فروش انواع پژو کارکرده با خودرو۴۵

جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت خودرو 45 تلاش دارد تا فروش خودرو پژو کارکرده در بازار خودرو ایران را که به دلیل تنوع زیاد خودروهای داخلی و خارجی و رقابت خودروهای چینی با خودروهای فرانسوی کمی سخت شده است در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به‌صورت امن به فروش برساند.
تبلیغات

 حال در صورتی که تقاضای فروش خودرو پژو کارکرده را دارید،‌ بهتر است کمی بیشتر با این برندهمچون تاریخچه حضور، میزان فعالیت و تنوع تولیداتش در ایران بیش‌ازپیش آشنا شوید.

 شرکت پژو بزرگ‌ترین خودروساز فرانسوی است که سرآغاز پیدایش آن به سال ۱۸۱۰ میلادی بازمی‌گردد. در آن دوران خانواده پژو این شرکت را به جهت تولید آسیاب‌های قهوه در شهر سوشو تأسیس کردند.

اولین ورود رسمی پژو به حوزه حمل‌و‌نقل در سال ۱۸۸۲ کلید خورد؛ در این تاریخ آرماند پژو تولید دوچرخه «گراند بای» را آغاز کرد. حدود ۷ سال بعد نیز پژو موفق شد اولین خودرو سه چرخ خود را با همکاری دایملر به مرحله تولید برساند. در سال ۱۹۷۴ پژو حدود ۳۰ درصد سهام سیتروئن را خریداری کرد و سال بعد تمام آن را به مالکیت خود درآورد؛ چرا که در آن زمان سیتروئن به‌علت تولید برخی محصولات کم فروش دچار مشکلات مالی شدیدی شده بود. از آنجا به بعد  PSA Group(پژو - سیتروئن) تأسیس شد و تا امروز انواع و اقسام مدل‌ها را با پلتفرم‌های مشترک میان این دو برند به تولید رسانده است.

فروش پژو در ایران

نخستین فروش پژو در بازار خودرو ایران به سال‌های دهه ۱۳۲۰ شمسی با ارائه محصولاتی نظیر پژو ۴۰2 یا ۲۰۲ باز می‌گردد. پس از آن نیز شرکت سهامی اتو ایران در دهه سی شمسی تأسیس شد و مدل ۲۰۳ را به‌عنوان یک اتومبیل کوچک خانوادگی روانه بازار ایران کرد. در اواخر دهه ۳۰ نیز شرکت شبدیز واردات مدل ۴۰۳ به کشورمان را کلید زد. سرانجام فروش پژو ۴۰۴ طی دهه ۴۰ شمسی بود که پژو را به یکی از برندهای محبوب و نام‌آشنای بازار ایران تبدیل کرد. استحکام و دوام فنی مناسب این خودرو سبب شد تا ارج و منزلت پژو در جمع خریداران ایرانی دو چندان شود.

 طی دهه پنجاه نیز کمپانی شیرنشان فرانسوی حضور نسبتا پر رنگی در بازار کشورمان داشت؛ فروش پژو ۵۰۴ در این دهه بسیار فراتر از انتظار بود و مورد استقبال گسترده مشتریان قرار گرفت. پژو ۵۰۴ در انواع سدان، استیشن، کوپه و کابریو راهی بازار ایران شد و از جمله دلایل محبوبیت آن در کشورمان می‌توان به سواری نرم و راحت، دوام مناسب و توان فنی مطلوبش اشاره کرد. مدل ۳۰۴ نیز در این دهه یکی از محصولات پرفروش پژو در ایران به شمار می‌رفت؛ درنتیجه شرکت ایران ناسیونال (ایران‌خودرو ) تصمیم گرفت آن را در کنار پیکان روی خطوط تولید خود بیاورد تا به تدریج پژو ۳۰۴ را جایگزین پیکان کند.

با این حال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ملی اعلام شدن شرکت ایران‌خودرو، تولید ۳۰۴ در کشورمان هیچ‌گاه به مرحله عمل نرسید.

اما شاخص‌ترین حضور پژو در ایران متعلق به محصولی است که تاکنون روی خط تولید حضور داشته و بستر ساخت خودروهای ملی ایران خودرو نظیر سمند، دنا و دنا پلاس را فراهم آورده است. پژو ۴۰۵ در اواخر دهه شصت راهی بازار ایران شد و قصه‌ طول و درازی را در کشورمان آغاز کرد که همچنان نیز به پایان خود نرسیده است. فروش پژو ۴۰۵ در ایران طی دهه هفتاد شمسی تداوم یافت تا اینکه در سال‌های واپسین این دهه نسخه فیس‌لیفت و تا حدی لوکس‌تر 405 با نام پژو پرشیا یا پژو پارس به سبد محصولات ایران‌خودرو اضافه شد.

پژو پارس باتوجه به ظاهر شکیل‌تر و برخی امکانات بیشتری که از آن برخوردار بود، مورد استقبال گسترده مشتریان داخلی قرار گرفت، به نحوی که همچنان پژو پارس یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های پژو در بازار ایران به شمار می‌رود.

طی دهه هشتاد شمسی و با عرضه محصول هاچبک پژو ۲۰۶ جای پای کمپانی فرانسوی پژو در ایران بسیار مستحکم شد و فروش پژو در کشورمان بیش‌ازپیش رونق گرفت. فروش پژو ۲۰۶ در ایران همچنان که اشاره شد بسیار بالا بوده و این خودرو امروز یکی از محبوب‌ترین هاچبک‌های مورد پسند مشتریان داخلی به شمار می‌رود.

 فروش پژو ۲۰۶ در دو نسخه ۱.۴ و ۱.۶ لیتری و در تیپ‌های مختلف انجام شد که در این بین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ و نیز تیپ ۵ با استقبال بیشتری مواجه شدند. مضاف بر این طی دهه هشتاد شرکت ایران‌خودرو به‌صورت اختصاصی اقدام به طراحی و تولید پژو 206 صندوقدار کرد که هزینه‌های بالای این پروژه انتقادات زیادی را برانگیخت.

در اوایل دهه ۹۰ میلادی به دلیل اعمال تحریم‌ها، شرکت پژو ناچار به خروج از بازار ایران شد که انتقادات تند مسئولان ایران‌خودرو و نیز مشتریان ایرانی را به‌دنبال داشت. در این بین اما تولید پژو ۴۰۵ ، ۲۰۶ و پارس با تکیه بر قطعات داخلی و همچنین تأمین لوازم یدکی از برخی منابع غیرشرکتی همچنان ادامه داشت ‌تا آن که پس از امضای توافق هسته‌ای سرو کله پژو دوباره و با وجود تمامی سرزنش‌هایی که از سوی طرف ایرانی ابراز شده بود، پیدا شد.

 نهایتا پس از انجام یکسری مذاکرات میان دو طرف، قرارداد ساخت محصولاتی نظیر پژو ۳۰۱ ، پژو ۲۰۸ و پژو ۲۰۰۸ در ایران به‌صورت جوینت ونچر به امضای مسئولان ایران‌خودرو و پژو - سیتروئن رسید.

 با این حال به دلیل اعمال مجدد تحریم‌ها، به جز مونتاژ تعداد نسبتا محدودی پژو ۲۰۰۸ و واردات کم‌شمار برخی مدل‌های ۳۰۱ به ایران، تولید محصولات جدید پژو به سرانجامی که در ابتدا برای آن‌ها متصور بودیم نرسید و مونتاژ مدل‌های پسابرجامی پژو در کشورمان همان اوایل کار به حالت تعلیق در آمد که همچنان نیز شرایط تغییر خاصی نکرده است.

حال اگر قصد فروش هر یک از محصولات پژو یا هر خودرو دیگری را در سر دارید، می‌توانید به وب‌سایت شرکت خودرو۴۵ با آدرس www.khodro45.com  مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن خودرو کارکرده خود را به فروش برسانید.

روال کار این شرکت بدین صورت است که متقاضی فروش خودرو کارکرده پس از مراجعه به سایت و تکمیل مشخصات خودرو، باید منتظر تماس کارشناسان این شرکت باشد تا جهت بازدید حضوری کارشناسان این شرکت، یک قرار ملاقات تنظیم شود. سپس بعد از  کارشناسی رایگان و تخصصی خودرو، قیمت‌گذاری انجام می‌شود که در صورت توافق مشتری از قیمت پیشنهادی، خودرو به فروش می‌رود؛ همچنین پس از این مرحله، نقل و انتقال سند و پرداخت آنی وجه صورت می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات