کارلوس ساینز به‌ فراری پیوست؛ دنیل ریکاردو به مک ‌لارن می‌رود

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
سباستین فتل در پایان فصل ۲۰۲۰ تیم فرمول یک فراری را ترک می‌کند و برای فصل ۲۰۲۱، فراری کارلوس ساینز و مک‌لارن هم دنیل ریکاردو را به‌خدمت می‌گیرد.
تبلیغات

در چند هفته‌ی گذشته به‌دلیل قرنطینه براثر شیوع ویروس کرونا و برنامه‌ریزی برای آغاز فصل ۲۰۲۰، فرمول یک و طرفدارانش روزهای آرامی را پشت‌سر گذاشتند؛ اما این آرامش، از دو روز پیش با بیانیه‌ی فراری و خبر پایان همکاری ایتالیایی‌ها با سباستین فتل ازبین رفت. هنوز خودروهای ۲۰۲۰ فرمول یک استارت نخورده‌اند؛ ولی ترکیب راننده‌های سال ۲۰۲۱ این رقابت‌ها در حال شکل‌گیری است.

سباستین فتل در پایان فصل ۲۰۲۰، تیم فرمول یک فراری را ترک می‌کند و جایگزین این راننده‌ی آلمانی با چهار مقام قهرمانی جهان، کارلوس ساینز است. این راننده‌ی اسپانیایی و فرزند قهرمان جهان در چند دوره از مسابقات رالی، سال ۲۰۱۹ به تیم مک‌لارن پیوست و درکنار لندو نوریس، عملکرد خوبی به‌نمایش گذاشت. فراری با انتخاب کارلوس ساینز درکنار چارلز لکلرک، دو راننده‌ی جوان را برای فصل ۲۰۲۱ دراختیار می‌گیرد.

Formula 1

کارلوس ساینز که در فصل ۲۰۱۹ فرمول یک به مقام ششم و اولین پودیومش رسید، درباره‌ی قرارداد دوساله‌اش با تیم فراری گفت:

خیلی خوشحالم که در فصل ۲۰۲۱ برای فراری رانندگی می‌کنم و از آینده‌ام با این تیم، هیجان‌زده هستم. هنوز یک سال مهم با مک‌لارن پیش ‌رو دارم و مشتاقانه منتظر مسابقه‌دادن با این تیم در این فصل هستم.

متیا بینوتو، مدیر تیم فراری، با اشاره به تجربه‌ی کارلوس ساینز در فرمول یک گفت:

کارلوس با پنج فصل رانندگی در فرمول یک، استعدادش را ثابت کرده و نشان داده است توانایی فنی و ویژگی‌های لازم برای پیوستن به خانواده‌ی ما را دارد. با هدف بازگشتن به صدر فرمول یک، دوره‌ی جدیدی آغاز کرده‌ایم. مسیر طولانی و سختی پیش‌ روی ما قرار دارد و به‌خصوص با قوانین مالی جدید و مقرراتی که به‌زودی تغییر پیدا می‌کند، روبه‌روشدن با این چالش در‌مقایسه‌با دوران گذشته متفاوت است.

صندلی خالی مک‌لارن برای فصل ۲۰۲۱، به راننده‌ی استرالیایی و خوش‌خنده می‌رسد. دنیل ریکاردو تا پایان سال ۲۰۲۰ در تیم رنو می‌ماند و سپس هم‌تیمیِ باتجربه‌ی لندو نوریس برای فصل ۲۰۲۱ می‌شود. جزئیات قرارداد دنیل ریکاردو هنوز مشخص نیست؛ اما زک براون مدیر تیم مک‌لارن گفت:

امضاکردن قرارداد با دنیل قدم رو‌به‌جلوی دیگری سازگار با برنامه‌های بلندمدت ما است و درکنار لندو، بُعد جدید و هیجان‌انگیزی به تیم اضافه می‌کند؛ خبری خوشحال‌کننده برای تیم و شرکای ما و البته طرفداران.
Formula 1

با ترکیب جدید تیم‌های فراری و مک‌لارن، وضعیت تعدادی از راننده‌ها برای فصل ۲۰۲۱ مشخص می‌شود. چارلز لکلرک و کارلوس ساینز به‌ترتیب تا سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۲ برای فراری رانندگی خواهند کرد. مکس ورشتپن تا سال ۲۰۲۳ با ردبول قرار دارد و استبان اُکن هم تا سال ۲۰۲۱ در رنو می‌ماند. لندو نوریس برای سومین سال، تا پایان فصل ۲۰۲۱ پشت ‌فرمان خودرو مک‌لارن می‌نشیند و دنیل ریکاردو هم با قرارداد چندساله (زمان دقیق مشخص نیست)، هم‌تیمی این راننده‌ی جوان خواهد بود. سباستین فتل و لوئیس همیلتون و والتری بوتاس نیز تا پایان سال ۲۰۲۰ قرارداد دارند.

از دیدگاه شما ترکیب تیم‌های دیگر برای فصل ۲۰۲۱ چگونه خواهد بود؟ سباستین فتل از فرمول یک خداحافظی می‌کند؟ ایا امکان دارد فرناندو آلونسو به فرمول یک بازگردد؟ راننده‌ی جدید رنو چه ‌کسی خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات