توییتر امکان دورکاری دائمی را برای کارکنانش فراهم می‌کند

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
توییتر در اطلاعیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرده است به تمامی کارکنانش اجازه می‌دهد برای همیشه دورکار بمانند و در دفاتر مرکزی شرکت حضور پیدا نکنند.
تبلیغات

جک دورسی، مدیرعامل توییتر، سه‌شنبه‌ی گذشته ایمیلی برای تمامی کارکنان ارسال و به آن‌ها اعلام کرد می‌توانند تا ابد در خانه به کارکردن ادامه دهند؛ بدین‌ترتیب، حتی درصورت پایان قرنطینه‌های ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا، کارکنان توییتر همچنان اجازه‌ی دورکاری را خواهند داشت. البته در برخی مشاغل نظیر نگه‌داری از سرورها که نیازمند حضور فیزیکی هستند، توییتر همچنان کارکنان را به حضور در محیط شرکت ملزم خواهد کرد. 

فردی به‌نمایندگی از توییتر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بازفیدنیوز اعلام می‌کند:

از همان زمان که به یکی از نخستین شرکت‌هایی تبدیل شدیم که به کارکنانش اجازه‌ی دورکاری می‌دهد، تلاش کردیم درباره‌ی چگونگی اتخاذ تصمیم جدیدمان فکر کنیم. همچنان به فعالیت‌های خود ادامه خواهیم داد و قصد داریم همچون همیشه امنیت مردم و جوامع‌ خودمان را در اولویت اصلی قرار دهیم.

توییتر از اوایل مارس امسال و در پی شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا در ایالات متحده‌ی آمریکا کارکنانش را ترغیب کرده است در خانه کار کنند. توییتر، تنها شرکتی نبود که چنین رویکردی اتخاذ کرد؛ بلکه چند شرکت فناوری‌محور دیگر ازجمله مایکروسافت و گوگل و آمازون نیز کارکنانشان را به خانه فرستادند. در ماه مارس، جنیفر کریستی، مدیر بخش منابع انسانی توییتر، به خبرگزاری بازفیدنیوز اعلام کرد این شرکت احتمالا هیچ‌گاه ازلحاظ ساختار کاری مثل قبل نخواهد شد.

کریستی می‌گوید افرادی که تمایل چندانی به دورکاری ندارند، به‌مرورزمان خواهند فهمید از این طریق استعدادهای خود را شکوفا خواهند کرد. همچنین، مدیر بخش منابع انسانی توییتر می‌گوید مدیرانی که فکر نمی‌کردند بتوانند اعضای تیم را از راه دور هدایت کنند، اکنون دیدگاه متفاوتی از گذشته دارند.

فردی به‌نمایندگی از توییتر در پاسخ به سؤال خبرنگار رسانه‌ی ورج می‌گوید:

اگر سمَت و شرایط کارکنان ما به‌گونه‌ای باشد که امکان کارکردن در خانه را برای آن‌ها فراهم کند و خود این افراد نیز تمایل داشته باشند برای همیشه دورکار بمانند، امکان عملی‌شدن این کار را فراهم می‌کنیم؛ در‌غیراین‌صورت، دفاتر کاری ما پذیرای کارکنان خواهد بود. هروقت تشخیص دهیم، بازگشت به دفاتر را با رعایت جوانب احتیاط امکان‌پذیر خواهیم کرد.

نماینده‌ی توییتر همچنین در ادامه‌ی بیانیه به برنامه‌ها و تصمیم‌های جدید این شرکت اشاره می‌کند:

بازکردن دفاتر کاری با تصمیم ما انجام خواهد شد. کارکنان هروقت بخواهند می‌توانند به دفاتر برگردند و محل کار متعلق به آن‌ها خواهد بود. به‌جز مواردی بسیار معدود، دفاتر کاری ما تا سپتامبر (شهریور و مهر ۱۳۹۹) بازنمی‌شوند. هروقت تصمیم گرفتیم دفاتر کاری را بازگشایی کنیم‌، آن را همگانی انجام نخواهیم داد. بازگشایی دفاتر کاری به‌شکلی محتاطانه و تدریجی و دفتر‌به‌دفتر انجام می‌شود. همچنین به‌جز در مواردی بسیار معدود، سفر کاری تا فرارسیدن ماه سپتامبر انجام نمی‌شود. تمامی رویدادهای حضوری برنامه‌ریزی‌شده برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی نیز لغو می‌شود. در سال جاری، برگزاری رویدادهای سال ۲۰۲۱ را ارزیابی خواهیم کرد. 

جک دورسی پیش‌تر در مصاحبه با رسانه‌ها، از تمایل توییتر برای پیاده‌سازی نوعی روش کاری خاص پیش از شیوع ویروس کرونا خبر داده بود. درواقع، دورسی می‌گوید توییتر قصد دارد سیاست‌های کاری‌اش به‌گونه‌ای باشد که کارکنانش در مناطق مختلف توزیع شده باشند. با‌این‌حال، ظاهرا دنیاگیری کووید ۱۹ باعث شده است توییتر برنامه‌های خود را برای پیاده‌سازی این سیستم کاری جلو بیندازد. مدیرعامل توییتر در ایمیل جدیدش می‌گوید این شرکت قصد ندارد تا پیش از فرارسیدن سپتامبر (شهریور و مهر ۱۳۹۹) دفاتر کاری خود را بازگشایی کند. همچنین، تمامی سفرهای کاری کارکنان توییتر با‌ برخی استثناهای بسیار جزئی تا آن زمان لغو خواهد شد.

توییتر همچینن قصد دارد تمامی کنفرانس‌ها و رویدادهای حضوری برنامه‌ریز‌شده برای سال جاری را لغو و در ماه‌های آینده، برنامه‌های خود را از نو برای سال ۲۰۲۱ تعیین کند. این شرکت همچنین می‌گوید کمک‌هزینه‌ی دورکاری کارکنانش را به هزار دلار افزایش داده است. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی تصمیم جدید توییتر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات