اپل بازگشایی فروشگاه‌های فیزیکی را با در نظر گرفتن نکات ایمنی شروع کرد

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل تاکنون ۱۰۰ فروشگاه فیزیکی را بازگشایی کرده است و قصد دارد تا هفته آینده فعالیت ۲۵ فروشگاه دیگر از سر گرفته شود.
تبلیغات

اواسط ماه مارس، اپل تمامی فروشگاه‌های خود در خارج از کشور چین را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد. دلیل آن نیز جلوگیری از ابتلای مشتریان و کارکنان فروشگاه‌های فیزیکی کوپرتینویی‌ها عنوان شد.

چنین اقدامی در شرایطی که دنیا با بیماری مهلک کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد، اقدامی ضروری و ستودنی بود که البته برخی از مشتریان را ناراضی ساخت؛ زیرا نه‌تنها امکان خرید محصولات اپل از فروشگاه‌های این شرکت غیرممکن شد، بلکه محصولات تعمیری موجود در بخش خدمات پس از فروش نیز به صاحبان عودت داده نمی‌شد.

با این حال، اخباری به گوش می‌رسد که فعالیت برخی از فروشگاه‌های فیزیکی اپل در مناطقی که خطر ابتلا به بیماری کرونا کاهش یافته است، دوباره از سر گرفته شده و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به خرید حضوری محصولات این شرکت اقدام کنند. یکی از مقامات شرکت اپل در مورد بازگشایی مجدد فروشگاه‌های فیزیکی کوپرتینویی‌ها توضیح داده است که در حال حاضر ۱۰۰ فروشگاه در حال خدمت‌رسانی به کاربران و علاقه‌مندان به محصولات اپل هستند.

بازگشایی فروشگاه‌ها در حالی است که به گفته مقام ارشد اپل، اقدامات ایمنی برای حفظ سلامت کارکنان و مشتریان صورت می‌گیرد. گویا در هر فروشگاه محدودیتی در حضور همزمان مشتریان در نظر گرفته شده و هر فردی قبل از ورود به فروشگاه، مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل ضدعفونی دست‌ها، اهدای ماسک و سنجش دمای بدن وی می‌شود.

دکوراسیون داخلی فروشگاه‌های فیزیکی اپل نیز دچار تغییرات گسترده‌ای شده است که به نحوی که به گفته مقام ارشد اپل فاصله بسیاری میان هر مشتری وجود خواهد داشت و کارکنان نیز هر بار تنها به یک مشتری پاسخگو خواهند بود. یکی از سخنگویان شرکت اپل نیز گفته است:

هفته آینده قصد داریم طبق برنامه‌ای جامع و هدفمند اقدام به بازگشایی فروشگاه‌های بیشتری در ایالات متحده داشته باشیم و ۲۵ فروشگاه واقع در ۷ ایالات بار دیگر به مشتریانمان خدمت‌رسانی کنند. ما می‌دانیم که بسیاری از مشتریانمان منتظر بازگشایی فروشگاه‌های نزدیک به محل زندگیشان هستند؛ اما چنین اقدامی تنها در شرایطی رخ خواهد داد که خطر ابتلا به بیماری کرونا در آن منطقه به حداقل برسد. ما دلتنگ مشتریانمان هستیم و می‌خواهیم بار دیگر آن‌ها را در فروشگاه‌هایمان ببینیم.

از نکاتی که در فروشگاه‌های فیزیکی اپل لازم‌الاجرا شده است برخورداری کارکنان و همچنین مشتریان از ماسک‌های تنفسی است. علاوه بر آن، دمای بدن مشتری نیز با استفاده از تجهیزات در اختیار کارکنان، سنجیده می‌شود و همچنین دفعات نظافت فروشگاه‌های اپل افزایش یافته است تا ضریب ابتلای افراد حاضر در فروشگاه به بیماری کرونا تا حد ممکن کاهش یابد.

مقامات اپل گفته‌اند که به دقت شرایط گسترش بیماری کرونا را در مناطق مختلف زیر نظر دارند و در صورت افزایش مجدد مبتلایان به بیماری کرونا در منطقه‌ای، اقدام به تعطیلی مجدد فروشگاه‌های موجود در آن محل خواهند زد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات