نگاهی به MD56c 6×6؛ خانه متحرک ۱.۵ میلیون دلاری یونیکت

دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
یونیکت یک خانه متحرک سه‌محور ساخته است که در عقب آن یک وسیله نقلیه‌ی چهار چرخ نیز حمل می‌شود. این خودرو ۱.۵ میلیون دلار قیمت دارد.
تبلیغات

شرکت Unicat سابقه طولانی در ساخت خودروهای مجهز آفرودی دارد و حتی شیوع ویروس کرونا نیز نتوانسته این شرکت را از رونمایی از خانه‌های متحرک لوکس باز دارد. این شرکت بنا داشت تا در نمایشگاه Adventure & Allwheel show سال ۲۰۲۰ از جدیدترین محصول خود رونمایی کند. این خودرو جدید براساس یکی از محصولات MAN ساخته شده است و گزینه‌ای مناسب برای حفظ فاصله اجتماعی به شمار می‌رود. خودروی جدید یونیکت MD56c 6×6 نام دارد. این خودرو آنقدر تجهیزات دارد که برای مدت دو هفته می‌توان بدون نیاز به محیط بیرون در آن زندگی کرد. تجهیزات آفرودی این خودرو نیز در حدی است که با آن می‌توان از سخت‌ترین مسیرها نیز عبور کرد. 

unicat MD56c 6×6

مانند محصول قبلی این شرکت که MD77h نام داشت در MD56c نیز شاهد فضایی به طول ۵.۶ متر در عقب هستیم که روی شاسی مان TGS 26.540 6×6 سوار شده است. این مدول از پنل‌های فایبرگلاس و کامپوزیت ساندویچی ساخته شده است و در ساخت کف آن نیز از کامپوزیت روی فریم فولادی استفاده شده است. برای اتصال این اتاق به شاسی مان نیز از اتصال کینمتیک ۳ نقطه‌ای استفاده شده است. طول کلی این خودرو ۸۱۶۰ میلی‌متر است. فاصله محورهای این کامیون 6×6 نیز ۴ هزار میلی‌متر به‌علاوه ۱۴۰۰ میلی‌متر است. 

unicat MD56c 6×6

دسترسی به بخش عقب یونیکت هم از اتاقک راننده انجام می‌شود و هم از طریق در جانبی به‌همراه پلکان قابل انجام است. این فضای عقب قابلیت جای دادن ۶ سرنشین را روی دو صندلی نیمکت مانند دارد. یک میز مرکزی به‌صورت تا شونده برقی با ابعاد ۱۴۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر نیز وجود دارد.

در سمت مقابل در ورودی قسمت عقب یک آشپزخانه با دو اجاق پخت و پز، سینک ظرفشویی از جنس فولاد ضد زنگ، یک کمد کابینت، یک اجاق مایکروویو، ماشین ظرفشویی، یک یخچال ۱۳۰ لیتری و یک فریزر ۶۵ لیتری قرار دارد. درون کابینت این خودرو محل‌هایی برای محکم کردن ظروف وجود دارد چون لازم است در هنگام عبور از مسیرهای صعب‌العبور آسیبی به ظروف نرسد. 

unicat MD56c 6×6

برای روشن شدن ادواتی همچون هود تهویه آشپزخانه، اجاق مایکروویو و اجاق پخت و پز برقی از پک باتری لیتیومی ۱۲۰۰ آمپر ساعتی با ظرفیت ۲۴.۶ کیلووات ساعت استفاده شده است. این باتری به یک شارژر خورشیدی روی سقف خودرو نیز متصل است که قدرتی برابر با ۱۸۵۰ وات دارد. این شارژر خورشیدی به اینورتر دوگانه و سیستم مونیتورینگ کاملی مجهز است. برای مواقع اضطراری یک ژنراتور اضافی ساخت هوندا نیز در یونیکت تعبیه شده است، با این وجود سیستم متکی بر باتری این خودرو طوری طراحی شده است تا نیازهای سرنشینان را برای مدت دو هفته تأمین کند. دو تانکر آب با ظرفیت ۶۰۰ لیتر و مخزن سوخت ۹۶۰ لیتری از دیگر امکانات این خودرو هستند. با این باک، خودرو می‌تواند مسافت ۳۳۰۰ کیلومتر را بدون نیاز به سوخت گیری طی کند. 

unicat MD56c 6×6

برخلاف دیگر محصولات یونیکت در MD65c خبری از سیستم‌های سرگرمی گسترده مانند تلویزیون HD بزرگ، سیستم صوتی حرفه‌ای و Apple TV نیست و این نشان می‌دهد که این محصول بیشتر برای افرادی که به‌دنبال یک کمپر ساده‌ و کاربردی هستند تا یک کمپر لوکس ساخته شده است. در بخش عقبی MD65c یک حمام در کنار آشپزخانه تعبیه شده است و یک تخت خواب دو نفره از نوع گرمکن دار با ابعاد ۱۶۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر نیز در بخش عقب قرار دارند. 

unicat MD56c 6×6

یونیکت کابین عقب را با استفاده از فوم‌های مخصوصی عایق بندی کرده است و باتوجه به وجود سیستم گرمایشی دوگانه و سیستم تهویه‌ی مطبوع ۲.۳ کیلوواتی هیچ نگرانی در هر شرایط آب و هوایی وجود ندارد. تمامی شیر آلات و لوله‌کشی آب خودرو نیز دارای گرمکن هستند تا از یخ‌زدگی آن‌ها در زمستان جلوگیری شود. 

مدل‌های یونیکت دارای یک محل مخصوص حمل موتورسیکلت در عقب هستند ولی در MD65c یک قدم فراتر رفته و فضایی برای حمل دو موتورسیکلت و یک تایر یدکی را در عقب خودرو فراهم کرده است. ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود بلکه در عقب MD65c یک گاراژ کوچک وجود دارد که در آن می‌توان یک ATV از نوع Action Mobile Atacama 7900 یا حتی یک سوزوکی جیمنی را حمل کرد. باربند سقفی و فضاهای بار جانبی در این خودرو نیز کاربردی بودن آن را افزایش می‌دهند و فضاهای جدید را برای وسایل سرنشینان ایجاد کرده‌اند. 

unicat MD56c 6×6

در بخش فنی این خودرو شاهد استفاده از موتور دیزلی MAN TGS با قدرت ۳۵۲ اسب‌بخار هستیم. نیروی این موتور با استفاده از جعبه‌دنده ۱۲ دنده به هر سه محور خودرو انتقال پیدا می‌کند. قفل دیفرانسیل مرکزی، جلو و عقب و دنده کمکی از دیگر امکانات این خودرو هستند. یونیکت برای افزایش قابلیت مانور محصول خود سیستم فرمان‌پذیری محور عقب را نیز در این خودرو نصب کرده است. از دیگر امکانات فنی MD65c باید به تایرهای تیوبلس و سیستم باد کردن مرکزی تایرها اشاره کرد. 

unicat MD56c 6×6

کابین راننده دارای ۲ صندلی، سیستم تعلیق بادی، گرمکن و سردکن صندلی و دو صندلی تاشو با قابلیت تبدیل به تخت خواب است. یونیکت تأکید کرده است که این کامیون برای ۲ نفر طراحی شده است ولی می‌تواند تا ۴ یا ۵ سرنشین را نیز درون خود جای دهد. از امکانات کابین این خودرو باید به سیستم رهیاب ماهواره‌ای GPS، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم تهویه مطبوع خودکار اشاره کرد. 

کامیون MD65c در حالتی که باک و مخازن آب آن پر باشند ۱۹ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد. قابلیت بارگیری اضافی این کامیون نیز ۳۱۷۵ کیلوگرم است. این خودرو روی شاسی کامیون مان TGS مدل ۲۰۱۹ ساخته شده است و با قیمت ۱.۵ میلیون دلار به مشتریان عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات