ویروس کرونا پنج کارخانه‌ی کانن را به تعطیلی کشاند

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کانن مجبور شده است که به دلیل بروز مشکل در زنجیره‌ی تأمین محصولاتش به دلیل شیوع ویروس کرونا، پنج کارخانه‌ی خود را تعطیل کند.
تبلیغات

شیوع ویروس کرونا بر فعالیت شرکت‌هایی که زنجیره‌ی تأمین بین‌المللی دارند تأثیری عمیقی داشته است. از ژاپن خبر می‌رسد که کانن قصد دارد به‌طور موقت پنج کارخانه‌ی خود را به دلیل کمبود قطعات تعطیل کند. این مشکل در اثر اخلال در روند فعالیت کارخانه‌های چین به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا حادث شده است. بنا به اعلام کانن، تعطیلی کارخانه‌های این شرکت حدود دو هفته به طول خواهد انجامید.

به گزارش وب‌سایت ژاپنی Nikkei، این پنج کارخانه در استان‌های اویتا، میازاکی و ناگاساکی واقع هستند و طبق برنامه، قرار است روند فعالیت آن‌ها از دوم تا ۱۳ مارس (۱۲ تا ۲۳ اسفند) متوقف شود. در این گزارش اضافه شده است که هنوز هیچ‌گونه آلودگی به ویروس کرونا در تأسیسات این غول دنیای دوربین‌های عکاسی مشاهده نشده است و این تعطیلی صرفا به دلیل مشکلات پیش آمده در زنجیره‌ی تأمین قطعات در کشور چین درنتیجه‌ی شیوع بیماری کووید ۱۹ است.

کارخانه‌های تعطیل‌شده‌ی کانن وظیفه‌ی تولید دوربین‌های SLR، لنزهای قابل تعویض و دوربین‌های امنیتی را بر عهده دارند؛ بنابراین انتظار می‌رود با توقف فعالیت این کارخانه‌ها نه‌تنها درآمد کلی این شرکت ژاپنی بلکه عرضه‌ی دوربین‌های کانن و تجهیزات عکاسی این شرکت نیز تحت تأثیر قرار بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات