فاکسکان انتظار دارد تا اوایل فروردین به روند عادی تولید بازگردد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود مشکلات ایجادشده برای کارخانجات فاکسان براثر شیوع ویروس کرونا در چین، این شرکت پیش‌بینی کرد کارخانه‌های این شرکت تا اوایل سال آینده به وضعیت عادی بازخواهند گشت.
تبلیغات

فاکسکان به‌تازگی اعلام کرده است طبق برنامه‌ریزی‌های این شرکت، روند فعالیت کارخانه‌هایش در چین تا اواخر مارس (اوایل فروردین) به وضعیت عادی بازخواهد گشت. این سازنده‌ی تجهیزات الکترونیکی همچنین اعلام کرده است در‌حال‌حاضر، نیمی از کارگران فصلی این شرکت سر کار حاضر شده‌اند که خبر امیدوارکننده‌ای است.

فاکسکان سازنده‌ی اصلی گوشی‌های آیفون‌ اپل محسوب می‌شود و وظیفه‌ی تأمین قطعات الکترونیکی برای بسیاری از شرکت‌های دیگر را برعهده دارد. این غول تولیدی تایوان به‌علت شیوع ویروس کرونا در چین با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند که از میزان خروجی کارخانه‌های این شرکت به‌شدت کاسته است. بازگشایی کارخانه‌های فاکسکان پس از اتمام تعطیلات سال نو چینی در ماه گذشته، به‌دستور دولت چین یک هفته به تعویق افتاده بود. مشکل دیگر این شرکت محدودیت‌های ایجادشده به‌واسطه‌ی الزام به قرنطینه‌ی کارگران فصلی پیش از برگشت به کار است.

لیو یونگ‌وی، یکی از مدیران اجرایی فاکسکان، چندی پیش در کنفرانس آنلاین سرمایه‌گذاران این شرکت، جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و ازسرگیری فعالیت تولیدی در کارخانه‌ها را اولویت اصلی این شرکت برشمرد. فاکسکان پیش‌تر اعلام کرده بود هنوز نمی‌تواند میزان تأثیر منفی شیوع کرونا بر درآمدهای این شرکت را تخمین بزند؛ اما مؤسسه‌ی آماری KGI کاهش ۴۶ درصدی درآمدهای فصلی را برای این شرکت پیش‌بینی کرده است.

خوش‌بینی فاکسکان برای بازگشت اوضاع این شرکت به روال عادی احتمالا از گزارش‌های اخیر درباره‌ی کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا در چین نشئت می‌گیرد؛ هرچند در هفته‌ی گذشته، شیوع این ویروس در سایر کشور جهان سرعت گرفته است. براساس آخرین گزارش‌ها، ویروس کرونا تاکنون به ۷۰ کشور جهان سرایت کرده است و باعث آلودگی حدود ۹۰ هزار نفر و مرگ ۳ هزار نفر شده است.

عادی‌شدن روند فعالیت کارخانه‌های فاکسکان مطمئنا خبر خوشحال‌کننده‌ای برای اپل محسوب می‌شود؛ زیرا اپل بزرگ‌ترین مشتری فاکسکان محسوب می‌شود و اکثر آیفون‌های این شرکت را کارکنان فاکسکان در کارخانه‌های عظیم این شرکت در شهر ژنگژو چین مونتاژ می‌کنند. اپل چندی قبل پیش‌بینی‌های درآمدی خود برای سه‌ماهه‌ی جاری را به‌دلیل کاهش ظرفیت تولید تأمین‌کنندگان چینی خود کاهش داده بود.

مؤسسه‌ی آماری ترند فورس تولید آیفون‌های اپل در سه‌ماهه‌ی جاری را به‌دلیل مشکلات پیش‌آمده با ۱۰ درصد کاهش، ۴۱ میلیون دستگاه تخمین زده است. این مؤسسه همچنین هشدار داده درصورت بروز تأخیرهای بیشتر در روند عادی‌سازی تولید کارخانه‌های چینی، این رقم می‌تواند ۵ تا ۷ درصد دیگر کاهش پیدا کند.

ناگفته نماند اپل برای تولید محصولات خود با بیش از ۲۰۰ تأمین‌کننده شراکت می‌کند که بسیاری از آن‌ها یا در چین واقع شده‌اند یا برای تأمین مواد اولیه به این کشور وابسته هستند. طبق تخمین مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانالیس، اپل و هواوی، یکی دیگر از مشتریان عمده‌ی فاکسکان، حدود ۹۹ درصد از تولیدات خود را در چین متمرکز کرده‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات