ممنوعیت تردد خودروها در سیزدهم فروردین ۹۹ [به‌روزرسانی: توضیحات تکمیلی]

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
مطالعه 7 دقیقه
پلیس راهنمایی و رانندگی در بعضی استان‌های ایران برای خودروهایی که روز سیزدهم فروردین‌ماه امسال از خانه خارج شوند، جریمه‌ی ۱۳۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی تعیین کرده است.
تبلیغات

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ممنوعیت‌های توقف و پارک خودروها در روز سیزدهم فروردین ماه ۱۳۹۹ را تشریح کرد. سردار محمدرضا مهماندار در این‌باره گفت:

بنا بر مصوبات جلسه امروز قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که با حضور سردار رحیمی برگزار گردید، فردا سیزدهم فروردین ماه ۱۳۹۹ هرگونه پارک خودروها در حاشیه بزرگراه‌ها، اتوبان‌ها، تفرج گاه‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی ممنوع است. چنانچه تیم‌های پلیس راهور فاتب خودرویی را در این محدوده‌ها و موقعیت‌ها مشاهده نمایند علاوه بر جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، خودروی آن‌ها نیز به مدت یک ماه توقیف می‌گردد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان خواست به منظور قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامتی خود و خانواده خود روز سیزدهم فروردین ماه را در خانه کنار خانواده خود بمانند و از هرگونه توقف در حاشیه بوستان‌ها و پارک‌ها و تفرجگاه‌ها جدا خودداری نمایند.

استاندار تهران نیز، ممنوعیت تردد از در منزل در روزهای دوازده و سیزده فروردین در استان تهران را تکذیب کرد. انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در خصوص خبر منتشره در خصوص ممنوعیت تردد در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در استان تهران، گفت:

 ممنوعیت تردد از در منزل در روزهای دوازده و سیزده فروردین در استان تهران تکذیب می‌شود و منظور ممنوعیت حضور در پارک‌ها، بوستان‌ها و طبیعت است که تدابیر شدیدتری جهت عدم حضور این افراد در این اماکن عمومی به‌عمل می‌آید. طرح محدودیت تردد برای جلوگیری از شیوع کرونا در ۱۴ مبادی خروجی استان در حال اجراست. به شهروندان توصیه می‌شود با همکاری و مشارکت مؤثر جهت رعایت نکات بهداشتی، حذف سفر، عدم حضور در اجتماعات، مراکز خرید و همچنین در پارکها و بوستان‌ها به قطع انتقال بیولوژیکی ویروس کرونا کمک کنند و در مراسم سیزده‌به‌در امسال را بدون حضور در طبیعت بگذرانند.

استان اصفهان

سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه باتوجه به مصوبه ستاد استانی کرونا تردد هرگونه خودرو در روز سیزده بدر در شهر اصفهان ممنوع اعلام شده است، اظهار کرد:

بر این اساس هر خودرویی که در این روز در معابر شهری اصفهان تردد کند جریمه خواهد شد. جریمه تردد هر خودرو در روز سیزده بدر در معابر شهری اصفهان ۱۳۰ هزار تومان تعیین شده است. تعداد ۴۰۰ دوربین نظارتی، بیش از ۵۰ خودروی مکانیزه و مأموران پلیس راهور در سطح شهر نسبت به اعمال قانون خودرو‌های متخلف در اصفهان حضور دارند.

استان خراسان رضوی

سرهنگ حمیدرضا دهنوی، رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت:

تردد خودروها از ساعت پنج بامداد تا ۲۴ روز سیزدهم فروردین ماه در سراسر استان از مقابل خانه برای شهروندان ممنوع خواهد بود و خودروهای رانندگان متخلف به مدت یک ماه توقیف و این رانندگان پنج میلیون ریال جریمه می‌شوند. طبق تدابیر ستاد ملی پیشگیری  و مقابله با کرونا و ضرورت محدودیتهای جدی این طرح اجرا می‌شود.تردد شهروندان نیز به مناطق ییلاقی اطراف شهرها، تفرجگاهها ،بوستانها و پارکها ممنوع بوده و مسیرهای منتهی به این اماکن تفریحی مسدود می‌شود. همچنین در محدوده های غیر مسکونی بلوار نماز و بلوار شهید ناصری و تمامی مسیرهایی که به ارتفاعات منتهی می‌شود نیز محدودیت کامل تردد اعمال می‌شود.  هدف از اجرای این طرح جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تأمین سلامتی شهروندان است و رانندگانی که نسبت به اجرای این طرح ضربتی بی توجه باشند پنج میلیون ریال جریمه خواهند شد و خودروی آن‌ها نیز به پارکینگ منتقل و یک ماه توقیف می‌شود.  خودروهای حامل مواد غذایی، مواد بهداشتی و اقلام درمانی، سوخت‌رسان و خودروهای کالاهای مورد نیاز مردم از این طرح مستثنی هستند.

استان خوزستان

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با بیان اینکه ما امسال روز سیزده‌به‌در در استان خوزستان نداریم، گفت:

دوازدهم و سیزدهم فروردین باید از خروج مردم از محله‌ها ممانعت شود و فرمانداران باید خروجی محله به محله را کنترل کنند. ویروس کرونا در چین در مدت یک ماه ۳ هزار نفر را به کام مرگ فرستاد و از بین برد اما این ویروس اکنون روزی ۳ هزار نفر را از بین می‌برد. آمار مبتلایان از حدود ۶۵۰ هزار نفر گذشته است و تقریبا هر یک و نیم تا دو روز ۱۰۰ هزار نفر به تعداد بیماران در جهان اضافه می‌شود. این موضوع، اهمیت، ویژگی و سختی مسئله را در جهان امروزی که ادعا می‌کردیم جهان پیشرفته‌ای است، نشان می‌دهد و حرکت و سرعت جهان را بسیار کند و حتی متوقف کرده است. باید با حساسیت، مراقبت و اصرار در برابر این مسئله بایستیم و آن را ساده تلقی نکنیم.من در جلسات تأکید می‌کنم که این موضوع به ما این پیام را می‌دهد که بسیار جدی، حیاتی و حساس است و اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر ضریب استان خوزستان در مسئله کرونا پایین آمده، نباید باعث حساسیت‌زدایی شود. در بیماری‌های عفونی و مسری، یک غفلت و سستی ممکن است طوفان به وجود آورد. در عین حال در برخی از شهرها به‌صورت مقطعی این مسئله رخ داده است و سعی کرده‌ایم آن را کنترل کنیم.

استان همدان

معاون اجتماعی پلیس استان همدان از اعلام محدودیت‌های ترافیکی در روز ۱۳ فروردین خبر داد. حسین بشری با بیان اینکه از ابتدای صبح روز سیزدهم فروردین ماه مسیر میدان پژوهش به سمت میدان قائم و انتهای بلوار ارم مسدود خواهد بود گفت:

تردد از سمت شهر همدان به سمت روستاهای کیشین ، ابرو، حیدره پشت شهر و سولان ، توئیجین ، موئیجین ، برفجین وامام زاده محسن هم ممنوع است. همچنین تردد از سمت سه راهی سد اکباتان و سایر مسیرهای منتهی به سمت سد ممنوع خواهد بود. از تردد موتورسوارن دارای حرکات مخاطره آمیز، فاقد کلاه ایمنی برای راکب و سرنشین ، حامل بار و یا سرنشین غیر متعارف در معابر جلوگیری و موتورسیکلت توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد .

 استان گیلان

سرهنگ سید مهدی نجفی‌پور با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت گفت:

برابر ابلاغ ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی مبنی بر قطع زنجیره شیوع این ویروس، تمامی سواحل، تفرجگاه‌‌ها، مجتمع‌های تفریحی، گردشگری، بوم گردی، پلاژها و مراکز اقامتی در روز سیزدهم فروردین تعطیل هستند. باتوجه به هشدارهای از قبل اعلام شده، پلیس با افراد متخلف و کسانی که بخواهند سلامت شهروندان را به خطر بیاندازند به‌صورت قاطع و قانونی برخورد می‌کند.در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تاکنون ۵۵۰ واحد صنفی متخلف در گیلان پلمپ شده است. برای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تمامی اصناف گیلان به جز صنوف مرتبط با مواد غذایی و مایحتاج عمومی مردم ملزم به رعایت قوانین مربوطه و تعطیلی هستند.

 استان فارس

عبدالرضا قاسم پور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بیان کرد:

فعالیت صنوف ضروری که تأمین‌کننده مایحتاج مردم هستند در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین ادامه دارد. صنوفی که در این طرح تمهیدات لازم برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و به فعالیت صنفی خود ادامه دهند پلمپ می‌شوند. باتوجه به اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی در حال اجرا است، تنها  ورود خودرو‌هایی که دارای پلاک شهر شیراز هستند امکان‌پذیر است. در این طرح اگر خودرویی اقدام به سفر غیر ضروری کند با اعمال قانون از طریق پلیس راهور مواجه شده و متخلفان در این طرح با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در کنار توقف یک ماهه خودرو مواجه می‌شوند.اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی موجب شده تا برای مقابله با ویروس کرونا همه مراکز تفریحی، گردشگری و شهری تعطیل شود و طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز در روز‌های دوازدهم و سیزدهم فروردین اجرا می‌شود.

استان مازندران

علی دستور

در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در مازندران، محدودیت‌های تردد خودرو‌های غیر بومی و غیر ساکن استان و ممنوعیت ورود به پارک‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری استان مازندران در روز طبیعت اجرا خواهد شد.  برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ورود کلیه افراد به مناطق تفریحی و گردشگری استان در روز طبیعت نیز ممنوع است. محدودیت تردد برای خودرو‌های غیر بومی و غیر ساکن در کلیه محور‌های ورودی و خروجی استان و همچنین معابر شهری و روستایی وجود دارد. رانندگان خودرو‌هایی که از این قانون سرپیچی کنند، ضمن اعمال قانون به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان خودروی آنان نیز به مدت یک ماه به پارکینگ منتقل خواهند شد.

سرهنگ محمد ولی مرادی فرمانده انتظامی قائم شهر با بیان اینکه کلیه راه‌های ورودی و خروجی این شهرستان  از عصر امروز سه شنبه ۱۲ فروردین تا پایان روز ۱۳ فروردین مسدود است، گفت:

کلیه خودرو‌هایی که بساط ۱۳ بدر همراه داشته باشند ضمن اعمال جریمه سنگین برابر دستورالعمل طرح فاصله گذاری انتظامی اجتماعی به مدت یک ماه توقیف خواهند شد. مسیر‌ها فقط برای خودرو‌های خدماتی، ترانزیتی، مواد غذایی و بهداشتی باز است همچنین کلیه پارک‌ها و تفرجگاه‌ها هم نیز مسدود است. راه‌های فرعی نیز با ایجاد موانع فیزیکی بسته شده خواهد شد. از مردم خوب شهرستان قائم شهر تقاضا می‌شود برای حفظ جان خود و خانواده شان با کارکنان انتظامی شهرستان مستقر در ایستگاه‌ها نهایت همکاری را داشته باشند و برای قطع زنجیره کرونا در خانه بمانند.

استان سیستان و بلوچستان

محمدهادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:

براساس تصمیمات ستاد کرونا تمامی بوستان‌ها، فضای سبز، تفریحگاه‌ها و تفرجگاه‌های سیستان و بلوچستان در این چند روز تعطیل خواهد بود و از رفتن مردم به تفرجگاه‌ها نیز قطعا جلوگیری خواهد شد. برای حفظ جان مردم همه کسانی که این موضوع را نادیده بگیرند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، مشمول جریمه‌های سنگین می‌شوند.

آذربایجان شرقی

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و انجام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت:

با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دنبال شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع در محیط‌های شهری و طبیعی، ورود و برپایی چادر در پارک‌ها و کمپ‌های گردشگری‌های استان در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت ممنوع خواهد بود. تدابیر صورت گرفته به منظور کنترل و مقابله با این بیماری و حفظ سلامتی هموطنان است و از تمام هموطنان خواهشمندیم با استقرار در خانه‌هایشان به قطع زنجیره انتقال کمک کنند تا پس از گذر از این شرایط بحرانی به سلامت راهی طبیعت شده و از زیبایی آن لذت ببریم. با توجه به اینکه مبادی استان و شهرستان‌ها مسدود شده است از تمام هموطنان خواهشمندیم از هرگونه تردد بین شهری خودداری کرده و سفر‌های غیر ضروری خود را به سایر شهر‌ها به بعد از شرایط فعلی موکول کنند.

 این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات