ابزار جدید دل برای ارتقای امنیت BIOS رایانه‌ها منتشر شد

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
حال‌که بسیاری از افراد به دورکاری روی آورده‌اند، حفظ امنیت سیستم‌های آن‌ها برای انجام پروژه‌های کاری، امری ضروری است. دل با انتشار ابزاری امنیتی تلاش کرده است در این مسیر قدم بردارد.
تبلیغات

دل شب گذشته نوعی ابزار امنیتی جدید منتشر کرد تا از طریق آن به سازمان‌های فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات امکان دهد رایانه‌های کارمندان‌شان را در برابر حملات احتمالی به سامانه‌ی ورودی/خروجیِ پایه (به‌اختصار BIOS) محافظت کنند. امروزه شمار زیادی از افراد در حال کار کردن در خانه هستند و ممکن است توسط افراد سودجوی فضای وب مورد سوء‌استفاده قرار گیرند. هدف دل از انتشار ابزار جدید این است که رایانه‌ی چنین افرادی را امن‌تر از قبل کند. 

ابزار امنیتی جدید دل که از آن با نام کامل (Dell SafeBIOS Events & Indicators of Attack (IoA یاد می‌شود، به سازمان‌ها امکان می‌دهد بفهمند که رایانه‌های کارمندان‌شان امنیت کافی را دارند یا خیر. سازمان‌های فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات می‌توانند از طریق ابزار جدید دل به بررسی کامل جوانب امنیتی سیستم بپردازند. درصورتی‌که هکرهای سودجو بخواهند با بهره‌گیری از نقص امنیت احتمالی موجود در BIOS، اطلاعات رایانه‌ی قربانی را در معرض خط قرار دهند، سازمان‌ها می‌توانند از طریق ابزار جدید دل به این موضوع پی ببرند و در راستای متوقف کردن آن تلاش کنند. 

دل در اطلاعیه‌ای جدید که روی وب‌سایت رسمی خود منتشر کرده است درمورد ابزار امنیتی جدیدش می‌گوید:

حفظ امنیت BIOS اهمیتی بسیار ویژه دارد، زیرا اگر هکر بتواند از نقص امنیتی BIOS استفاده کند، از لحاظ تئوری امکان دسترسی به تمامی داده‌ها به او داده می‌شود؛ داده‌هایی که موارد حساسی نظیر ابزارهای احراز هویت (Credentials) هم در آن‌ها وجود دارند. در بدترین حالت ممکن، هکرها می‌توانند از طریق نفوذ به BIOS وارد شبکه‌ی داخلی سازمان‌ها شوند و زیرساخت‌های گسترده‌تر آن‌ها را موردحمله قرار دهند.

دل می‌گوید ابزار امنیتی SafeBIOS Events & IoA از روز گذشته برای تمامی رایانه‌های تجاری این شرکت در سراسر دنیا منتشر شده است. بااین‌حال ابزار یادشده تنها روشی نیست که دل با اتکا به آن، در جهت بالا بردن امنیت سازمان‌ها قدم برمی‌دارد. سرویس VMWare Carbon Black تمامی محدودیت‌های فعلی را تا تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۰ (۳۱ خرداد ۱۳۹۹) برداشته است. دل همچنین اعلام کرده است که تا تاریخ ۱۵ می ۲۰۲۰ (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) مجوزهایی موقت برای سرویس Dell Encryption ارائه می‌دهد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات