هواوی در انتظار افت فروش در سال ۲۰۲۰

یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مسئولان هواوی معتقد هستند که تحریم‌های ایالات متحده باعث افت فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در سال ۲۰۲۰ خواهد شد.
تبلیغات

با وجود اینکه ورود هواوی به فهرست تحریمی‌های دولت آمریکا ضربه‌ی لحظه‌ای به شرکت چینی وارد نکرد؛ اما گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه هواوی از پیامدهای اقدامات ایالات متحده نگران است. بنابر گزارش‌ها مسئولان شرکت چینی هواوی تخمین می‌زنند که فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در سال ۲۰۲۰ با افت ۲۰ درصدی همراه شود. علت اصلی این افت نیز عدم امکان همکاری شرکت هواوی با گوگل و دیگر شرکت‌های آمریکایی خواهد بود.

درحالی‌که شرکت هواوی توانست در سال ۲۰۱۹ فروشی بیش از ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند داشته باشد؛ حال انتظار می‌رود که هواوی در سال ۲۰۲۰ بین ۱۹۰ الی ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشد. هنگامی که دولت آمریکا هواوی را تحریم کرد به این شرکت اجازه داد از محصولاتی که تا قبل از اجرا شدن تحریم به بازار آمریکا عرضه کرده بود، پشتیبانی کند؛ اما این محصولات با عرضه سری‌‌های جدید، جایگزین خواهند شد و مشکل هواوی این است که محصولات جایگزین‌شده مانند هواوی پی ۴۰ پرو اجازه عرضه به بازار آمریکا را ندارند.

مقاله‌های مرتبط:

    هواوی پی ۴۰ پرو قرار است هفتم فروردین ۹۹ رونمایی شود و عدم امکان عرضه این محصول به بازار آمریکا، هواوی را در شرایط سختی قرار می‌دهد؛ البته این شرکت چینی امکان عرضه محصولات به بازارهای مختلف ازجمله بازار اروپا را دارد. با این حال، نبود دسترسی به بازار آمریکا می‌تواند فشار بسیاری به شرکت چینی هواوی وارد کند.

    علاوه بر موارد فوق، عدم دسترسی محصولات جدید هواوی به Google apps نیز فروش گوشی‌های هوشمند شرکت چینی را سخت‌تر خواهد کرد؛ البته هواوی برای برطرف ساختن این ایراد از AppGallery رونمایی کرده است.

    هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

    اگر پیش‌بینی مسئولان هواوی به واقعیت تبدیل شود، یکی از اهداف دولت آمریکا به نتیجه می‌رسد و آن نیز محدودسازی پیشرفت هواوی است. دولت آمریکا معتقد است که دولت چین از گوشی‌های هوشمند هواوی برای جاسوسی از شهروندان آمریکا استفاده می‌کند. با این حال دولت آمریکا هنوز شواهدی برای ادعای خود ارائه نکرده است.

    با وجود اینکه تحریم هواوی به کاهش فروش محصولات هواوی ختم خواهد شد؛ اما باید در نظر گرفت که گوشی‌های هوشمند هواوی در بازار چین و دیگر نقاط دنیا طرفداران بسیاری دارد. حال باید دید که شرکت هواوی با وجود مشکلاتی که سر راه آن قرار داده شده است، چگونه با سامسونگ و اپل به رقابت خواهد پرداخت.

    قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات