امکان حذف صدای پس‌زمینه به‌صورت آزمایشی به دیسکورد اضافه شد

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دیسکورد از این پس‌ به‌لطف قابلیتی جدید می‌تواند صداهای پس‌زمینه را قطع کند تا به‌هنگام برقراری تماس، در روند حرف زدن کاربر اختلال ایجاد نشود. این قابلیت فعلا فاز آزمایشی را می‌گذارند.
تبلیغات

توسعه‌دهندگان دیسکورد (Discord) با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده‌اند که این سرویس چت به قابلیت لغو نویز مجهز شده است. قابلیت موردبحث به‌لطف همکاری دیسکورد با شرکت Krisp.ai به این اپلیکیشن اضافه شده و فعلا مراحل آزمایشی را می‌گذارند. قابلیت لغو نویز که انتشار آن از شب گذشته برای تمامی کاربران نسخه‌ی دسکتاپ دیسکورد آغاز شده است، می‌تواند صداهای پس‌زمینه را شناسایی و آن‌ها را حذف کند (یا دست‌کم آن‌ها را کاهش دهد) تا از این طریق، صداهای اصلی جلسات ویدئویی و صوتی واضح‌تر شنیده شوند.

در اطلاعیه‌ی جدید دیسکورد می‌خوانیم: «جاروبرقی را در اتاق روشن کنید، در را محکم به‌هم بکوبید، یک بسته چیپس باز کنید و همچنان به استفاده از کیبورد پر سروصدای خود ادامه دهید؛ کسانی که در حال گفت‌و‌گو با شما از طریق دیسکورد هستند [به‌لطف قابلیت جدید این سرویس] نخواهند توانست صداهای یادشده را بشنوند».

براساس گفته‌های دیسکورد، ابزار ویژه‌ی Krisp صرفا به‌منظور لغو صدای پس‌زمینه، به‌صورت محلی روی خود دستگاه‌ها اجرا می‌شود و هیچ‌گونه داده‌ای از سوی آن برای سرورها ارسال نخواهد شد. دیسکورد همچنین گفته است قصد دارد به‌زودی قابلیت موردبحث را به نسخه‌های موبایل نیز بیاورد. افزون بر این موارد اگر کاربران بخواهند می‌توانند به‌سادگی قابلیت لغو نویز را با مراجعه به تنظیمات اپلیکیشن، غیرفعال کنند. بدین منظور باید وارد منوی تنظیمات شوید و سپس به‌ترتیب به بخش‌های Voice and Video و Advanced و Noise Suppression بروید. در اینجا امکان فعال و غیرفعال‌سازی قابلیت لغو نویز برای‌تان فراهم می‌شود.

ناگفته نماند که فناوری لغو نویز دیسکورد فعلا در حال سپری کردن مراحل اولیه است و در طول زمان بهبودهای بیشتری به‌خود خواهد دید. بنابراین اگر از قابلیت جدید دیسکورد استفاده کرده‌اید و مشکلاتی در آن دیده‌اید، ناامید نشوید.

دیسکورد / Discord

مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد به سرویس تیمز قابلیت لغو نویز آنی را اضافه کند. مایکروسافت تیمز به‌عنوان یکی دیگر از سرویس‌های چت، جزو رقبای دیسکورد به‌شمار می‌آید و اخیرا بهبودهای متعددی در راستای بهتر کردن تجربه‌ی کاربردی، به‌خود دیده است. ردموندی‌ها از اضافه شدن سه قابلیت جدید به سرویس تیمز در آینده‌ی نزدیک خبر داده‌اند. 

شیوع ویروس کرونا و ماندن افراد در خانه به‌منظور پای‌بندی به توصیه‌های مقامات پزشکی برای رعایت فاصله‌ی اجتماعی، باعث شده است امروزه اهمیت سرویس‌هایی نظیر دیسکورد برای ارتباط افراد با‌ یکدیگر، دوچندان شود. از زمان اعلام همه‌گیری کروناویروس، بسیاری از سرویس‌های چت‌محور شاهد رشد درخورتوجه شمار کاربران‌ خود بودند. دیسکورد می‌گوید از آغاز سال جاری میلادی تاکنون میزان پیام‌های صوتی کاربران آمریکایی در این سرویس به‌میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در اسپانیا و فرانسه شمار افرادی که به‌صورت روزانه از دیسکورد استفاده می‌کنند دو برابر شده است. همچنین از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون، شمار کاربران دیسکورد در ایتالیا رشدی سه برابری تجربه کرده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد قابلیت جدید دیسکورد چیست؟ تاکنون از این سرویس استفاده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات