تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در ایران به ۲۹۲۲ مورد رسید

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
ظرف ۲۴ ساعت گذشته، آزمایش کرونای ۵۸۶ نفر در ایران مثبت اعلام شده است.
تبلیغات

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، اعلام کرد تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کووید۱۹ در ایران ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۶ مورد بوده که از این میان، ۲۵۳ مورد مربوط به تهران، ۳۵ گیلان، ۹ مازندران، سمنان ۸، گلستان ۹، آذربایجان شرقی ۹، کردستان ۴، کرمانشاه ۱۵، ایلام ۷، لرستان ۵، خوزستان ۲۷، فارس ۱۴، زنجان ۶، مرکزی ۸، قزوین ۲۵، البرز ۱۹، قم ۱۰۱، چهارمحال‌وبختیاری ۱، کرمان ۱۴، سیستان‌وبلوچستان ۸، خراسان رضوی ۸، خراسان شمالی ۱ بوده است.

 جهانپور خبر داد که در این ۲۴ ساعت، ۱۵ مرگ نیز براثر ابتلا به بیماری کرونای جدید ثبت شده که مجموع فوتی‌ها را به ۹۲ تن می‌رساند. بدین‌ترتیب، مجموع مبتلایان به بیماری کووید19 در کشورمان ۲۹۲۲ مورد است که ازاین‌میان ۵۵۲ نفر نیز از بیمارستان مرخص شده‌اند.

سخنگوی ستاد کرونا اشاره کرد که علت پایین‌بودن آمار مبتلایان امروز نسبت به روزهای پیش این است که تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص تست به ۲۴ عدد رسیده و زمان انتظار عملا حذف شده اما این موضوع به‌معنای کاهش نرخ ابتلا نیست. وی همچنین گفت که آمار امروز برآیند رفتار مردم در هفته‌ی گذشته است و پس از ۷ روز نتایج خود را نشان داده و البته افراد با علائم خفیف و متوسط که نیاز به بستری نداشته‌اند، قطعا در آمار ما نیستند.

وی گفت که خوشبختانه مراودات در سطح شهرها و بین شهرها کم شده و امیدواریم که کمتر هم شود. جهانپور افزود از مردم انتظار داریم تا پیش از اینکه نیاز به برخورد دراین‌زمینه باشد، خودشان مراودات را قطع کنند و تجمعات مختلف را نداشته باشند. او گفت که زنجیره‌ی انتقال این بیماری جدید تنها با قطع دو سوم ترددها قطع می‌شود و لازم است تا قطع مراودات طی هفته‌های آتی رعایت شود.

اخباری که از استان‌ها داریم نشان می‌دهد ظرف روزهای گذشته مراودات و سفرهای بین شهری و شهری کاهش یافته است. بسیاری از نهادهای مردمی و شوراهای شهر و شهرداری‌ها مشارکت خوبی در گندزدایی و آموزش عمومی داشته‌اند. در برخی استان‌ها، ورودی به بیمارستان‌ها و بهبودیافتگان تقریبا برابر شده است. مجالس و تجمعات مذهبی و غیرمذهبی نیز فعلا برگزار نشود. این ویروس پری برای پرواز ندارد و این ما هستیم که با تردد و مراودات، این ویروس را منتقل می‌کنیم. قطع زنجیره‌ی انتقال راهی جز این ندارد که حداقل دو سوم مراودات را کاهش بدهیم. بسیاری از مراودات ممکن است ضروری باشد و عمده‌ی رفت‌وآمدها باید حذف شود. نتیجه‌ی رعایت این موارد را در این روزها می‌توان در هفته‌ی آینده مشاهده کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات