مجیک کیبورد آیپد پرو باتری دستگاه را به‌سرعت تخلیه می‌کند

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شماری از کاربران آیپد پروهای نسل جدید مدعی شده‌اند استفاده از مجیک کیبورد باعث می‌شود درصد شارژ باتری دستگاه به‌سرعت کاهش پیدا کند.
تبلیغات

اپل مدتی پیش جدیدترین نسل از تبلت‌های سری آیپد پرو را به‌همراه صفحه‌کلیدی مجزا با نام مجیک کیبورد (Magic Keyboard) رونمایی کرد. مجیک کیبورد به‌صورت رسمی پشتیبانی از ترک‌پد را به تبلت‌های سری آیپد پرو می‌آورد. طی چند وقت اخیر کارشناسان به‌دفعات به ستایش مجیک کیبورد پرداخته و مدعی شده‌اند که این صفحه‌کلید گران‌قیمت مزیت‌هایی متنوع ارائه می‌دهد. اپل پس از مدت‌ها سرانجام تصمیم گرفته است ازطریق مجیک کیبورد به استفاده از صفحه‌کلید دارای مکانیسم سوئیچ قیچی روی بیاورد. ناگفته نماند که اهالی کوپرتینو از صفحه‌کلید لپ‌تاپ‌های جدید خود نیز با نام تجاری مجیک کیبورد یاد می‌کنند. 

کارشناسان به‌طور ویژه به قابلیت‌های ترک‌پد مجیک کیبورد، نور پس‌زمینه و همچنین پایه‌ی ویژه‌ی آن اشاره می‌کنند که با بهره‌گیری از چندین آهنربا باعث می‌شود تبلت آیپد پرو به‌شکلی محکم به صفحه‌کلید اتصال پیدا کند. اپل هم‌زمان با انتشار نسخه‌ی ۱۳/۴ سیستم‌عامل iPadOS مجیک کیبورد را روانه‌ی بازار کرد. مهم‌ترین قابلیتی که نسخه‌ی جدید iPadOS به‌همراه آورد، اضافه کردن پشتیبانی از ماوس و ترک‌پد به آیپدها بود. 

به‌تازگی کاربران مدعی شده‌اند استفاده از مجیک کیبورد باعث بروز مشکلاتی در عمر باتری آیپد پرو ۲۰۲۰ می‌شود. شماری از دارندگان مجیک کیبورد می‌گویند وقتی که از این صفحه‌کلید با فعال‌بودن نور پس‌زمینه استفاده می‌کنند درصد باتری تبلت‌شان در زمانی سریع کاهش می‌یابد. برخی گزارش‌های دیگر حاکی از آن هستند به‌هنگام بهره‌گیری از مجیک کیبورد حتی اگر کاربر از آیپد استفاده نکند و آن را در حالت آماده‌به‌کار قرار داده باشد نیز درصد باتری افت می‌کند. 

فراموش نکنید که مجیک کیبورد باتری مجزا ندارد و برای کار کردن به انرژی باتری آیپد متکی است. درواقع مجیک کیبورد ازطریق درگاه اسمارت کانکتور (Smart Connector) انرژی موردنیازش را از باتری دستگاهی که به آن متصل شده است دریافت می‌کند. متأسفانه اپل هیچ‌گاه به این موضوع اشاره نکرده است که استفاده از مجیک کیبورد تا چه حد روی عمر باتری آیپد پرو اثر می‌گذارد. اهالی کوپرتینو می‌گویند استفاده از مجیک کیبورد باعث می‌شود آیپد پرو رفتاری عادی از خود نشان دهد؛ همین عبارت «رفتار عادی» نیز به‌نوبه‌ی خود جای بحث دارد. 

بسیاری از کاربران ممکن است با خود فکر کنند گجتی که به یک صفحه‌کلید، ترک‌پد و نور پس‌زمینه مجهز شده به انرژی چندان زیادی نیاز ندارد. همچنین بسیاری دیگر معتقد هستند اثرگذاری مجیک کیبورد روی عمر باتری آیپد پرو به‌حدی کم است که در مقایسه‌با صفحه‌نمایش پروموشن رتینا، تراشه A12Z و سیستم‌های ارتباطی داخلی اصلا به‌چشم نمی‌آید. در حال حاضر سخت است بخواهیم از روی گزارش‌های کاربران به پیدا کردن دلیل اصلی افت عمر باتری آیپد پرو در پی استفاده از مجیک کیبورد بپردازیم. احتمال می‌دهیم نور پس‌زمینه‌ی مجیک کیبورد گاهی اوقات بیشتر از آنچه انتظارش را داریم به انرژی باتری نیاز داشته باشد. شاید خود صفحه‌کلید نوعی مشکل داخلی داشته باشد و همین موضوع باعث شود گاهی اوقات بیشتر از آنچه که نیاز دارد، انرژی از باتری بگیرد. 

شماری از کاربران می‌گویند حتی درزمانی که آیپد روی حالت Sleep قرار گرفته است نور پس‌زمینه‌ی مجیک کیبورد روشن می‌ماند. اگر نور پس‌زمینه‌ی مجیک کیبورد به‌شکلی غیرقابل‌پیش‌بینی روشن شود، می‌تواند تا حدی توضیح دهد که چرا درصد باتری آیپد پرو حتی در زمانی‌که از آن استفاده نمی‌کنید، کاهش می‌یابد. در حال حاضر مشخص نیست افت باتری آیپد پرو در پی استفاده از مجیک کیبورد مشکلی نرم‌افزاری است یا سخت‌افزاری. حتی احتمال دارد مشکل موردبحث ترکیبی از هر دو باشد. وبلاگ آیپد اینسایت طی چند هفته‌ی اخیر به‌شکلی گسترده به پوشش این اتفاق پرداخته است. کارشناس این خبرگزاری می‌گوید توانسته از شرایط گارانتی استفاده و مجیک کیبورد خود را با مدلی جدید جایگزین کند. 

کارشناس آیپد اینسایت می‌نویسد آزمایشی خاص انجام داده است تا بفهمد روشن بودن نور پس‌زمینه تا چه حد روی کاهش درصد باتری دستگاه اثر می‌گذارد. او می‌گوید انتظار داشته آیپد پرو هنگام خاموش بودن نور پس‌زمینه‌ی مجیک کیبورد عمر باتری بهتری ارائه دهد، بااین‌حال عمر باتری‌ بهتر به‌هنگام خاموش بودن نور پس‌زمینه در حدی نبوده که انتظار می‌رفت. این کارشناس می‌گوید به‌مدت دو ساعت ازطریق مجیک کیبورد بدون نور پس‌زمینه با آیپد تایپ کرده و دیده است که شارژ باتری به‌میزان بیش از ۲۵ درصد افت می‌کند.

کارشناس آیپد اینستایت در بخشی دیگر از مقاله‌ی خود می‌گوید به‌مدت پنج ساعت مداوم ازطریق آیپد به‌تماشای ویدئو پرداخته و ۴۵ درصد از باتری دستگاهش خالی شده است. طبق گفته‌های او، کاهش ۴۵ درصدی شارژ باتری در پی تماشای ویدئو به‌خوبی با ادعاهای اپل درمورد عمر باتری آیپد پرو ۲۰۲۰ مطابقت دارد؛ بااین‌حال کاهش ۲۵ درصد عمر باتری ازطریق دو ساعت تایپ، به‌هیچ‌وجه منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

آیپد اینسایت به‌منظور دستیابی به نتایجی دقیق‌تر تصمیم گرفته است یک مجیک کیبورد دیگر نیز تهیه و روی همان آیپد پرو آزمایش کند. در کمال تعجب این رسانه می‌نویسد مجیک کیبورد دومی که تهیه کرده به‌میزان کمتری به انرژی باتری آیپد پرو نیاز داشته است. به‌طور دقیق‌تر در بخشی از مقاله می‌خوانیم که کارشناس این سایت پس از یک ساعت مداوم تایپ با مجیک کیبورد مشاهده کرده که تنها ۶ درصد از شارژ باتری آیپد پرو کاهش پیدا می‌کند.

ظاهرا مدل جدید مجیک کیبورد پس از یک و ساعت ربع تایپ کردن، تنها ۱۴ درصد از باتری آیپد پرو را کاش داده است. همچنین به‌هنگام روشن بودن نور پس‌زمینه میزان افت شارژ باتری ۲۵ درصد بوده است. این اعداد به‌میزان ۱۱ درصد کمتر از مدل اولیه‌ی مجیک کیبورد هستند که احتمالا با مشکل سخت‌افزاری روبه‌رو بوده. 

با درنظرگرفتن این توضیحات احتمالی می‌دهیم شماری از مجیک کیبوردهای عرضه‌شده برای آیپد پرو به‌صورت پیش‌فرض معیوب باشند. بنابراین اگر در خارج از ایران حضور دارید و احساس می‌کنید مجیک کیبورد بیش از آنچه که انتظار دارید عمر باتری آیپد پرو را کاهش می‌دهد، بهتر است به فروشگاه‌های اپل مراجعه و مجیک کیبورد خود را با مدلی سالم تعویض کنید. امروزه فروشگاه‌های حضوری اپل تعطیل هستند؛ بنابراین می‌توانید درخواست تعویض محصول را به‌شکل آنلاین ثبت کنید. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات