شکایت از خدمات اینترنتی ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرد

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
تعداد تماس‌های کاربران با سامانه‌ی ثبت و پاسخ‌گویی به شکایات (۱۹۵) درمقایسه‌با سال گذشته ۴۹ درصد و تعداد شکایات ثبت‌شده نیز ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
تبلیغات

پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده‌ی سازمان تنظیم مقررات، می‌گوید در اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸، حدود ۹ هزار و ۷۰۰ تماس در سامانه‌ی ثبت و پاسخ‌گویی به شکایات (۱۹۵) ثبت شده بود؛ درحالی‌که این رقم در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به ۱۳۵ هزار و ۳۱ تماس رسیده است. همچنین به‌گفته‌ی او، در اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸، حدود ۱۲ هزار و ۱۶۳ درخواست و شکایت در سامانه‌ی ۱۹۵ ثبت شده بود که تعداد آن در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به ۲۸ هزار و ۳۲۶ درخواست رسید. این یعنی تعداد تماس‌ها ۴۹ درصد و تعداد شکایات ثبت‌شده ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

قره‌داغی درادامه‌ی گزارش روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دلیل افزایش درخواست‌ها و شکایات ثبت‌شده را افزایش مصرف اینترنت در ماه‌های اخیر دانست. به‌گفته‌ی او، بعد از شیوع ویروس کرونا در دو ماه گذشته در کشور، پیشنهادها مختلف وزارت ارتباطات اجرا شد تا کاربران بتوانند در حوزه‌های مختلف آموزش، خدمات الکترونیکی، سرگرمی و دورکاری از اینترنت استفاده کنند.

قره‌داغی می‌گوید ارائه‌ی ۱۰۰ گیگابایت ترافیک رایگان به تمامی مشترکان اینترنت ثابت، افزایش سرعت مشترکان ADSL تا ۱۶ مگابیت‌برثانیه، ارائه‌ی حجم رایگان ۲۰ گیگابایت به معلمان، استفاده‌ی رایگان از پرتال مراکز دانشگاهی و آماده‌سازی زیرساخت‌های ارتقای تکنولوژی ADSL به VDSL ازجمله اقداماتی است که باعث شد ظرفیت انتقال و پهنای باند کشور برخی مقاطع اشباع شود و درنتیجه، تعداد تماس‌ها و شکایات ثبت‌شده در سامانه‌ی ۱۹۵ افزایش پیدا کند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده‌ی رگولاتوری درادامه تأکید کرد پاسخ‌گویی به کاربران و حفظ حقوق آن‌ها از اولیت‌های رگولاتوری است و گفت:

با وجود مشکلات برای حضور فیزیکی کارشناسان در محل پاسخ‌گویی براساس مصوبه‌ها و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت فنی سامانه‌ی ۱۹۵ افزایش یافته و تغییراتی در فرایند ثبت و رسیدگی به شکایات ایجاد شده تا پاسخ‌گویی به کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

سجاد بنابی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت، در گفت‌وگو با فارس، از کاهش ۱۰ درصدی مصرفی اینترنت در کشور از هفته‌ی دوم فروردین خبر داد. او گفت بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، مصرف اینترنت به‌طورمیانگین ۱/۵ برابر افزایش پیدا کرده بود؛ اما با آغاز مجدد فعالیت شرکت‌ها و اداره‌ها مصرف اینترنت ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است و روند کاهشی آن در روزهای آینده بیشتر خواهد شد. بنابراین، در رزوهای آینده به احتمال زیاد شاهد رفع برخی مشکلاتی خواهیم بود که با افزایش مصرف اینترنت پیش آمده بود و درنتیجه، تعداد شکایات ثبت‌شده در سامانه‌ی ۱۹۵ نیز روند نزولی پیدا خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات