کورسرا بعضی دوره‌های خود را رایگان عرضه خواهد کرد

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت کورسرا به‌تازگی اعلام کرده است قصد دارد چندین دوره‌ی مختلف را برای کمک به افرادی به‌رایگان ارائه کند که شغل خود را به‌دلیل همه‌گیری ویروس کورونا از دست داده‌اند.
تبلیغات

به‌گزارش چند خبرگزاری مختلف، پلتفرم آنلاین یادگیری کورسرا قرار است به‌زودی ۳،۸۰۰ دوره‌ی آموزشی مختلف را به‌رایگان دراختیار افرادی قرار دهد که به‌دلیل همه‌گیری کرونا بیکار شده‌اند. طرح «ابتکار در بازیابی نیروی کار کورسرا» بخشی از برنامه‌ی آموزشی «کورسرا برای دولت» است که با هدف آموزش کارمندان دولت ایجاد شده است.

طبق بیانیه‌ای که در بلاگ کورسرا منتشر شده است، هدف این برنامه‌ی ابتکاری کمک به کارگران است تا با افزایش مهارت‌های خود بتوانند دوباره به سر کار بازگردند. البته باید توجه کرد هرشخص نمی‌تواند خودش برای دسترسی به این دوره‌های آموزشی رایگان درخواست ثبت‌نام بدهد و این درخواست باید ازطریق سازمان‌های دولتی‌ای انجام شود که به کارگران بیکار خدمات ارائه می‌دهد.

در سایت کورسرا آمده است:

کورسرا برای دولت و سازمان‌های دولتی فراهم شده است تا ازطریق آن بتوانند برنامه‌هایی برای ارتقا و یادگیری مهارت برای تمام جوامع برگزار کنند.

در چند هفته‌ی گذشته، بیش از ۲۶ میلیون نفر در ایالات متحده به‌دلیل قرنطینه در خانه مانده و درخواست بیمه‌ی بیکاری داده‌اند.

کورسرا دوره‌های آموزشی اختصاصی نیز در این مجموعه قرار داده است که شرکای این سایت مانند گوگل و IBM فراهم کرده‌اند. پردازش ابری، فناوری‌های نوظهور، یادگیری ماشین، کلان‌داده و دیگر دوره‌های آموزشی اختصاصی فقط بخشی از این مجموعه است.

در مصاحبه‌ای جف مگیوکالدا، مدیر اجرایی کورسرا، به مجله‌ی فوربس گفت:

کورسرا با کمک جامعه‌ی همکاران خود آماده‌ی کمک به میلیون‌ها کارگری است که شغل خود را از دست داده‌اند و بازگشت آن‌ها در اقتصادی ضعیف، زمان سختی خواهد بود.

سازمان‌های دولت آریزونا و ایلینوز و اوکلاهوما قرار است اولین ایالت‌هایی باشند که این دوره‌ها در آن دردسترس قرار می‌گیرد. طبق گفته‌ی کورسرا، دولت‌های کلمبیا، کاستاریکا، یونان، مالزی، پاناما، اوکراین و ازبکستان نیز در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد. کورسرا قصد دارد در هفته‌های آینده، سازمان‌های دولتی بیشتری جذب این دوره‌های آموزشی کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اقدام جدید کورسرا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات