اپل امکان ارسال تبلیغات در نوتیفیکیشن را برای اپلیکیشن‌ها فعال کرد

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد امکان ارسال محتوای تبلیغاتی در اعلانات فوری را برای سازندگان اپلیکیشن‌های iOS فعال کند. البته این مسئله منوط به اعلام رضایت قبلی کاربر است.
تبلیغات

اپل امروز با تغییر یکی از محدودیت‌های سخت‌گیرانه خود در مورد نوتیفیکیشن‌ها، قوانین اپ استور را به‌روزرسانی کرد. اپل مدت‌ها بود که اپلیکیشن‌ها را از ارسال نوتیفیکیشن‌ به‌منظور تبلیغات یا مقاصد بازاریابی منع می‌کرد؛ اما طبق جدیدترین مقررات اپ استور، این محدودیت برداشته شده است. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS اکنون می‌توانند در صورت اعلام رضایت صریح کاربر اقدام به ارسال محتوای بازاریابی به‌صورت اعلانات فوری کنند. البته امکان لغو دریافت چنین اعلاناتی باید برای کاربر فراهم باشد.

این تغییر در پی آن صورت می‌گیرد که خود اپل در دو سال گذشته با ارسال پیام‌هایی که بسیار به تبلیغات شباهت داشتند چند باری این قانون خود را نقض کرده بود. ازآنجاکه در صورت سر زدن رفتاری مشابه از سوی سایر توسعه‌دهندگان امکان حذف اپلیکیشن آن‌ها از اپ استور یا لغو اختیارات آن‌ها برای ارسال اعلانات فوری وجود داشت این اقدام اپل با انتقاداتی مواجه شد. منتقدان بر این باور بودند که کوپرتینویی‌ها از اختیارات ناشی از مالکیت این پلتفرم سوءاستفاده کرده‌اند و امتیازات ویژه‌ای برای خود قائل شده‌اند.

به‌نظر می‌رسد اپل نیات کاملا مثبتی از اقدام اخیرش داشته و به‌هیچ‌عنوان قصد ندارد راه را برای ارسال اعلانات پرتعداد تبلیغاتی و ناخواسته باز کند. قانون قبلی ابهاماتی به وجود آورده بود که سیاست جدید قادر به رفع آن‌ها است. به‌عنوان مثال تحت مقررات پیشین این سؤال پیش می‌آمد که در صورتی که کاربر اپلیکیشن یک فروشنده  خاص را نصب کرده باشد این فروشنده اجازه‌ی ارسال اعلانی در مورد یک فروش ویژه را خواهد داشت؟ یا اینکه آمازون می‌تواند از طریق اپلیکیشن خود کاربر را به خرید گوشی جدیدی ترغیب کند؟ برخی از این اعلانات ممکن است برای کاربر سودمند باشند. سیاست جدید اپل به کاربر این امکان را می‌دهد که این‌گونه اعلانات را مدیریت کرده و تنها موارد دلخواه خود را مشاهده کند.

علاوه بر تغییر یادشده، اپل تمامی توسعه‌دهندگان را ملزم کرده است که از تاریخ ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) تمامی اپلیکیشن‌های جدید خود را با استفاده از کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری iOS 13 بسازند. بدین ترتیب این اپلیکیشن‌ها با قابلیت‌های جدید iOS 13 نظیر حالت تاریک، قابلیت ورود با حساب کاربری اپل و فناوری واقعیت افزوده‌‌ی ARKit 3.0 سازگار خواهند بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات