سدان برقی بی ام و i4 با مدل مفهومی رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ا‌م‌و در آینده نزدیک، یک سدان تمام برقی با نام i4 به تولید انبوه می‌رساند. مدل مفهومی این خودرو، با چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ی بزرگ، سبک جدیدی در زبان طراحی بی‌ا‌م‌و را نشان می‌دهد.
تبلیغات

تولید انبوه سدان برقی i4 برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است. این محصول، چهره‌ای مشابه مدل مفهومی خود خواهد داشت تا با استفاده از جلوپنجره‌ی بزرگ که البته نیازی به وجود آن‌ها از نظر فنی نیست، تعجب هواداران بی‌ام‌و را برانگیزد. برخلاف آنچه در نگاه اول دیده می‌شود، جلوپنجره‌ی عظیم i4 صرفا برای زیبایی نیست و بنابر صحبت‌های مدیران بی‌ام‌و، یک پنل هوشمند مرتبط با فناوری‌های مدرن، مثل سیستم‌های خودران و تجهیزات ایمنی خواهد بود. این محل، احتملا دارای حسگرها و رادارهای متعدد خواهد بود که علاوه‌بر بهبود امکانات رفاهی، قیمت نهایی خودرو را افزایش می‌دهند. به‌هرشکل، مدل مفهومی i4 صرفا یک پیش‌نمایش از محصولی است که بعدا رونمایی خواهد شد و البته ممکن است متفاوت باشد.

BMW i4 Concept

نمای ظاهری i4 مفهومی، تقریبا آماده تولید به‌نظر می‌رسد. هرچند که سپرهای طرفین خودرو و خطوط آبی روی بدنه، احتمالا تعدیل خواهند شد. در فضای داخلی نیز، ترکیبی رویایی شبیه به سفینه‌های فضایی وجود دارد که مسلما تغییر خواهد کرد؛ اما می‌توان مطمئن بود ساختار کلی نمایشگرها با تأکید بر راننده، در مدل جاده‌ای نیز استفاده شود. خمیدگی جزئی در این نمایشگرها، نسل جدیدی از امکانات رفاهی و سیستم‌های اطلاع‌رسانی در خودروهای بی‌ام‌و را نشان می‌دهند که هماهنگ با شیشه‌های کنترل کننده‌ی تابش نور در پیرامون خودرو، کیفیت تصویر بسیار خوب فراهم می‌کنند.

BMW i4 Concept

سه حالت استفاده از نمایشگرها در i4 مفهومی وجود دارد که برای خودروهای آینده بی‌ام‌و نیز استفاده خواهد شد. مودهای کور (Core)، اسپرت و اقتصادی (Efficient) ترکیب اطلاعات نمایش‌داده شده روبروی راننده را تغییر می‌دهند. در حالت کور، تأکید زیادی بر مدیریت امکانات خودرو از طریق حرکت دست وجود دارد. حالت اسپرت، اطلاعات مهم مثل سرعت لحظه‌ای، زمان ثبت شده و مصرف انرژی را با حالتی بزرگ‌تر نمایش می‌دهند تا فضای مسابقه‌ای برای سرنشینان فراهم شود. اگر راننده حالت اقتصادی را انتخاب کند، تمامی تجهیزات فنی و رفاهی برای کم‌ترین میزان مصرف انرژی تنظیم می‌شوند و عملکرد نمایشگرها بر سیستم‌های ارتباطی، تمرکز بیشتری خواهد داشت.

BMW i4 Concept
BMW i4 Concept
BMW i4 Concept
BMW i4 ConceptBMW i4 Concept
BMW i4 Concept
BMW i4 Concept
BMW i4 Concept
BMW i4 Concept

بی‌ام‌و i4 مفهومی از یک موتور الکتریکی با قدرت ۵۳۰ اسب‌بخار و باتری‌های ۸۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۴ ثانیه داشته باشد. شعاع حرکتی این خودرو، ۴۳۲ تا ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود. این مشخصات، مسلما برای مدل تولیدی تغییر خواهد کرد؛ اما نسبتا منطقی و مناسب یک خودروی جاده‌ای به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات