دل مدل جدید لپ‌تاپ‌های XPS 15 و XPS 17 را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
دل روز گذشته مدل ۲۰۲۰ لپ‌تاپ‌های رده‌بالای XPS 15 و XPS 17 را رونمایی کرد؛ این لپ‌تاپ‌ها طراحی مدرن‌تری نسبت‌به گذشته دارند و به‌سخت‌افزاری توانمند مجهز شده‌اند.
تبلیغات

دل روز گذشته جدیدترین لپ‌تاپ‌های خود را معرفی کرد؛ بدین ترتیب این شرکت قصد دارد تغییراتی به‌نسبت بزرگ در لپ‌تاپ‌های محبوب خانواده‌ی XPS اعمال کند. مدل بازطراحی‌شده‌ی XPS 15 به‌همراه مدل جدید XPS 17 سرانجام از راه رسیدند تا دربرابر بهترین لپ‌تاپ‌های بازار قدعلم کنند. دل در مدل جدید لپ‌تاپ‌هایش برخی درگاه‌های پیشین را برای استفاده از USB-C کنار گذاشته و از صفحه‌نمایشی جدید با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ استفاده کرده است. 

این نخستین بار طی تقریبا پنج سال اخیر است که شاهد اعمال تغییراتی درخورتوجه در طراحی لپ‌تاپ XPS 15 هستیم. بدین ترتیب جدیدترین مدل از لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچ رده‌بالای دل به صفحه‌نمایشی ۱۵/۶ اینچ مجهز شده است که می‌تواند محتوای بصری را با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ به‌نمایش بگذارد. در این لپ‌تاپ همچنین از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل استفاده شده است. به‌علاوه برخی کانفیگ‌های دل XPS 15 جدید با کارت گرافیک GeForce GTX 1650 Ti Max-Q انویدیا در دسترس قرار می‌گیرند. 

نگاهی کلی به دل XPS 15 به‌ما نشان می‌دهد که حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ در تمامی طرفین کاهش پیدا کرده است تا درنهایت XPS 15 ظاهری مدرن‌تر پیدا کند. طی سال‌های اخیر لپ‌تاپ‌های سری XPS در بخش پایینی صفحه‌نمایش حاشیه‌ای به‌نسبت زیاد داشتند که موردانتقاد کاربران قرار گرفته بود. این حاشیه‌ی بزرگ در لپ‌تاپ‌های جدید از بین رفته است تا بتوانیم از لفظ «لبه‌ تا لبه» برای صفحه‌نمایش آن‌ها استفاده کنیم.

Dell XPS 15 2020 / Dell XPS 17 2020

دل برای نمایشگر تمام‌صفحه‌ی محصولات جدیدش از نام تجاری اینفینیتی‌اج (InfinityEdge) استفاده می‌کند. کاهش درخورتوجه حاشیه‌ی اطراف صفحه‌نمایش نه‌تنها XPS 15 را به کوچک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵/۶ اینچ دنیا تبدیل کرده بلکه باعث شده است XPS 15 بتواند محتوا را با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ ارائه دهد. ناگفته نماند دل اوایل سال جاری میلادی نسخه‌ی جدید XPS 13 را با نمایشگر دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰ معرفی کرده بود. کاربر می‌تواند درصورت تمایل XPS 15 2020 را با صفحه‌نمایشی فول HD (معادل ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل) تهیه کند.

XPS 15 2020 دل کوچک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵/۶ اینچ دنیا به‌شمار می‌آید

بااین‌حال امکان تهیه‌ی این لپ‌تاپ با صفحه‌نمایشی که وضوح آن بالاتر از 4K است (به‌طور دقیق‌تر ۳٬۸۴۰ در ۲٬۴۰۰ پیکسل) وجود دارد. در هر دو مدل از لپ‌تاپ XPS 15 وب‌کمی کوچک در بخش بالای صفحه‌نمایش جای گرفته است. دیدن وب‌کم در بالای صفحه‌نمایش اتفاق مثبتی است؛ زیرا امروزه شماری از تولیدکنندگان لپ‌تاپ به‌منظور کاهش هرچه بیشتر حاشیه‌ها مجبور شده‌اند وب‌کم را به درون دکمه‌ای اختصاصی در صفحه‌کلید منتقل کنند.

بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد این‌ وب‌کم‌ها به‌طور معمول زاویه‌ی دید مناسبی ندارند. استفاده از وب‌کم خوب امروزه اهمیتی دوچندان پیدا کرده است؛ زیرا در پی دنیاگیری ویروس کرونا بسیاری از افراد به دورکاری مشغول هستند و به‌دفعات زیاد جلسات ویدئویی با همکاران برگزار می‌کنند. دل می‌گوید قصد دارد قدرتمندترین کانفیگ مدل جدید XPS 15 را با پردازنده‌ی مرکزی ۴۵ وات Core i9 10885H اینتل، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه کند.

Dell XPS 15 2020 / Dell XPS 17 2020

دل در XPS 15 دو درگاه USB-C سازگار با تاندربولت ۳، یک درگاه USB-C 3.1 و یک کارت خوان فول‌سایز SD جای داده است. دل تصمیم گرفته همان رویکردی را که برای XPS 13 جدید اتخاذ کرده بود برای XPS 15 نیز در نظر بگیرد؛ بر این اساس در مدل جدید XPS 15 شاهد درگاه‌های USB-A و HDMI نیستیم. دل برای استفاده از درگاه‌ پرکاربردتر و محبوب‌تر USB-C مجبور شده است درگاه‌های موردبحث را کنار بگذارد.

مدل جدید XPS 15 با یک بار شارژ تا ۲۵ ساعت دوام می‌آورد

از بین رفتن درگاه‌‌های یادشده همچنین به این معنی هستند که XPS 15 ضخامتی کمتر نسبت‌به قبل دارد؛ طبق اطلاعات رسمی،‌ ضخامت این لپ‌تاپ به ۱۸ میلی‌متر می‌رسد. دل می‌گوید XPS 15 می‌تواند طولانی‌ترین عمر باتری را در بین تمامی لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچ بازار ارائه دهد. طبق اطلاعات رسمی، مدل مجهزبه صفحه‌نمایش فول HD می‌تواند با یک‌بار شارژ تا ۲۵ ساعت دوام بیاورد. عرضه‌ی مدل جدید XPS 15 دل از روز گذشته با قیمت پایه‌ی ۱٬۲۹۹/۹۹ دلار آغاز شده است.

XPS 15 تنها لپ‌تاپ جدید دل به‌حساب نمی‌آید و این شرکت شب گذشته مدل ارتقاءیافته‌ی XPS 17 را نیز معرفی کرد. حدودا ۱۰ سال از عرضه‌ی نخستین لپ‌تاپ سری XPS 17 می‌گذرد؛ لپ‌تاپی که همان‌طور که از نامش پیدا است صفحه‌نمایشی ۱۷ اینچ دارد و بزرگ‌ترین عضو از خانواده‌ی XPS به‌حساب می‌آید. دل از مدل ۲۰۲۰ XPS 17 به‌عنوان قدرتمندترین لپ‌تاپ برند XPS در تاریخ یاد می‌کند.

Dell XPS 15 2020 / Dell XPS 17 2020

دل تلاش کرده است سخت‌افزاری بسیار قدرتمند در درون بدنه‌ی لپ‌تاپ رده‌بالای جدیدش جای دهد تا این ادعای خود را به‌اثبات برساند. دانی اولی‌فانت، مدیر بازاریابی محصولات سری XPS در شرکت دل، می‌گوید «XPS 17 2020 کوچک‌ترین لپ‌تاپ ۱۷ اینچ کره‌ی زمین است». آن‌طور که دل ادعا می‌کند، XPS 17 که صفحه‌نمایشی ۱۷ اینچ دارد از ۵۰ درصد لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی که امروزه در بازار موجود هستند،‌ کوچک‌تر است. 

لپ‌تاپ ۱۷ اینچ XPS 17 2020 از ۵۰ درصد لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچ بازار کوچک‌تر است

دل تصمیم گرفته است در مدل ۲۰۲۰ XPS 17 همچون XPS 13 و XPS 15 از صفحه‌نمایشی بهره بگیرد که محتوای بصری را با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ به‌نمایش می‌گذارد. کاربر درصورت تمایل می‌تواند XPS 17 را در دو مدل تهیه کند که یکی از آن‌ها صفحه‌نمایشی فول HD (معادل ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل) دارد و دیگری به صفحه‌نمایشی مجهز شده است که وضوح آن از 4K هم می‌‌گذرد (۳٬۸۴۰ در ۲٬۴۰۰ پیکسل).

در مدل جدید XPS 17 نیز وب‌کم به بخش بالایی صفحه‌نمایش منتقل شده است. کاربر می‌تواند XPS 17 را نیز همچون XPS 15 در قدرتمندترین کانفیگ با پردازنده‌ی مرکزی ۴۵ وات Core i9 10885H اینتل، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تهیه کند. 

Dell XPS 15 2020 / Dell XPS 17 2020

دل می‌گوید مدل ۱۷ اینچ XPS جدید را با یکی از دو کارت گرافیک مجزای GTX 1650 Ti Max-Q و RTX 2060 روانه‌ی بازار می‌کند که کارت دوم قدرت پردازشی بیشتری دارد. XPS 17 ضخامتی معادل ۱۹/۵ میلی‌متر دارد و مدل پایه‌ی آن ۲/۱۰ کیلوگرم است. بدین ترتیب XPS 17 2020 می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای آن‌دسته از کاربرانی باشد که دوست دارند ازطریق محصولی قابل‌حمل برخی از بازی‌های جدید را با کیفیت بالا اجرا کنند. پردازنده‌ی ۴۵ وات دستگاه می‌تواند به‌راحتی بسیاری از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را پردازش کند. 

سیستم خنک‌کننده‌ی XPS 17 برخی بهبودها نسبت‌به نسل گذشته به‌خود دیده است

دل همچنین از اعمال برخی بهبودها در سیستم خنک‌کننده‌ی  XPS 17 خبر می‌دهد تا میزان جریان‌یافتن هوا درون بدنه‌ی آن، بیشتر شود. همچنین XPS 17 مجهزبه نوعی سیستم خنک‌کننده‌ی مبتنی‌بر محفظه‌ی بخار سفارشی است تا بتواند گرمای زیاد ناشی از فعالیت پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی را دفع کند.

لپ‌تاپ موردبحث همچون XPS 15 هیچ‌گونه درگاه USB-A ندارد. در مدل ۱۷ اینچ XPS 2020 شاهد چهار درگاه USB-C سازگار با تاندربولت ۳ و یک کارت خوان فول‌سایز SD هستیم. دل قصد دارد لپ‌تاپ جدید XPS 17 را تابستان امسال با قیمت پایه‌ی ۱٬۴۹۹/۹۹ دلار روانه‌ی بازار کند.

مشخصات فنی مدل ۲۰۲۰ لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی XPS دل

پارامتر / نام محصول

Dell XPS 15 2020

Dell XPS 17 2020

پردازنده‌ی مرکزی

Intel Core i5-10300H (مجهزبه ۴ هسته و ۸ ترد، دارای فرکانس ۴/۵ گیگاهرتز)

Intel Core i7-10750H (مجهزبه ۶ هسته و ۱۲ ترد، دارای فرکانس ۵ گیگاهرتز)

Intel Core i7-10875H (مجهزبه ۸ هسته و ۱۶ ترد، دارای فرکانس ۵/۱ گیگاهرتز)

Intel Core i9-10885H (مجهزبه ۸ هسته و ۱۶ ترد، دارای فرکانس ۵/۳ گیگاهرتز)

Intel Core i5-10300H (مجهزبه ۴ هسته و ۸ ترد، دارای فرکانس ۴/۵ گیگاهرتز)

Intel Core i7-10750H (مجهزبه ۶ هسته و ۱۲ ترد، دارای فرکانس ۵ گیگاهرتز)

Intel Core i7-10875H (مجهزبه ۸ هسته و ۱۶ ترد، دارای فرکانس ۵/۱ گیگاهرتز)

Intel Core i9-10885H (مجهزبه ۸ هسته و ۱۶ ترد، دارای فرکانس ۵/۳ گیگاهرتز)

پردازنده‌ی گرافیکی

NVIDIA GTX 1650 Ti با ۴ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی

NVIDIA GTX 1650Ti با ۴ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی

NVIDIA RTX 2060 با ۶ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی

حافظه‌ی رم

۸ تا ۶۴ گیگابایت از نوع 

DDR4-2933 (دو SO-DIMM)

۸ تا ۶۴ گیگابایت از نوع DDR4-2933 (دو SO-DIMM)

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت از نوع PCIe SSD

۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت از نوع PCIe SSD

صفحه‌نمایش

۱۵/۶ اینچ، وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل،‌ نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، روشنایی ۵۰۰ نیت، پوشش فضای رنگی sRGB، کنتراست ۱٬۶۵۰:۱

۱۵/۶ اینچ لمسی، وضوح ۳٬۸۴۰ در ۲٬۴۰۰ پیکسل،‌ نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، روشنایی ۵۰۰ نیت، پوشش ۱۰۰ درصد فضای رنگی ادوبی RGN و ۹۴ درصد P3، پشتیبانی از HDR 400

۱۷/۳ اینچ، وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل،‌ نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، روشنایی ۵۰۰ نیت، پوشش فضای رنگی sRGB، کنتراست ۱٬۶۵۰:۱

۱۷/۳ اینچ لمسی، وضوح ۳٬۸۴۰ در ۲٬۴۰۰ پیکسل،‌ نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، روشنایی ۵۰۰ نیت، پوشش ۱۰۰ درصد فضای رنگی ادوبی RGN و ۹۴ درصد P3، پشتیبانی از HDR 400

درگاه

دو درگاه USB-C Thunderbolt 3، یک درگاه 

USB Type-C 3.1، یک کارت خوان فول‌سایز SD

چهار درگاه USB-C Thunderbolt 3، یک کارت خوان فول‌سایز SD

ارتباطات

Wi-Fi 6 AX1650

Wi-Fi 6 AX1650

باتری

۵۶ وات‌ساعت / ۸۶ وات‌ساعت

۵۶ وات‌ساعت / ۹۷ وات‌ساعت

ابعاد

۳۴۵ در ۲۳۰ در ۱۸ میلی‌متر

۳۷۴ در ۲۴۸ در ۱۹/۵ میلی‌متر

وزن

۱/۸۳ تا ۲/۰۵ کیلوگرم

۲/۱۱ تا ۲/۵۱ کیلوگرم

قیمت پایه

۱٬۲۹۹/۹۹ دلار

۱٬۴۹۹/۹۹ دلار

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد لپ‌تاپ‌های جدید دل دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، لپ‌تاپ‌های ایسر، مک‌بوک‌های اپل، انواع لپ‌تاپ لنوو و محصولات دل و اچ‌پی و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات