ردمی توانست حسگر اسکنر اثرانگشت را با نمایشگر LCD ادغام کند

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با درنظرگرفتن موفقیت اخیر شیائومی، انتظار می‌رود به‌زودی محصولی از برند ردمی با اسکنر ادغام‌شده با نمایشگر LCD معرفی و روانه‌ی بازار شود.
تبلیغات

پیش‌از‌این، شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند توانسته بودند حسگر اسکنر اثرانگشت را در پنل‌های OLED ادغام کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد برند ردمی شیائومی به‌تازگی موفق شده است حسگر اسکنر اثرانگشت را با پنل LCD ادغام کند. لو وی‌بینگ، مدیرکل برند ردمی، در حساب ویبو خود پستی به‌همراه ویدئو منتشر کرد که دستاورد جدید ردمی را تأیید می‌کند.

در ویدئو منتشرشده، می‌توان گوشی هوشمندی از برند ردمی را مشاهده کرد که کاربری با استفاده از اسکنر ادغام‌شده با نمایشگر LCD قفل‌ گوشی هوشمند را بازمی‌کند. با این حساب، نه‌تنها گفته‌ی مسئول ردمی تأیید می‌شود؛ بلکه احتمال عرضه‌ی محصولاتی از ردمی با نمایشگر LCD ادغام‌شده با حسگر اسکنر اثرانگشت در آینده افزایش می‌یابد.

تاکنون، محصولی با پنل LCD عرضه نشده است که حسگر اثرانگشت آن با نمایشگر ادغام شده باشد. درواقع برای چنین محصولاتی، از جایگاه جداگانه‌ای برای حسگر اثرانگشت استفاده شده است. نکته‌ی جالب اینجا است که بخش توسعه و تحقیق برند ردمی گفته فناوری پنل LCD ادغام‌شده با اسکنر اثرانگشت نه‌تنها با موفقیت آزمایش شده است؛ بلکه اکنون در مسیر مرحله‌ی تولید انبوه این فناوری گام گذاشته است.

وی‌بینگ درباره‌ی تکنولوژی جدید توضیح داده است که مشکل اصلی بر سر راه محققان، نور پس‌زمینه بود که از عبور اشعه‌ی مادون‌قرمز از پنل LCD برای اسکن اثرانگشت کاربر مانع می‌شد. در تکنولوژی جدید، فرستنده‌ی مادون قرمز در انتهای نمایشگر قرار می‌گیرد و با ساطع‌شدن نور مادون‌قرمز، دستگاه می‌تواند اثرانگشت کاربر را اسکن کند.

در ویدئو منتشرشده نیز، می‌توان عملکرد اسکنر اثرانگشت را مشاهده کرد. هنوز مشخص نیست کدام‌یک از محصولات برند ردمی از این ویژگی برخوردار خواهند شد. شعبه‌ی هند برند ردمی شیائومی قصد دارد ۲۲ اسفند سری ردمی نوت ۹ را رونمایی کند. این سری محصولاتی ازجمله ردمی نوت ۹ و ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ پرو مکس را شامل می‌شود؛ اما متاسفانه هیچ‌یک از این سه گوشی شیائومی نمایشگر ادغام‌شده با اسکنر اثرانگشت نخواهند داشت..

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات