هدفون شیائومی Mi AirDots 2 SE با قیمت ۲۴ دلار معرفی شد

جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی مدل جدید هدفون می ایرداتز ۲ را با پسوند SE معرفی کرد که به ایرپادز اپل شباهت دارد و برخی قابلیت‌های جالب ارائه می‌دهد.
تبلیغات

شیائومی روز گذشته به‌صورت رسمی مدلی مقرون‌به‌صرفه‌تر از هدفون‌های توگوشی خود را که عموما شباهت زیادی به ایرپادز اپل دارند معرفی کرد. هدفون توگوشی جدید شیائومی که با نام Xiaomi Mi AirDots 2 SE از آن یاد می‌شود هم‌اکنون در چین قابل‌پیش‌خرید است و تقریبا نصف AirDots 2s قیمت دارد. می ایرداتز ۲ SE شیائومی روز ۱۹ مه ۲۰۲۰ (۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) با قیمت ۲۴ دلار در دسترس قرار می‌گیرد. 

بزرگ‌ترین تفاوت Mi AirDots 2 SE با مدل استاندارد به این موضوع برمی‌گردد که مدل SE از کدک باکیفیت LHDC پشتیبانی نمی‌کند؛ بااین‌حال شیائومی از پشتیبانی AAC توسط می ایرداتز ۲ SE خبر می‌دهد. هدفون جدید مجهز به فناوری بلوتوث ۵ است. آن‌طور که شیائومی می‌گوید سیگنال مربوط به صدا به‌صورت هم‌زمان به هر دو سَری هدفون منتقل می‌شود؛ چنین رویکردی در طراحی، اتصال بین می ایرداتز ۲ SE با دستگاه مقصد را باثبات‌تر می‌سازد.

شیائومی می ایرداتز 2 اس ای / Xiaomi Mi AirDots 2 SE

طبق اطلاعات رسمی هر یک از سَری‌های Mi AirDots 2 SE وزنی معادل ۴/۷ گرم دارند؛ این هدفون می‌تواند با یک‌ بار شارژ تا پنج ساعت به‌طور مداوم موسیقی پخش کند. کیس ۴۸ گرمی هدفون میزان شارژدهی آن را به ۲۵ ساعت ارتقاء می‌دهد.

امکان شارژ کامل کیس هدفون ازطریق درگاه USB-C در عرض ۱٫۵ ساعت وجود دارد. متأسفانه این کیس از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند؛ قابلیتی که نبود آن با درنظرگرفتن برچسب قیمت ۲۴ دلاری هدفون، کاملا توجیه‌پذیر است. هدفون شیائومی درکنار موارد یادشده از فرمان‌های صوتی پشتیبانی می‌کند. هدفون مقرون‌به‌صرفه‌ی شیائومی از درایور ۱۴/۲ میلی‌متری بهره می‌برد. 

شیائومی می ایرداتز ۲ اس‌ای از فرمان لمسی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به‌صورت خودکار تشخیص دهد که در گوش کاربر قرار گرفته است یا خیر؛ بدین ترتیب اگر هدفون را از گوش دربیاورید پخش موسیقی متوقف می‌شود و اگر آن را مجددا در گوش قرار دهید شاهد ادامه‌ی پخش موسیقی خواهید بود.

شیائومی می ایرداتز 2 اس ای / Xiaomi Mi AirDots 2 SE

هدفون جدید شیائومی با رابط کاربری MIUI که مختص‌به گوشی‌های هوشمند این شرکت است، سازگاری ویژه‌ای دارد. ازطریق رابط کاربری گوشی‌های شیائومی می‌توان درصد شارژ باتری هریک از سَری‌های هدفون می ایرداتز ۲ اس‌ای و کیس آن را مشاهده کرد. به‌علاوه به‌محض‌اینکه کیس را باز کنید گوشی هدفون را تشخیص می‌دهد و به آن وصل می‌شود. 

طبق اعلام رسمی شیائومی هدفون می ایرداتز ۲ اس‌ای همچون مدل قیمتی‌تر 2s از فناوری حذف نویز محیطی (Environmental Noise Cancellation) پشتیبانی می‌کند؛ «حذف نویز محیطی» نامی تجاری است که شیائومی از آن برای اشاره به حذف نویز محیط به‌هنگام برقراری تماس اشاره می‌کند. بهره‌مندی هدفون جدید شیائومی از میکروفون دوگانه باعث فراهم‌شدن قابلیت موردبحث در آن شده است. فراموش نکنید که می ایرداتز ۲ اس‌ای از فناوری حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) پشتیبانی نمی‌کند.

مشخصات فنی هدفون توگوشی می ایرداتز ۲ SE شیائومی

بلوتوث ۵ برای اتصال به دستگاه‌های مبتنی‌بر سیستم‌های عامل اندروید و iOS

درایور ۱۴/۲ میلی‌متری

پشتیبانی از فرمان لمسی برای کنترل حجم صدا و عوض کردن موسیقی

میکروفون دوگانه برای فناوری حذف نویز محیطی (Environmental Noise Cancellation) و فرمان‌ صوتی

حسگر فرو سرخ برای تشخیص پوشیده‌شدن توسط کاربر؛ اگر هدفون را در گوش بگذارید موسیقی آغاز می‌شود و اگر آن را از گوش دربیاوربد شاهد توقف پخش موسیقی خواهید بود

وزن ۴/۷ گرم (برای هر هدفون) و ۵۸ گرم (برای کیس شارژ)

۵ ساعت شارژدهی مداوم (خود هدفون) به‌همراه ۲۰ ساعت اضافه ازطریق کیس شارژ. امکان شارژ‌ِ کیس ازطریق درگاه USB Type-C در عرض ۱/۵ ساعت وجود دارد

مزین‌به رنگ سفید

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد هدفون ۲۴ دلاری جدید شیائومی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات