اینترنت بالونی Loon آلفابت در موزامبیک فعال می‌شود

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینترنت بالونی شرکت Loon به‌صورت محدود و در چند منطقه از موزامبیک به کاربران امکان دسترسی به اینترنت 4G خواهد داد.
تبلیغات

آلفابت، شرکت مادر گوگل، اعلام کرد که زیرمجموعه این ابرشرکت که Loon نام دارد طی همکاری با اپراتورهای موزامبیک، اینترنت بالونی را در این کشور فعال خواهد کرد. گفته‌شده است که اینترنت بالونی Loon قادر به ارائه اینترنت 4G در برخی از مناطق کشور موزامبیک خواهد بود.

شرکت Loon برای ارائه چنین سرویسی با اپراتور ووداکام همکاری می‌کند و قرار است در دو استان کابو دلگادو و نیاسای موزامبیک بالون‌های ارائه‌دهنده اینترنت فعال شوند. این دو منطقه به دلیل وسعت بالا و نبود تقریبا هیچگونه زیرساختی دسترسی به اینترنت ندارند و بالون‌های 4G می‌توانند نیاز مردم این دو استان را برطرف کنند.

مقامات شرکت Loon معتقد هستند که ارائه چنین امکاناتی می‌تواند به مردم منطقه در مبارزه با بیماری کرونا و همچنین مطلع شدن از آخرین اخبار و یادگرفتن راه‌کارهایی برای پیشگیری از ابتلا به چنین بیماری مهلکی کمک کند. گویا در کنار کشور موزامبیک، بالون‌های اینترنتی شرکت Loon به کشور کنیا نیز خواهند رسید و مردم این کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند یافت.

ووداکام در مورد دسترسی به اینترنت بالونی می‌گوید که هر فردی با برخورداری از دستگاهی سازگار با 4G-VoLTE و سیم‌کارت این اپراتور می‌تواند از امکانات بالون‌های اینترنتی استفاده کند. کیفیت خدمات‌رسانی بالون‌ها نیز گویا به‌نحوی است که کاربر متوجه تفاوت آن‌ها با دکل‌های مخابراتی نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت Loon در پاسخ به رسانه‌ها گفته که ووداکام یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای قاره آفریقا است و به ده‌ها میلیون کاربر در کشورهای آفریقایی خدمات ارائه می‌دهد:

ما ارائه سرویس بالون‌های اینترنتی در موزامبیک را قدم اول برای همکاری طولانی مدت با ووداکام می‌دانیم که اجازه می‌دهد به کاربران بیشتری در سراسر قاره آفریقا خدماتمان را ارائه دهیم.

تاکنون Loon توانسته قراردادهای مختلفی برای تأمین تجهیزات شبکه در کشورهایی مانند پرو، کنیا و پورتو ریکو را به ثبت برساند و گویا می‌خواهد با همکاری شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای محلی، سرویس بالون‌های اینترنتی را در این مناطق راه‌اندازی کند.

در موزامبیک، ابتدا دو شرکت وودافون و Loon باید زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از بالون‌های اینترنتی را تأمین کنند و سپس ارتباط بالون‌های آزمایشی با سرورهای وودافون برقرار شود. چنین اقدامی سنجش کیفیت ارسال سیگنال‌ها و اشراف کامل به شرایط آب‌و‌هوا مانند تأثیر وزش باد در ارائه خدمات‌رسانی بالون‌های اینترنتی را فراهم می‌سازد.

درواقع هدف دو شرکت این است که بالون‌های اینترنتی در شرایطی باشند که با وزش باد از محدوده مدنظر برای فعالیتشان خارج نشوند. انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده شاهد پرواز بالون‌های اینترنتی بر فراز آسمان موزامبیک باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات