سباستین فتل فراری را ترک می‌کند

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
سباستین فتل در پایان فصل ۲۰۲۰ فرمول یک، تیم فراری را ترک می‌کند. این راننده‌ی آلمانی، پنج سال برای فراری رانندگی کرد، اما به مقام قهرمانی جهان نرسید.
تبلیغات

در روزهایی که مسابقات فرمول یک به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، فراری درحال مذاکره با راننده‌ی اول تیم است. به‌نظر می‌رسد که سباستین فتل پس از سال‌ها رانندگی با خودروی قرمز فرمول یک، بدون کسب قهرمانی جهان با ایتالیایی‌ها این تیم را ترک می‌کند. 

ماتیا بینوتو مدیر تیم فرمول یک فراری و سباستین فتل در طول چند هفته‌ی گذشته در مورد آینده‌‌ مذاکره کرده‌اند. با اینکه راننده‌ی ۳۲ ساله‌ی آلمانی، در فصل گذشته انتخاب اول فراری در استراتژی مسابقات بوده، اما قرارداد فتل تمدید نخواهد شد؛ سباستین فتل تنها تا پایان فصل ۲۰۲۰ برای فراری رانندگی می‌کند.

 Sebastian Vettel

ماتیا بینوتو قطع کردن همکاری با سباستین فتل را انتخابی سخت توصیف کرد و گفت:

وقت آن رسیده است که برای دستیابی به اهداف، مسیرمان جدا شود. این تصمیم به‌صورت مشترک گرفته شده است. سباستین با ۱۴ پیروزی گرندپری، سومین راننده‌ی موفق و بخشی از تاریخ فراری است.

سباستین فتل که پس از پنج سال رانندگی برای فراری، این تیم را ترک می‌کند، گفت:

رابطه‌ی من با اسکودریا فراری در پایان فصل ۲۰۲۰، به خط آخر می‌رسد. برای اینکه در فرمول یک بهترین نتایج ممکن حاصل شود، باید تمام اعضای تیم در هماهنگی کامل باشند. مسائل مالی در این تصمیم مشترک نقشی نداشته‌اند؛ در تصمیم‌های قطعی، من با این نگرش فکر نمی‌کنم و نخواهم کرد.

پس از اینکه سباستین فتل با فراری خداحافظی کند، ‌تک‌صندلی ارزشمند خودروی قرمز ایتالیایی‌ها میزبان راننده‌ای جدید خواهد بود. از بین راننده‌های تیم‌های دیگر، کارلوس ساینز، دنیل ریکاردو و آنتونیو جووناتزی را می‌توان جایگزین فتل درنظر گرفت. اگر ساینز مک‌لارن را به‌مقصد فراری ترک کند، دنیل ریکادو هم می‌تواند رابطه‌اش با رنو و فرانسوی‌ها را خاتمه دهد.

درمورد راننده‌ی جدید فراری دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد، اما تیم بعدی سباستین فتل چطور؟ احتمال خیلی کمی وجود دارد که سباستین فتل برای تیم‌های مطرح مرسدس بنز یا ردبول رانندگی کند. لوئیس همیلتون که قراردادش تا پایان سال ۲۰۲۰ تمام می‌شود، پیش از این اشاره کرده که مایل است همکاری‌اش با مرسدس بنز را ادامه دهد.

ردبول هم مایل نیست که راننده‌ای برتر را در کنار مکس ورشتپن جوان قرار دهد. همچنین، با اینکه فتل با ردبول به چهار مقام قهرمانی جهان دست یافت، بعید است که ورشتپن را به‌عنوان هم‌تیمی بپذیرد. اگر گزینه‌ی بازنشستگی را کنار بگذاریم، راننده‌ی باتجربه آلمانی می‌تواند به همکاری با مک‌لارن فکر کند. شاید هم فتل واقعا به‌دنبال تیمی بهتر برای کسب مقام قهرمانی باشد تا به‌سرنوشت فرناندو آلونسو گرفتار نشود.

 Sebastian Vettel & Charles Leclerc

سباستین فتل باهدف تجربه‌ی قهرمانی با فراری و ادامه دادن راه میکائیل شوماخر، سال ۲۰۱۵ با ایتالیایی‌‌ها قرارداد امضا کرد. این راننده‌ی آلمانی که پس از چهار مقام قهرمانی پیاپی جهان با تیم ردبول از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ به ایتالیا رفت، جایگزین فرناندو آلونسو شد. در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، فتل با فراری به مقام قهرمانی جهان نزدیک شد، اما به‌دلایل مختلف مثل مشکلات تیمی و خودرو و اشتباهات فردی درکنار عملکرد بهتر رقبا، از مرسدس بنز و همیلتون شکست خورد.

چالز لکلرک جوان سال ۲۰۱۹  از راه رسید و بسیار بهتر از سباستین فتل باتجربه عمل کرد. فتل درشرایطی فراری را ترک می‌کند که لکلرک تا سال ۲۰۲۴ برای ایتالیایی‌ها رانندگی خواهد کرد. باید دید که سباستین فتل در آخرین روزهایی که پشت فرمان خودروی فرمول یک فراری می‌نشیند، چه عملکردی خواهد داشت. البته، پیش از این باید امیدوار بود ویروس کرونا آرام بگیرد تا فصل ۲۰۲۰ آغاز و مسابقات برگزار شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات