اپل به‌علت شیوع کرونا لنز آیفون ۱۲ را از چند سازنده مختلف تأمین خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
ویروس کرونا تأثیر خود را بر تولید آیفون ۱۲ هم گذاشته است و اپل در زنجیره‌ی تأمین لنزهای این مدل از چندین تولیدکننده بهره خواهد برد.
تبلیغات

مینگ چی‌کو، یکی از تحلیلگران شناخته‌شده‌ سرویس مالی TF International Securities، اخیرا اعلام کرده اپل فعالانه به‌دنبال تأمین‌کنندگان مختلف برای لنز دوربین گوشی آیفون ۱۲ است. ویروس کرونا عملکرد چرخه‌ی تولید بسیاری از شرکت‌ها را در سراسر دنیا دچار مشکل کرده است. در‌این‌میان، اپل نیز که از تأمین‌کنندگان مختلف برای تولید گوشی آیفون و سایر محصولات خود استفاده می‌کند، به مشکل خورده است. شرکت Yujingguang که تاکنون لنزهای تلفن‌های آیفون را برای اپل تأمین کرده است، به‌علت شیوع ویروس کرونا فعلا امکان تأمین قطعات موردنیاز اپل را ندارد. به‌گفته‌ی کو، مشکلات شرکت یادشده از برخی جهات بغرنج‌تر از مشکلات پیش‌ روی فاکسکان و سایر شرکای تأمین‌کننده‌ی قطعات اپل خواهد بود.

اپل‌اینسایدر گزارش کرده براساس نوشته‌ای در سرویس وی‌چت، مینگ چی‌کو معتقد است درآمد فصل اول ۲۰۲۰ برای شرکت Yujingguang درمقایسه‌با درآمد سرانه‌ی بازار کاهش درخورتوجهی تجربه خواهد کرد. از دیدگاه چی‌کو، این شرکت در‌حال‌حاضر فقط می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد لنزهای واید دوربین‌های سری بعدی آیفون را تأمین کند.

اپل به‌منظور برآورده‌کردن نیازهای بخش تولیدش، به‌دنبال شرکای تازه برای تضمین چرخه‌ی تأمین قطعه است

یافتن شرکای تازه برای تأمین نیازهای بخش تولید اپل تاکتیکی است که این شرکت با هدف تضمین چرخه‌ی تأمینش برای تولید آیفون برگزیده است. مینگ چی‌کو معتقد است Yujingguang حداقل تا ماه مه امکان افزایش ظرفیت موردنیاز اپل را نخواهد داشت.

شیوع ویروس کرونا که عامل بروز بیماری کووید۱۹ در چین و سایر نقاط جهان است، به کاهش چشمگیر تولیدات در چین منجر شده و بسیاری از شرکت‌هایی که از سرویس‌دهندگان چینی برای تولید محصولاتشان بهره‌مند می‌شدند، با کاهش تولید مواجه شده‌اند. همین مسئله کوپرتینویی‌ها و مدیرعاملشان را بر آن داشته که به‌سرعت جایگزین‌هایی مناسب و قابل‌اتکا برای تکمیل چرخه‌ی تأمین محصولاتشان پیدا کنند.

مردم در مناطقی از چین که شرکت‌های طرف‌ حساب اپل در آن‌ها واقع شده‌اند، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مجبور شده‌اند در خانه‌هایشان بمانند؛ درنتیجه، شرکت‌ها و کارخانه‌های این مناطق موقتا تعطیل هستند. ویروس کرونا در خارج از چین هم بر عملکرد و بازدهی شرکت‌ها تأثیر گذاشته است. ایتالیا و کره‌جنوبی و آلمان دچار مشکل شده‌اند و این ویروس در حال سرایت به آمریکا و بریتانیا است. یکشنبه این هفته، یکی از کارخانه‌های ال‌جی در کره‌جنوبی تعطیل شد که ماژول دوربین را برای دوربین‌های آیفون تولید می‌کرد و این تعطیلی حداقل تا آخر هفته به‌منظور پاک‌سازی محیط کار ادامه می‌یابد.

همچنین همان‌طورکه احتمالا پیش‌از‌این در زومیت خوانده‌اید، ویروس کرونا بسیاری از رویدادهای مهم حوزه‌ی تکنولوژی ازجمله کنفرانس توسعه‌دهندگان گیم و کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا را تعطیل کرده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه‌ای معضل ناشی از شیوع ویروس کرونا را برای اپل «وضعیتی موقت» خواند و اعلام کرد اپل از طوفان چنین بیماری‌ها و حوادثی عبور خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات