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید باشد. در غیر این‌صورت نکته مثبت دیگری در محصولات اخیر سری پیکسل مشاهده نمی‌شود.

پیکسل 4a ایکس ال گوگل / Google Pixel 4a XL

در مورد سری جدید پیکسل 4a نیز گفته می‌شود که هردو مدل گویا بدنه‌ای پلاستیکی دارند. در تصاویر می‌توان مشاهده کرد که پنل پشتی پیکسل 4a و 4a ایکس ال میزبان حسگر اسکنر اثرانگشت است. درواقع گوگل در نظر نداشته است که حسگر اسکنر اثرانگشت در محصولات جدید این شرکت با نمایشگر ادغام شود؛ ویژگی که دیگر در برخی از میان‌رده‌ها نیز می‌توان یافت.

در بالای نمایشگر حفره‌ای قرار دارد که دوربین سلفی را در خود جای داده است و حاشیه‌های دورتادور نمایشگر بسیار کم هستند. انتظار می‌رفت که پیکسل 4a ایکس ال دارای ابعاد ۱۵۴/۳ در ۷۳/۹ میلی‌متر باشد و ضخامت آن به ۸/۲ میلی‌متر برسد. چنین امری باعث می‌شد که محصول کنسل‌شده‌ی گوگل نسبت به نسل پیشین از بدنه‌ای نازک‌تر برخوردار باشد.

در هر صورت انتظار می‌رود تنها بازمانده از سری پیکسل 4a در اواسط ماه ژوئیه معرفی شده و پس از مدتی نیز به بازار عرضه شود. با این حال، امکان دارد گوگل عرضه محصول جدید خود را به‌علت شیوع بیماری کرونا به تأخیر بیندازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات