آئودی R8 با تیونینگ هنسی و قدرت ۹۱۲ اسب‌بخار معرفی شد

شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی تیونر آمریکایی هنسی از نسخه‌ی ارتقا‌یافته‌ی آئودی R8 پرده برداشته است. طبق ادعای این تیونر، تجربه‌ی لذت‌بخش رانندگی با این سوپراسپرت آلمانی حفظ شده است.
تبلیغات

تیونینگ هر محصول، به‌‌ویژه خودرویی سوپراسپرت، کار آسانی نیست و ممکن است از ارزش محصول بکاهد. این موضوع ممکن است به‌‌دلیل استفاده از قطعات ارزان‌تر از نمونه‌های استفاده‌شده در خودرو باشد و بر دینامیک خودرو تأثیر منفی بگذارد.

شرکت تیونینگ هنسی (Hennessey) ادعا می‌کند در تیونینگ نسل دوم آئودی R8، با وجود افزایش قدرت، قابلیت رانندگی آن حفظ شده است. طبق گفته‌ی هنسی، رانندگی با این خودرو آئودی با اضافه‌شدن یک جفت توربوشارژر فرقی نکرده است؛ با اینکه قدرت درخورتوجه بیشتری دارد.

آئودی R8 با تیونینگ هنسی

آئودی R8 از پیشرانه‌ی ۵/۲ لیتری V10 تنفس‌طبیعی بهره می‌برد. نسخه‌ی پرفورمنس R8 V10 قدرتی معادل ۶۱۱ اسب‌بخار و ۵۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در ۳/۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعتش نیز ۳۳۱ کیلومتر‌برساعت است.

هنسی برای ارتقای قدرت خودرو آئودی R8 بسته‌ی HPE900 را ارائه کرده است. این بسته‌ی ارتقا یک جفت توربوشارژر، سوپاپ‌‌های تخلیه‌ی فشار هوای توربو، سامانه‌ی مکش هوا، لوله‌های اگزوز ساخته‌شده از فولاد ضد‌زنگ، پمپ روغن و یک سامانه‌ی اینترکولر با سیال خنک‌کننده‌ی آب را شامل می‌شود؛ درنتیجه‌، محصول هنسی می‌تواند ۹۱۲ اسب‌بخار در ۷،۴۰۰ دور‌بر‌دقیقه تولید کند.

آئودی R8 با تیونینگ هنسی
آئودی R8 با تیونینگ هنسی
آئودی R8 با تیونینگ هنسی
آئودی R8 با تیونینگ هنسی
آئودی R8 با تیونینگ هنسی

قدرت خالصی که محصول هنسی به چرخ‌ها می‌فرستد، ۷۵۰ اسب‌بخار است؛ درنتیجه، صفر تا ۹۶ کیلومتر‌بر‌ساعت را تنها در ۲/۶ ثانیه طی می‌کند. آئودی R8 با کیت HPE900 می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۹/۸ ثانیه و با سرعت ۲۳۳ کیلومتر‌برساعت طی کند؛ بنابراین، در دسته‌ی معدود خودرو‌هایی قرار می‌گیرد که این مسافت را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی می‌کنند.

آئودی R8 با تیونینگ هنسی

پیشرانه‌ی تنفس‌طبیعی آئودی R8 گنجایش زیادی برای تقویت دارد. پیش‌ازاین، شرکت تیونینگ آندرگراند ریسینگ (Underground Racing) نیز در سال ۲۰۱۶ موفق شده بود ۲،۲۰۰ اسب‌بخار خالص به چرخ‌‌های این سوپراسپرت آلمانی منتقل کند. محدودیت تیونینگ، هزینه‌ی تمام‌شده‌ی پروژه‌، مصرف سوخت، تولید گازهای آلاینده و میزان نیاز مشتری به کارایی قدرت خودرو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات