فیسبوک تبلیغات سازمان جهانی بهداشت را رایگان منتشر می‌کند

پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فیسبوک درصدد است تا از طریق انتشار رایگان تبلیغات سازمان جهانی بهداشت با گسترش محتوای دروغین در مورد کرونا مقابله کند و آگاهی کاربرانش را در این زمینه افزایش دهد.
تبلیغات

چندی است که شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک به یکی از مهم‌ترین منابع خبری برای مردم دنیا تبدیل شده است. این امر باعث شده است تا این پلتفرم به یکی از منابع اصلی سودجویان برای انتشار اخبار و اطلاعات نادرست تبدیل شود. همین مسئله از چندی پیش فیسبوک را بر آن داشته است تا با گسترش این‌گونه اخبار جعلی و گمراه‌کننده مقابله کند.

در همین راستا و باتوجه به حساسیت‌های بحران جهانی کرونا، فیسبوک درصدد برآمده تا برای مبارزه با نشر اطلاعات نادرست و افزایش آگاهی کاربران این شبکه‌ی اجتماعی درباره‌ی ویروس کرونا و نحوه‌ی مقابله با آن دست به اقدامات ویژه‌ای بزند.

بدین منظور فیسبوک قصد دارد در راستای حمایت از تلاش سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای مقابله با ویروس کرونا، تبلیغات آگاهی‌دهنده‌ی این سازمان را به‌طور رایگان منتشر کند.

مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیر ارشد فیسبوک، طی پستی در حساب کاربری خود در این شبکه‌ی اجتماعی، درباره‌ی برنامه‌های این شرکت برای آگاهی‌بخشی به کاربران در مورد ویروس کرونا و حذف اخبار دروغین توضیحاتی ارائه داده است.

به‌گفته‌ی زاکربرگ، فیسبوک برای کمک به سازمان جهانی بهداشت برای افزایش حضور در فضای مجازی و آگاهی‌بخشی به جوامع درگیر با ویروس کرونا، اجازه خواهد داد تا این سازمان تبلیغاتش را به‌طور نامحدود در این شبکه‌ی اجتماعی منتشر کند. همچنین فیسبوک اعلام کرده است که قصد دارد با اعطای میلیون‌ها دلار اعتبار تبلیغاتی به برخی سازمان‌های دیگر، از تلاش‌ها در جهت آگاهی‌بخشی به افراد ساکن مناطق درگیر با این ویروس حمایت کند.

هم‌اکنون کاربرانی که در مورد ویروس کرونا در فیسبوک جست‌وجو کنند پیغام ویژه‌ای را مشاهده خواهند کرد که با کلیک روی آن به وب‌سایت سازمان جهانی بهداشت یا یک نهاد مسئول محلی هدایت خواهند شد.

افزون‌براین، فیسبوک قصد دارد جلوی تبلیغاتی را که با هدف سوءاستفاده از این همه‌گیری جهانی منتشر می‌شوند بگیرد. این شرکت، هفته‌ی گذشته اعلام کرد که تبلیغاتی را که به دروغ مدعی درمان یا پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ هستند یا سعی در ایجاد ترس و واهمه با هدف کسب منفعت دارند حذف خواهد کرد.

زاکربرگ در ادامه‌ی پست خود اعلام کرده است این شرکت آماده است تا با ارائه‌ی اطلاعات ناشناس در مورد الگوهای جابه‌جایی افراد و نقشه‌های تراکم جمعیت به نهادهای مسئول، در راستای درک نحوه‌ی شیوع ویروس کمک کند.

بیماری کووید ۱۹ از زمان پیدایش در شهر ووهان چین تاکنون به بسیاری از کشورها سرایت کرده است. این بیماری تاکنون حدود ۹۳ هزار نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده است.

تلاش برای آگاهی‌بخشی در مورد ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی تنها به فیسبوک محدود نمی‌شود. جست‌وجو در مورد ویروس کرونا در وب‌سایت پینترست کاربر را به صفحه‌ی ویژه‌ای حاوی اطلاعات سودمند در مورد این بیماری هدایت می‌کند. همچنین به‌تازگی سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با نشر اطلاعات نادرست درباره کرونا به شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک پیوسته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات