خرید و فروش ارز دیجیتال با ارز جو

پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران تا چند سال پیش تنها در حد شنیده‌ها بود و کمتر کسی از ویژگی‌های آن خبر داشت. ارزجو، یکی از بزرگ‌ترین سامانه خرید وفروش ارزهای دیجیتال، این رؤیا را به واقعیت تبدیل کرد و خوشبختانه در این مدت علاقه‌مندان زیادی بین مردم ایران و منطقه پیدا کرده است.
تبلیغات

بیت کوین، محبوب‌ترین ارز دیجیتال موجود، از اواخر سال ۱۳۹۸ تا ابتدای سال ۱۳۹۹، نوسانات قیمتی زیادی تجربه کرده است. با وجود تمام فرازونشیب‌های این ارز، همچنان نرخ سرمایه‌گذاری و خرید و فروش بیت کوین درمقایسه‌با سایر رمزارزها بیشتر است.

سؤال رایجی که معمولا برای بسیاری از خریداران بیت کوین پیش می‌آید، این است: چگونه می‌توانند بیت کوین خود را به پول نقد یا همان ارزهای فیات تبدیل کنند. چراکه احتمالا با‌توجه‌به روند صعودی قیمت بیت کوین، در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهد افزایش نرخ فروش بیت کوین باشیم؟ به‌همین‌دلیل درادامه، روش‌های مختلف فروش بیت کوین و تبدیل آن به پول نقد را به شما معرفی می‌کنیم.

منظور از تبدیل بیت کوین به پول نقد چیست؟

قبل از آنکه روش‌های فروش بیت کوین را معرفی کنیم، بهتر است منظورمان از تبدیل این رمزارز به پول نقد را توضیح دهیم. همان‌طورکه حتما می‌دانید، خرید بیت کوین از خرید سایر ارزهای رایج، مانند دلار، متفاوت است؛ زیرا با خرید این ارز، پول فیزیکی دراختیار شما نبوده و همه‌چیز به‌صورت کدهای رمزنگاری شده است. همچنین با‌توجه‌به محدودیت‌های موجود در ایران‌، امکان استفاده از این ارز دیجیتال بسیار محدود است. بنابراین، افرادی که بیت کوین دارند، احتمالا نیاز پیدا می‌کنند آن را به ریال یا سایر ارزهای فیات مانند دلار تبدیل و سپس از آن استفاده کنند. پس اگر شما خریدار بیت کوین بوده یا به‌ازای خدمتی که انجام داده‌اید، بیت کوین دریافت کرده‌اید، به‌احتمال زیاد به فروش بیت کوین هم نیاز خواهید داشت.

ارز جو

روش‌های تبدیل بیت کوین به پول نقد

روش‌های فروش بیت کوین مشابه روش‌های خرید بیت کوین است؛ چراکه همان‌طورکه گفته شد، خریدار همان فروشنده است؛ بنابراین برای فروش این ارز رمزنگاری، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

۱. استفاده از خدمات صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال ایرانی

صرافی‌های ارز دیجیتال با صرافی‌های سنتی متفاوت هستند. در صرافی‌هایی که به ارزهای رمزنگاری مربوط می‌شوند، تمام خدمات آنلاین ارائه می‌شود؛ پس فروش بیت کوین کاملا آنلاین انجام می‌شود و به مراجعه حضوری برای تبدیل ارز نیازی نیست؛ فقط فروشنده باید به کیف پول بیت کوین خود دسترسی داشته باشد و ارز مرتبط را به کیف پول صرافی انتقال دهد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که برای فروش بیت کوین و تبدیل آن به ریال، نمی‌توانید از صرافی‌های خارجی استفاده کنید؛ زیرا هیچ‌یک از آن‌ها به‌دلیل تحریم‌هایی موجود علیه ایران، از ارز ریال پشتیبانی نمی‌کنند؛ بنابراین برای تبدیل بیت کوین به ریال، باید از صرافی‌های ایرانی خدمات بگیرید.

۲. فروش مستقیم بیت کوین

فروش مستقیم بیت کوین، از دو طریق مختلف امکان‌پذیر است:

روش اول: فروش مستقیم بیت کوین ازطریق سایت‌های معاملاتی

همان‌طورکه از نام این روش مشخص است، شما برای فروش بیت کوین به‌طورمستقیم با خریدار ازطریق سایت معاملاتی در ارتباط خواهید بود. بدین‌صورت که مقدار بیت کوینی که قصد فروشش را دارید، به‌همراه قیمت پیشنهادیتان را در سایت مطرح می‌کنید. سپس باید منتظر بمانید تا خریدار پیدا شود و شرایط تعیین‌شده‌ی شما را قبول کند. نکته‌ی امنیتی مهمی ‌که در این روش باید مدنظر قرار دهید، این است که قبل از آنکه فرد مدنظر را برای فروش ارز دیجیتال انتخاب کنید، بهتر است ازطریق سایت اعتبار او را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید.

روش دوم: فروش مستقیم بیت کوین به شخص

در این حالت، فروش کاملا به‌صورت مستقیم است و هیچ واسطه ای وجود ندارد. در این روش، برای پیداکردن خریدار بیت کوین می‌توانید از دوستان و گروه‌های تلگرامی ‌کمک بگیرید. همان‌طورکه احتمالا حدس می‌زنید، ریسک این روش بسیار زیاد بوده و همه‌چیز مبتنی‌بر اعتماد و شناخت کامل است.

کدام‌یک از روش‌های فروش بیت کوین بهتر است؟

به‌طورکلی، استفاده از صرافی‌های  معتبر آنلاین ارز دیجیتال، چه برای خرید و چه برای فروش، بهتر است؛ زیرا در روش‌هایی که به‌عنوان معامله‌ی مستقیم یاد شد، درصد ریسک بسیار زیاد است و این احتمال وجود دارد تراکنش انجام نشود. اینکه صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی، کاملا به شرایط شما بستگی دارد. پیشنهاد ما استفاده از خدمات صرافی‌ها ایرانی است؛ زیرا همان‌طورکه در موارد متعدد و در همین مقاله اشاره کردیم، به‌دلیل تحریم‌هایی موجود علیه ایران‌، امکان استفاده از خدمات صرافی‌های خارجی را تا حد زیادی دشوار کرده است.

احراز هویت اولین مشکل درزمینه‌ی صرافی‌های خارجی است. اگر در ایران زندگی می‌کنید، امکان احراز هویت در صرافی‌هایی برای شما وجود ندارد که ایران را در فهرست تحریم خود قرار داده‌اند؛ بنابراین، باید به‌واسطه‌ی یکی از آشنایان مورداعتمادتان به‌منظور وریفای‌کردن حساب کاربری‌تان این کار را انجام دهید.

علاوه‌بر‌این، برای هربار ورود به صرافی باید از فیلترشکن معتبر با موقعیت جغرافیایی ثابت استفاده کنید؛ در‌غیر‌این‌صورت، هربار ورود شما به صرافی مشکوک شناسایی و درنهایت حسابتان مسدود می‌شود. افزون‌براین، صرافی‌های خارجی از ارز ریال پشتیبانی نمی‌کنند؛ بنابراین، اگر قصد دارید بیت کوین را به ریال تبدیل و در ایران از آن استفاده کنید، بهترین گزینه استفاده از خدمات صرافی‌های آنلاین ایرانی خواهید بود.

ارز جو

تبدیل بیت کوین به دلار یا ریال؟

در پاسخ به این پرسش، باید گفت کاملا به شرایط و نیاز شما بستگی دارد. اگر شرایط استفاده از خدمات صرافی‌های خارجی را دارید، مسلما برای شما بهتر است بیت کوین را به دلار تبدیل کنید. با تبدیل بیت کوین به دلار، با‌توجه‌به شرایط فعلی ایران و افزایش قیمت روزانه‌ی دلار، به‌نظر ضرر نمی‌کنید و در درازمدت سرمایه‌تان افزایش خواهد یافت. درمقابل، برای بسیاری از شما ممکن است با تبدیل بیت کوین به ریال، به‌دلیل شرایط دسترسی آسان‌تر به‌مراتب سریع‌تر و سودآورتر باشد.

ارزجو پس از تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر و عبور از ناهمواری‌های بسیار، به‌لطف اعتماد و همراهی شما، در‌حال‌حاضر خدماتی همچون خرید و فروش ارز دیجیتال و ایجاد کیف پول ارائه و آکادمی ‌ارزجو مباحث مربوط به ارز دیجیتال را آموزش می‌دهد و  ارز جو پی نیز خدمات خاصی به مشتریان ارائه می‌کند. برای آشنایی با این خدمات به وب‌سایت ارزجو مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات