نهایت سرعت کونیگزگ یسکو Absolute بیش‌ از ۵۳۰ کیلومتربرساعت است

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کونیگزگ ادعا می‌کند نسخه‌ی Absolute ابرخودرو یسکو می‌تواند به سرعت بیش از ۵۳۰ کیلومتربرساعت دست یابد.
تبلیغات

در پی لغو نمایشگاه خودرو ژنو، کونیگزگ از نسخه‌ی جدید ابرخودرو یسکو، یعنی ابسلوت (Absolute) را پرده‌برداری کرد. این خودروساز در زمان معرفی یسکو از حداکثر سرعت آن سخنی به‌میان نیاورد؛ ولی گفته شد این ابرخودرو ۱۶۰۰ اسب‌بخاری سریع‌ترین خودرو تولیدشده‌ی تاریخ شرکت خواهد بود. یسکو ابسلوت قطعا از کونیگزگ آگرا RS با حداکثر سرعت ۴۴۶/۹۷ کیلومتربرساعت سریع‌تر است؛ اما سازنده به سرعت دقیق آن اشاره‌ای نکرد. 

جدیدا اطلاعات بیشتری از Jesko Absolute به‌دست آمده است. در شبیه‌سازی کامپیوتری، این خودرو توانست به حداکثر سرعت ۵۳۲ کیلومتر‌بر‌ساعت دست پیدا کند. برای رسیدن به چنین سرعتی، Jesko Absolute متکی به موتور V8 تویین‌توربو پنج‌لیتری و ضریب درگ ۰/۲۷۸ خود است. 

Koenigsegg Jesko Absolutely

دستیابی به چنین سرعتی در دنیای واقعی کاملا متفاوت با شبیه‌سازی کامپیوتری است؛ چون برای چنین آزمایشی به پیست بسیار طولانی نیز نیاز است. حداکثر سرعت یسکو Absolute روی کاغذ ۴۲ کیلومتر‌بر‌ساعت بیشتر از بوگاتی شیرون است که توانسته به سرعت ۴۹۰ کیلومتر‌بر‌ساعت دست پیدا کند. 

در مصاحبه‌ای از مدیرعامل کونیگزگ پرسیده شد «پیست سه‌مایلی جانی بومر در فلوریدا برای چنین کاری مناسب است یا نه؟» که وی جواب داد یسکو Absolute در این پیست فقط به ۸۵ درصد از حداکثر سرعت خود، یعنی ۴۵۱ کیلومتر‌بر‌ساعت، می‌تواند دست پیدا کند.

Koenigsegg Jesko Absolutely

درحقیقت، تنها پیستی که یسکو می‌تواند در آن به حداکثر سرعت خود برسد، پیست Ehra-Lessien در آلمان محسوب می‌شود؛ ولی فولکس‌واگن مالک این پیست است. با‌توجه‌به اینکه بوگاتی نیز یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن است، به‌نظر نمی‌رسد این شرکت علاقه‌ای به شکسته‌شدن رکورد شیرون در پیست ۸/۷ کیلومتری داشته باشد.

باوجوداین، مدیرعامل کونیگزگ امیدوار است یسکو تا سال آینده آزمایش حداکثر سرعت خود را انجام دهد و چندان نگران این موضوع نیست که لاستیک‌ها می‌توانند به چنین سرعتی برسند یا نه. آزمایش‌های انجام‌شده روی مدل آگرا S نشان داده‌اند لاستیک‌های استاندارد این خودرو می‌توانند بدون مشکلی سرعت ۵۳۱ کیلومتر‌بر‌ساعت در یک دقیقه را تحمل کنند. مهندسان میشلن نیز در زمان آزمایش این لاستیک‌ها حضور داشتند و از نتایج این آزمایش شوکه شدند.

Koenigsegg Jesko Absolutely

هنسی هم با ابرخودرو ونوم F5 و SSC نیز با خودرو تواترا هم قصد دارند رکورد سرعت بوگاتی شیرون را بشکنند. بااین‌همه، فعلا باید صبر کرد و دید کدام‌یک از این خودروها توانایی شکستن رکورد بوگاتی را دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات