نوکیا احتمالا به‌زودی فیچرفون XpressMusic عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا به‌لطف شرکت فنلاندی HMD مجددا در حال ورود به بازار گوشی‌های موبایل است و احتمالا در آینده‌ی نزدیک، شاهد عرضه‌ی  فیچرفون XpressMusic از این برند باشیم.
تبلیغات

برند نوکیا باردیگر و این‌بار به‌لطف شرکت فنلاندی HMD Global به بازار گوشی‌ موبایل وارد شده است. درحال‌حاضر، انواع گوشی‌های هوشمند اندرویدی با برند نوکیا در بازار هستند که علاقه‌مندان برند فنلاندی را به خود جذب می‌کنند. به‌علاوه در سال‌های اخیر، عرضه‌ی گوشی‌های کلاسیک فیچرفون با برند نوکیا را هم شاهد بوده‌ایم.

به‌تازگی، آژانس تنظیمگری چینی TENAA اسنادی منتشر کرده است که اطلاعات گوشی فیچرفون جدیدی با برند نوکیا را نشان می‌دهد. این گوشی که با نام TA-1212 در دیتابیس سازمان دیده شده است، طراحی غالب مشکی با نوارهای قرمز دارد و احتمال می‌رود محصولی در دسته‌ی نام‌آشنای XpressMusic نوکیا باشد.

همان‌طورکه از گوشی‌های فیچرفون انتظار داریم، محصول احتمالی جدید نوکیا هم به قابلیت‌های پایه مجهز خواهد بود. طراحی این گوشی نوکیا شباهت زیادی به Nokia 110 دارد که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. گوشی یادشده قطعا برخلاف گوشی‌هایی همچون Flip و Tough به سیستم‌عامل KaiOS مجهز نخواهد بود؛ چون در مشخصات سخت‌افزاری آن پردازنده‌ی ساده‌ی تک‌هسته‌ی ۰/۳۶ گیگاهرتزی و فقط هشت مگابایت حافظه‌ی رم و شانزده مگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دیده می‌شود. البته گوشی جدید با برند نوکیا، از کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند که احتمالا تنها برای کاربردهای پخش موسیقی MP3 کاربرد خواهد داشت.

فیچرفون جدید نوکیا به نمایشگر ۲/۴ اینچی با رزولوشن ۳۲۰ در ۲۴۰ مجهز و ضخامتش ۱۳/۱ میلی‌متری است که محصولی ضخیم محسوب می‌شود. با وجود ابعاد نسبتا بزرگ، گوشی یادشده مجهز به باتری کوچک ۱،۲۰۰ میلی‌آمپری خواهد بود. گوشی جدید نوکیا از دوربین هم برخوردار خواهد بود که البته با رزولوشن ۰/۳ مگاپیکسلی تقریبا بی‌استفاده به‌نظر می‌رسد. مشخصات منتشرشده نشان می‌دهد فیچرفون مذکور توانایی فیلم‌برداری حتی با رزولوشن پایین QVGA را هم ندارد. در پشت دستگاه، فلش LED هم دیده می‌شود که احتمالا تنها کاربرد چراغ‌قوه خواهد داشت. درنهایت، فیچرفون جدید فقط از شبکه‌ی 2G پشتیبانی می‌کند که شاید در برخی اپراتورهای بین‌المللی، کارایی چندانی نداشته باشد.

فیچر فون جدید نوکیا / Nokia
فیچر فون جدید نوکیا / Nokia
فیچر فون جدید نوکیا / Nokia
فیچر فون جدید نوکیا / Nokia

نوکیا در سال ۲۰۱۸ زیربرند Xpress را با محصولات جدید تقویت کرد. اسناد منتشرشده اطلاعاتی از زمان عرضه‌ی XpressMusic احتمالی جدید نوکیا ارائه نمی‌کنند. بااین‌حال، HMD در پی لغو نمایشگاه MWC تصمیم گرفته است رویداد‌های زنده‌ی آنلاینی برگزار کند و احتمالا در یکی از آن‌ها، فیچرفون جدیدش را هم معرفی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات