یکی از کارکنان سازمان جهانی بهداشت در ایران به کرونا مبتلا شد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از ابتلای یکی از کارکنان این سازمان در ایران به ویروس کرونا خبر داد.
تبلیغات

تدروس ادهانون، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) در نشست خبری خود با خبرنگاران، از ابتلای یکی از کارکنان این سازمان در ایران به کروناویروس خبر داد. ادهانون روز دوشنبه تأیید کرد که تست کرونای کارمند سازمان جهانی بهداشت در ایران مثبت بوده است. همچنین طبق  گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، وضعیت بیماری این کارمند خفیف اعلام شده است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز از آغاز ماموریت تیم سازمان جهانی بهداشت برای پشتیبانی از ایران در مبارزه با کرونا خبر داده است. کریستف هاملمن، با انتشار توییتی گفت مأموریت تیم سازمان جهانی بهداشت WHO از امروز برای پشتیبانی از مقابله ایران با کووید ۱۹ آغاز شد.

🇺🇳ماموریت تیم سازمان جهانی بهداشت@WHO از امروز برای پشتیبانی از مقابله‌ی #IRAN با #COVID19 آغاز شد🦠 این تیم با راهبری مدیر اورژانس @WHOEMRO (دفتر مدیترانه شرقی WHO)، ریچار برِنان و کارشناسانی از @WHO @rki_de ، برای شناخت دقیق‌تر الگوهای انتقال و راهنمایی‌ موثر تلاش می‌کنند. pic.twitter.com/ZwqfjATBSY— Christoph Hamelmann (@cahamelmann) March 3, 2020

روز گذشته هواپیمای حامل کمک‌های سازمان جهانی بهداشت شامل بیش از ۷/۵ تُن تجهیزات پزشکی و حفاظتی برای بیش از ۱۵ هزار نفر و کیت تشخیصی کرونا برای غربالگری ۱۰۰ هزار نفر وارد فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) شد. همچنین به‌گفته‌ی یکی از مقام‌های سازمان بهداشت جهانی، علاوه‌بر این کمک‌ها، ۶ تیم پزشکی متشکل از پزشکان و متخصصان علوم آزمایشگاه و اپیدمیولوژیست به ایران در شناسایی و کنترل ویروس کرونا کمک می‌کنند.

سازمان جهانی بهداشت گفته است تیم وارد شده به ایران، با مقامات بهداشتی این کشور همکاری می‌کند تا میزان آمادگی و واکنش آن‌ها را بررسی کند، از مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها بازدید می‌کند و راهنمایی‌های فنی ارائه می‌دهد. به‌طور کلی، شناسایی پویایی انتقال و جمعیت در معرض خطر، فراهم کردن راهنما در مورد تقویت و افزایش واکنش نسبت به شیوع مداوم، توافق در مورد اولویت اقدامات کنترلی و فراهم آوردن راهنما برای تقویت آمادگی در مناطقی که هنوز ویروس کرونا در آنجا شیوع پیدا نکرده است اهداف مأموریت تیم واردشده به ایران است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات