چین اتباع خود را از ایران خارج می‌کند

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، چین شهروندان خود را امشب از ایران خارج می‌کند.
تبلیغات

روزنامه‌ی ساوث‌چاینا مورنینگ‌پست از بازگشت شهروندان چینی از ایران در پی انتشار ویروس کرونا در کشور خبر داده است. طبق این گزارش، حدود ۲۰۰ نفر از شهروندان چین ازجمله تعدادی از دانشجویان این کشور از ایران به چین بازگردانده می‌شوند.

شرکت هواپیمایی چاینا ساترن دراین‌باره اعلام کرده است هواپیمای این شرکت امشب تهران را به مقصد شهر لانجو، مرکز استان گانسو در شمال‌غرب چین، ترک می‌کند و شهروندان چینی روز چهارشنبه وارد این استان می‌شوند. کارکنان شرکت‌های چینی و بازرگانان و ۳۰ نفر از دانشجویان چینی ساکن ایران ازجمله کسانی هستند که از کشورمان خارج می‌شوند.

در این گزارش، همچنین نوشته شده است ایران درکنار کره‌‌جنوبی و ایتالیا بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را ازآنِ خود کرده است. وزارت خارجه‌ی چین پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود این کشور شهروندان چینی را از کشورهای درگیر ویروس کرونا خارج می‌کند.

طبق آخرین گزارش از وزارت بهداشت، تاکنون ۲،۳۳۶ نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تشخیص داده شده است و درمجموع، ۷۷ نفر جان خود را دراثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند. سه استان تهران و قم و گیلان بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را داشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات