زوم‌اپ: MNML Screen Recorder اپلیکیشنی کاربردی برای ضبط از صفحه گوشی

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در قسمت جدید زوم‌اپ نگاهی خواهیم داشت به اپلیکیشن MNML Screen Recorder که کاملا رایگان است و امکان ضبط از صفحه گوشی را به کاربر می‌دهد.
تبلیغات

در بسیاری از مواقع نیاز می‌شود که از صفحه گوشی هوشمند یا تبلت خود ویدیویی ضبط کنید. طبیعتا برای چنین موضوعی نیز اپلیکیشن‌های متعددی توسعه داده شده‌اند؛ اما کمتر نرم‌افزاری را می‌توان یافت که کیفیتی مطلوب را به‌صورت کاملا رایگان ارائه دهد.

درواقع اکثر اپلیکیشن‌های رایگان دارای تبلیغات آزاردهنده هستند و اپلیکیشن‌های دیگر نیز به ازای دریافت مبلغی تمامی امکانات خود را در اختیار کاربر قرار می‌دهند؛ برای مثال اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که در نسخه رایگان تنها از صفحه گوشی یا تبلت، ویدیویی بدون صدا یا با کیفیت پایین را ضبط می‌کند و برای برخورداری از ویدیویی همراه با صوت یا ضبط ویدیویی با مدت زمان بیشتر نیاز به خرید اشتراک ویژه اپلیکیشن را دارید.

اپلیکیشنی که می‌خواهیم معرفی کنیم، نیازی به پرداخت مبلغی جهت حق الاشتراک یا خرید سرویس ویژه آن ندارد. اپلیکیشن MNML Screen Recorder که در حال حاضر مراحل توسعه را نیز طی می‌کند قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

از مزایای اپلیکیشن MNML Screen Recorder می‌توان به عدم برخورداری آن از تبلیغات اشاره کرد. علاوه بر آن، کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است و نیاز به تنظیمات مختلف برای دریافت کیفیت خروجی مطلوب وجود ندارد.

پس از نصب  اپلیکیشن MNML Screen Recorder برای ضبط ویدیو وارد آن شوید. آیکونی آبی رنگ به نام Record در انتهای صفحه اصلی اپلیکیشن، تعبیه شده که پس از انتخاب آن، شمارش معکوسی به مدت ۳ ثانیه شروع می‌شود. پس از اتمام شمارش معکوس نیز اپلیکیشن شروع به ضبط ویدیو از صفحه گوشی یا تبلت می‌کند.

تمامی ویدیوهای ضبط‌شده نیز در صفحه اصلی اپلیکیشن MNML Screen Recorder موجود هستند و امکان دسترسی سریع به آن‌ها وجود دارد. کاربر می‌تواند از صفحه اصلی اپلیکیشن اقدام به پخش ویدیو، اشتراک‌گذاری یا حذف آن‌ها کند. برای پخش تنها نیاز به اشاره روی ویدیوی مدنظر دارید و برای اشتراک‌گذاری یا حذف آن‌ها باید ویدیوی مدنظر را انتخاب و انگشتتان را مدتی روی آن نگه دارید.

در بالا، گوشه سمت راست اپلیکیشن MNML Screen Recorder منویی به‌صورت سه‌نقطه عمودی وجود دارد که شامل سه بخش درباره اپلیکیشن (About)، ارائه بازخورد (Provide Feedback) و تنظیمات (Settings) وجود دارد. در بخش اول می‌توان اطلاعاتی در مورد اپلیکیشن یافت و در بخش دوم نیز امکان ارسال نظر به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن یا گزارش باگ و خطا وجود دارد.

بخش سوم یا تنظیمات شامل ۴ گزینه می‌شود در مورد هریک توضیح مختصری داده‌ایم.

رابط کاربری یا UI

  • حالت Dark Mode: با فعال کردن این گزینه پس‌زمینه اپلیکیشن که به رنگ سفید است، به رنگ مشکی تغییر داده می‌شود تا میزان نور منعکس‌شده کاهش یافته و به چشم کاربر آسیب کمتری وارد شود. همچنین در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی خواهد شد.
  • فعال‌سازی خودکار حالت Dark Mode: این قابلیت باعث می‌شود حالت Dark Mode با توجه به چرخه شبانه‌روز فعال یا غیرفعال شود.
  • زمان‌بندی فعال شدن حالت Dark Mode: کاربر می‌تواند زمان فعال شدن حالت Dark Mode را انتخاب کند.
  • زمان‌بندی غیرفعال شدن حالت Dark Mode: کاربر می‌تواند زمان غیرفعال شدن حالت Dark Mode را انتخاب کند.

ضبط تصویر و صدا یا Recording

این بخش شامل ۴ گزینه می‌شود که وظایف هر قسمت به شرح زیر است:

  • شمارشگر معکوس (Countdown): در این قسمت کاربر می‌تواند زمان شمارش معکوس را به دلخواه خود تغییر دهد.
  • ضبط صدا (Recording Audio): کاربر می‌تواند انتخاب کند که همزمان با ضبط صفحه گوشی آیا صدا نیز از طریق میکروفون‌ها ضبط شود یا خیر.
  • فولدر ذخیره‌سازی ویدیوها (Recordings Folder): کاربر می‌تواند محل ذخیره ویدیوها را انتخاب کند.
  • نمایش لمس‌ها (Show Touches): در طول ضبط ویدیو، لحظاتی که کاربر صفحه نمایشگر را لمس کرده است، نشان داده می‌شود.

کیفیت ویدیوهای ضبط شده (Quality)

گزینه‌های موجود در بخش کیفیت به کاربر اجازه می‌دهد کیفیت ویدیوی ضبط‌شده را کاهش یا افزایش دهد. در این بخش به ۴ گزینه زیر برخورد می‌کنیم؛

  • فریم ریت (Frame Rate): نرخ فریم ریت ویدیوی ضبط‌شده را می‌توانید تغییر دهید. در حال حاضر به‌صورت پیش‌فرض نرخ فریم ریت روی ۳۰ فریم‌برثانیه قرار دارد.
  • رزولوشن (Resolution): در حال حاضر غیرفعال است؛ اما امکان تغییر رزولوشن ویدیوی ضبط‌شده را به کاربر می‌دهد.
  • ویدیو بیت ریت (Video Bit Rate): امکان تغییر بیت ریت ویدیو وجود دارد. به‌صورت پیش‌فرض ویدیوها حالت ۸ مگابیت بر ثانیه ضبط می‌شوند.
  • بیت ریت صدا (Audio Bit Rate): امکان تغییر بیت ریت صدای خروجی در ویدیوها که به‌صورت پیش‌فرض روی ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه قرار دارد.

مدیریت یا Controls

در این قسمت به کاربر اجازه داده می‌شود که چگونه ویدیوها متوقف شوند.

  • توقف ضبط ویدیو با خاموش شدن صفحه: کاربر با فعال ساختن این گزینه می‌تواند برای پایان دادن به ضبط ویدیو تنها صفحه نمایشگر را خاموش کند.
  • توقف ضبط ویدیو با تکان دادن گوشی: کاربر به‌لطف فعال شدن این گزینه تنها به تکان دادن گوشی برای پایان ضبط ویدیو نیاز دارد.
  • نمایش گزینه‌های مدیریتی: با فعال شدن این حالت، زمانی‌که در حال ضبط ویدیو هستید ابزاری به‌صورت شناور روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند که بتوانید کنترل بهتری روی ضبط ویدیو داشته باشید.

در مجموع می‌توان این اپلیکیشن را ابزاری مفید دانست که قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اپلیکیشن MNML Screen Recorder برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید عرضه شده است که از طریق لینک‌های زیر می‌توانید نسبت به نصب آن‌ها اقدام کنید.

دانلود اپلیکیشن MNML Screen Recorder

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات