آتش‌سوزی در کارخانه ساخت تراشه سامسونگ در کره جنوبی

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گفته‌های مسئولان سامسونگ خسارتی به محصولات وارد نشده است و آتش‌نشانان به موقع موفق به اطفای حریق شده‌اند.
تبلیغات

گزارش‌هایی از کره جنوبی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه اواخر شب یک‌شنبه یکی از کارخانه‌های ساخت تراشه سامسونگ آتش گرفته است که گویا آتش‌نشانان موفق به خاموش کردن آتش قبل از طلوع خورشید روز دوشنبه شده‌اند.

کارخانه ساخت تراشه سامسونگ در شهر هواسئونگ واقع در جنوب سئول، پایتخت کره جنوبی، در ساعت ۱۱:۱۸ شب یک‌شنبه آتش گرفته است. به گفته رسانه‌ها آتش‌نشانان در کمتر از سه ساعت موفق به اطفای حریق شده‌اند.

خوشبختانه آتش‌سوزی کارخانه سامسونگ با تلفات جانی همراه نبوده است و همچنین به محصولات کارخانه نیز آسیبی وارد نشده است. این آتش‌سوزی در تأسیسات فرآوری فاضلاب رخ داده که از خط تولید فاصله دارد. آتش‌نشانان نیز توانسته‌اند قبل از رسیدن آتش به خط تولید موفق به مهار آن شوند.

مقامات سامسونگ اعلام کرده‌اند که در حال همکاری با آتش‌نشانان برای یافتن علت آتش‌سوزی هستند. این حادثه در زمانی رخ داده است که نگرانی‌ها بابت گسترش بیماری کرونا در حال افزایش است.

شرکت سامسونگ برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا تمهیدات سختی در نظر گرفته بود و از کارگران می‌خواست که به‌صورت هفتگی سوالاتی را در مورد شرایط جسمانی‌شان پاسخ دهند.

آتش سوزی کارخانه سامسونگ

جمعه گذشته، شرکت کره‌ای اعلام کرد که تولید گوشی‌های هوشمند خود را موقتا از کارخانه‌های شهر گومی کره جنوبی به کارخانه‌های واقع در ویتنام منتقل خواهد کرد. این موضوع به دلیل ابتلای یکی از کارگران کارخانه گومی به ویروس کرونا بود. تاکنون ۵ نفر از کارگران سامسونگ به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد تاکنون ۷۳۸۲ نفر در کره جنوبی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که متاسفانه ۵۱ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات