مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE تا پایان سال تمام می‌شود

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
معاون امور رادیویی رگولاتوری از اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE تا پایان سال و آغاز تصمیم‌گیری برای واگذاری بهینه‌ی این باند فرکانسی به 5G خبر داد.
تبلیغات

نسترن محسنی، معاون امور رادیویی رگولاتوری، با انتشار پستی توییتری گفت بسیاری از کشورها واگذاری باند فرکانسی ۳/۵ گیگاهرتز (3.5GHz) را برای نسل پنجم شبکه‌ی تلفن‌همراه (5G) آغاز کرده‌اند. او همچنین گفت اتمام اعتبار پروانه‌های TD-LTE در انتهای سال جاری و تصمیم‌گیری برای واگذاری بهینه‌ی این باند فرکانس طلایی که امکان سرعت‌گرفتن توسعه‌ی 5G در کشور را فراهم می‌کند، در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌صورت جدی در دست بررسی است.

محسنی درادامه به صنایع مختلف کشور ازجمله سرگرمی، آموزش، ماینینگ و حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت میزان بهره‌گیری این صنایع از 5G جای تأمل دارد. او تصویری منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد مبتنی‌بر نسل پنجم شبکه‌ی تلفن‌همراه تا سال ۲۰۳۵، اقتصادی ۱۲ تریلیون دلاری خواهد بود. محسنی افزود: 

سهم کشور ما از این اقتصاد ۱۲ تریلیون دلاری مبتنی‌بر 5G چقدر است؟ کدام صنعت در بهره‌گیری از 5G در کشور درصدر قرار می‌گیرد؟ سرگرمی، آموزش، ماینینگ یا حمل‌و‌نقل؟
5G

معاون امور رادیوئی رگولاتوری همچنین گفت ۱۰ صنعت اول بهره‌مند از 5G و ظرفیت ۷۰۰ میلیارد دلاری منبعث از توسعه‌ی 5G در حوزه‌ی B2B مواردی هستند که تأمل و درنگ دراین‌زمینه را لازم می‌کند. او درادامه درباره‌ی نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در آشنایی هرچه سریع‌تر صنایع و بخش‌های دیگر با ارزش افزوده‌ی ناشی از 5G ابراز امیدواری کرد.

محسنی در پاسخ به کاربری که پرسیده بود «پیش‌بینی می‌کنید حداکثر تا چند سال دیگر 5G به‌دست مردم عادی در کلان‌شهرها برسد؟» پاسخ داد:

برنامه‌ریزی‌های ما برای بعد از سال ۲۰۲۴ است. البته إن‌شاءالله به‌محض نهایی‌شدن «نقشه‌ی راه گذار به 5G» آن را انتشار عمومی می‌دهیم.

معاون امور رادیویی رگولاتوری اعلام کرد شکل‌گیری مؤثر زیست‌بوم 5G و بهره‌برداری حداکثری از این اکوسیستم نیازمند آمادگی و حضور همه‌ی بخش‌های توسعه‌دهنده و بهره‌بردار از این بستر ارتباطی جدید است. او درپایان به فراخوان نظرخواهی تخصصی نقشه‌ی راه 5G اشاره کرد که تا ۱۵ اسفند سال جاری تمدید شده است. نسترن محسنی درباره‌ی این موضوع گفت:

به تجمیع آراء و استفاده از دیدگاه‌های تخصصی بخش اعتقاد داریم و همچنان تا انتهای مهلت تمدید (۱۵ اسفند ۱۳۹۸) منتظر دیدگاه‌های ارزشمندتان هستیم. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات