سونی دو هدفون جدید معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
هدفون‌های جدید سونی در دسته‌ی هدفون‌های دور گوشی و تو گوشی جای می‌گیرند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و محتوای صوتی را با کیفیتی عالی پخش می‌کنند.
تبلیغات

طی چند سال اخیر، سونی ازطریق تولید محصولاتی جدید سعی کرده است هدفون‌هایی باکیفیت با فناوری لغو نویز (نویز کنسلینگ) تولید کند و دراین‌زمینه شرکت‌هایی نظیر بوز (Bose) را به‌چالش بکشد. سونی با معرفی هدفون‌های سری 1000X تلاش کرده است بهبودهایی مهم در کیفیت صدا و همچنین فناوری لغو نویز فعال (ANC) اعمال کند تا تجربه‌ی گوش فرا دادن به موسیقی، جذاب‌تر شود. 

قابلیت‌های یادشده تنها مختص‌به هدفون‌های رده‌بالای سونی نیستند و این شرکت چنین ویژگی‌هایی را در شماری از هدفون‌های مقرون‌به‌صرفه‌ترش نیز قرار داده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به مدل WH-XB900N اشاره کنیم. بااین‌حال فراموش نکنید حتی این هدفون را نیز نمی‌توان هدفونی ارزان‌قیمت به‌حساب آورد؛ زیرا این هدفون سری Extra Bass قیمتی معادل ۲۵۰ دلار دارد. سونی به‌تازگی با هدفون دور گوشی دیگری که از فناوری لغو نویز پشتیبانی می‌کند، بازگشته است. WH-CH710N به‌عنوان جدیدترین هدفون دور گوشی سونی ضمن بهره‌مندی از قابلیت‌های متنوع، قیمتی ارزان‌تر دارد (۲۰۰ دلار). 

هدفون جدید سونی

هدفون دور گوشی سونی WH-CH710N

سونی به‌طور دقیق مشخص نکرده است که آیا هدفون جدید WH-CH710N نیز از همان فناوری لغو نویز مدل WH-1000XM3 بهره می‌برد یا خیر. بااین‌حال فراموش نکنید مدل WH-CH719N نیز دیگر هدفونی است که از فناوری لغو نویز بسیار کارآمدی بهره می‌گیرد و دراین‌زمینه حرف‌هایی برای گفتن دارد. سونی می‌گوید هدفون‌ جدیدش با اتکا به فناوری ویژه‌ای به‌نام Dual Noise Sensor روی صدای محیط اطراف شما نظارت می‌کنند. این نوع فناوری به هدفون‌های سونی امکان می‌دهد بهبودهایی خاص روی فناوری لغو نویز اعمال کنند. 

هدفون جدید سونی همچون مدل WH-1000XM3 می‌تواند با بررسی صدای محیط اطراف، به‌صورت خودکار ایده‌آل‌ترین حالت ANC را برای آن محیط انتخاب کنند. به‌لطف میکروفون‌هایی که هم بخش جلویی و هم بخش پشتی هدفون را پوشش می‌دهند، WH-CH710N می‌تواند بخش بیشتری از صدای محیط را جذب کند تا داده‌هایش برای انتخاب حالت ایده‌آل ANC دقیق‌تر باشد. موضوعی که باعث می‌شود هنگام استفاده از فناوری لغو نویز برای قطع کردن صدای بیرون، به بهترین نوع این فناوری دست پیدا کنید و با لذت زیاد به موسیقی گوش فرا دهید.

هدفون جدید سونی

هدفون دور گوشی سونی WH-CH710N

هدفون جدید سونی همچون بسیاری دیگر از هدفون‌های امروزیِ مجهز به فناوری لغو نویز، از حالتی ویژه به‌نام «حالت صدای محیطی» بهره می‌گیرد. این قابلیت کاربردی به شما امکان می‌دهد بدون اینکه مجبور باشید صدای موسیقی را قطع کنید، صدای محیط اطراف را نیز به‌وضوح شنوید؛ این قابلیت برای مواقعی که در خیابان در حال دویدن هستید کاربرد زیادی پیدا می‌کند، زیرا باعث می‌شود حواس‌تان به جاده و ماشین‌ها جمع باشد. به‌علاوه فرض کنید در کافه نشسته‌اید و ممکن است باریستا شما را صدا کند، در این حالت نیز بدون قطع کردن صدای موسیقی، گفته‌های او را خواهید شنید. 

همان‌طور که انتظار داشتیم، سونی هنگام معرفی WH-CH710N روی درایورهای ۳۰ میلی‌متری این هدفون نیز مانوری ویژه داد و همچون همیشه ادعا کرد این درایورها صدایی «خالص و واضح» به گوش شما می‌رسانند. سونی می‌گوید هدفون جدیدش با وجود سبک‌وزن بودن، توانایی بازتولید گستره‌ی وسیعی از فرکانس‌ها را دارد؛ از بیت‌های پایین گرفته تا صداهای بسیار بلند. سونی همچنین به عمر باتری مناسب هدفون WH-CH710N اشاراتی کرده است. براساس ادعای سونی، هدفون جدید این شرکت با یک‌بار شارژ تا ۳۵ ساعت دوام می‌آورد که این میزان ۵ ساعت بیشتر از عمر باتری هدفون پرچم‌دار WH-1000XM3 به‌شمار می‌آید. افزون بر این موارد، هدفون جدید سونی از فناوری شارژ سریع با درگاه USB-C نیز پشتیبانی می‌کند. با ۱۰ دقیقه شارژ این هدفون، عمر باتری ۱۰ ساعته به شما ارائه می‌شود. 

هدفون جدید سونی

هدفون دور گوشی سونی WH-CH710N

هدفون WH-CH710N سونی درکنار موارد یادشده از NFC هم پشتیبانی می‌کند و امکان دسترسی به دستیار صوتی گوشی ازطریق فشار دادن یک دکمه روی هدفون، وجود دارد. همچنین هدفون سونی از کلیدهایی مجزا برای تغییر حجم صدا پشتیبانی می‌کند. افزون بر این موارد، سَری‌های این هدفون قابل‌چرخش هستند تا در هنگامی که قصد مسافرت دارید، به‌راحتی بتوانید آن‌ها را بدون اینکه فضای زیادی اشغال کنند، با خود حمل کنید. سونی پیش‌فروش هدفون WH-CH710N را طی ماه جاری میلادی با قیمت ۲۰۰ دلار آغاز خواهد کرد.

ژاپنی‌ها افزون بر هدفون دور گوشی موردبحث، هدفونی تو گوشی نیز معرفی کرده‌اند که قابلیت‌های ویژه‌ای دارد. ناگفته نماند ایرباد کاملا بی‌سیم WF-1000XM3 سونی که پرچم‌دار این شرکت به‌شمار می‌آید تابستان سال گذشته‌ی میلادی عرضه شد، اما کیفیت بالای آن‌ باعث شده است همچنان انتخابی عالی برای علاقه‌مندان به هدفون‌های تو گوشی باشد. حتی پیش از عرضه‌ی ایرباد موردبحث، سونی چندین مدل هدفون کاملا بی‌سیم دیگر داشت که همگی انتخاب‌هایی عالی به‌شمار می‌آمدند. سونی در همین راستا به‌تازگی هدفون کاملا بی‌سیم جدیدی معرفی کرده است.

هدفون جدید سونی

هدفون تو گوشی سونی WF-XB700

WF-XB700 به‌عنوان جدیدترین هدفون کاملا بی‌سیم سونی ۱۳۰ دلار قیمت دارد و در دسته‌ی هدفون‌های سری Extra Bass این شرکت جای می‌گیرد. به‌طور کلی هدفون‌های سری Extra Bass مجموعه‌ای متنوع از قابلیت‌هایی کاربردی ارائه می‌دهند و قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت‌به هدفون‌های قدرتمند و گران‌قیمت سری 1000X دارند. سونی با معرفی WF-XB700 قابلیت‌های زیادی را در هدفونی منحصربه‌فرد جمع‌آوری کرده، درحالی‌که قیمت عرضه‌ی محصول زیر ۱۵۰ دلار است.

یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های WF-XB700 این است که طبق ادعای سونی، این هدفون می‌تواند بیس (Bass) بیشتری پخش کند. با نگاهی کلی به هدفون‌های پیشین این خانواده متوجه می‌شویم که بیس ارائه‌شده توسط این هدفون‌ها به‌معنی غلبه‌ی آن بر تمامی جوانب دیگر محتوای صوتی نیست. شماری از هدفون‌های کاملا بی‌سیم سعی می‌کنند محتوای صوتی را بدون کاهش وضوح، با بیس بالا پخش کنند. سونی می‌گوید درایورهای ۱۲ میلی‌متری هدفون جدیدش صدایی قدرتمند به گوش کاربر می‌رسانند. 

هدفون جدید سونی

هدفون تو گوشی سونی WF-XB700

سونی ادعا می‌کند هدفون WF-XB700 با یک‌بار شارژ تا ۹ ساعت دوام می‌آورد. درضمن اگر آن را در قاب مخصوصش قرار دهید، ۹ ساعت دیگر نیز به این مدت‌زمان اضافه می‌شود. به‌طور معمول قاب‌های هدفون‌های کاملا بی‌سیم می‌توانند آن‌ها را چندین بار شارژ کنند و دیدن قابی که تنها یک بار توانایی شارژ کاملا هدفون را دارد کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛‌ اما در هر صورت فراموش نکنید که ۹ ساعت شارژدهی، زمان کمی نیست. درضمن هدفون کاملا بی‌سیم جدید سونی از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. با ۱۰ دقیقه شارژ WF-XB700 امکان گوش فرا دادن به موسیقی به‌مدت ۱ ساعت فراهم می‌شود.

سونی برای تولید WF-XB700 از طراحی منحصربه‌فردی استفاده کرده است. ژاپنی‌ها به‌جای استفاده از طراحی معمولی بیضی‌شکل یا حتی استفاده از طراحی تقریبا مستطیلی و بزرگ WF-1000XM3،‌ سعی کرده‌اند زبان طراحی خاصی برای هدفون جدیدشان اتخاذ کنند. طبق ادعای سونی، این نوع طراحی ارگونومیک‌تر است و راحتی بیشتری به کاربر منتقل می‌کند. WF-XB700 به‌لطف این نوع طراحی، از سه بخش با گوش شما اتصال پیدا می‌کند تا به‌خوبی در آن جای بگیرد. اگر دوست دارید هدفون تو گوشی خودتان را هنگام دویدن یا انجام تمرینات ورزشی سنگین در گوش قرار دهید، بهتر است بدانید که WF-XB700 به‌لطف پشتیبانی از گواهی IPX4 در برابر نفوذ عرق از خود مقاومت نشان می‌دهد. بنابراین رطوبت‌های نه‌چندان زیاد، مشکلی برای کارکرد هدفون ایجاد نمی‌کنند.

هدفون جدید سونی

هدفون تو گوشی سونی WF-XB700

درحال‌حاضر هیچ‌گونه جزئیاتی در رابطه با تاریخ عرضه‌ی هدفون تو گوشی جدید سونی اعلام نشده است. بااین‌حال ژاپنی‌ها می‌گویند WF-XB700 قرار است طی ماه جاری میلادی با قیمت ۱۳۰ دلار و در رنگ‌های مشکی و آبی برای پیش‌خرید دردسترس قرار گیرد. گرچه WF-XB700 تمامی قابلیت‌های محصولی نظیر WF-1000XM3 را ندارد، اما با داشتن قیمتی مقرون‌به‌صرفه، به بسیاری از قابلیت‌های عالی مجهز شده است. همچنین اگر سونی بتواند بدون کاهش وضوح صدا، میزان بیس آن‌ها را بالا ببرد، هدفون جدیدش می‌تواند رقیبی بسیار جدی برای محصولاتی نظیر جبرا الیت 75t (با قیمت ۱۸۰ دلار)، گلکسی بادز پلاس سامسونگ (با قیمت ۱۵۰ دلار)، ایرپادز اپل (با قیمت ۱۵۹ دلار و بیشتر) و حتی ATH-CKS5TW آدیو-تکنیکا (با قیمت ۱۶۹ دلار) باشد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات