گوگل کنفرانس I/O را به‌خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو کرد

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا تمامی فعالان دنیای فناری به این نتیجه رسیده‌اند که در شرایط کنونی، کنفرانس‌ها و رویدادهای حضوری، فعالیت‌های منطقی و عقلانی نیستند.
تبلیغات

کنفرانس‌های بهاره‌ی سیلیکون‌ولی یکی پس از دیگری لغو می‌شوند و ظاهرا همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا موسوم به COVID-19 روی کل اکوسیستم تأثیر داشته است. در جدیدترین اتفاق، گوگل مهم‌ترین رویداد سالانه‌ی خود موسوم به Google I/O را برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، لغو کرد.

گوگل در بیانیه‌ی خبر لغو کنفرانس I/O را این‌گونه اعلام کرد:

به‌خاطر نگرانی‌های پیش‌آمده پیرامون ویروس کرونا (COVID-19) و برای رعایت چارچوب‌های سلامتی که توسط سازمان‌های CDC و WHO و سازمان‌های مشابه ارائه می‌شود، ما تصمیم گرفتیم تا رویداد حضوری I/O را لغو کنیم. ما به‌دنبال راه‌های دیگری برای تکامل شیوه‌ی برگزری I/O هستیم تا بهترین ارتباط را با توسعه‌دهنده‌های خود برقرار کنیم.

گوگل در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که هزینه‌ی بلیط‌های حضور در کنفرانس I/O تا ۱۳ مارس به‌صورت کامل به شرکت‌کننده‌ها پرداخت می‌شود. به‌علاوه، همه‌ی ثبت‌نام‌کننده‌ها دعوت‌نامه‌‌ی حضور در مراسم سال ۲۰۲۱ را دریافت خواهند کرد.

کنفرانس I/O گوگل جدیدترین رویدادی است که به‌خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو می‌شود؛ اما قطعا آخرین نخواهد بود. از رویدادهای مهم دیگری که در روزهای گذشته لغو شدند می‌توان به F8 فیسبوک اشاره کرد که قرار بود پنجم ماه مه برگزار شود. به‌علاوه، کنفرانس توسعه‌دهنده‌های صنعت بازی موسوم به GDC نیز لغو شد که تاریخ برگزاری آن ۱۶ مه بود. فراموش نکنید که همه‌ی این رویدادها برای دو ماه آینده برنامه‌ریزی شده بودند و لغو آن‌ها نشان‌دهنده‌ی اهمیت پیشگیری‌های آتی از ابتلای مردم به ویروس کرونا است. از رویدادهای لغوشده‌ی اخیر دیگر می‌توان به کلادنکست گوگل و MVP مایکروسافت اشاره کرد.

به جز صنعت فناوری، صنایع بزرگ دیگر نیز در سرتاسر جهان تصمیم به لغو رویدادهای حضوری گرفته‌اند. به‌عنوان مثال می‌توان به نمایشگاه خودرو ژنو اشاره کرد. کنفرانس‌های علمی نیز از روند لغو شدن در امان نیستند و یکی از بزرگ‌ترین گردهم‌آیی‌هایی علمی فیزیک، رویداد حضوری ماه مارس انجمن فیزیک آمریکا، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در دقایق آخر لغو شد.

رویدادها و کنفرانش‌های دنیای فناوری، ابزارهای مهمی برای گسترش هرچه بیشتر خدمات و محصولات و ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده‌ها و توسعه‌دهنده‌ها هستند. لغو پی‌در‌پی رویدادها به‌خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا، احتمالا تأثیر بلندمدتی بر بازار فناوری خواهد داشت و سال ۲۰۲۰ را می‌توان سالی سخت برای صنعت پیش‌بینی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات