پژو 208 عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ را به دست آورد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
در رقابت با پورشه تایکان، تسلا مدل ۳ و تویوتا کرولا داوران فستیوال خودروی سال ۲۰۲۰، پژو 208 را برنده اعلام کردند. این محصول فرانسوی، به دلیل قیمت مناسب با امکانات فنی و مصرف سوخت رضایت‌بخش، بیشترین رای را به دست آورد.
تبلیغات

نهادهای مختلف در سراسر جهان، اقدام به معرفی بهترین خودروهای دنیا از دیدگاه‌ها و کلاس‌های گوناگون می‌کنند. در اروپا، گروهی متشکل از ۶۰ خبرنگار شاغل در رسانه‌های مرتبط با صنعت خودروسازی، در رای‌گیری بهترین خودروی سال (Car of the Year) شرکت دارند. امسال مشابه ادوار گذشته، تمامی خبرنگاران ملیت اروپایی از ۲۰ کشور داشتند.

Peugeot 208

شاید در ظاهر، خودروهایی گران‌قیمت مثل پورشه تایکان، جذاب‌تر از هاچبک پژو به نظر رسند؛ اما نکات مثبت در 208 هم پرتعداد هستند. این خودرو فرانسوی، پیشرانه‌های متنوع بنزینی، دیزلی و حتی تمام برقی دارد. در ارزان‌ترین مدل 208، موتور ۱/۲ لیتری ۷۵ اسب بخار با میانگین مصرف سوخت ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دیده می‌شود که سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۱۳ ثانیه و امکانات رفاهی قابل قبول در سطح جهانی ارائه می‌کند.

Peugeot 208   e208

به نظر می‌رسد، نسخه‌ی تمام برقی پژو 208 اهمیت بیشتری برای داوران موسسه Car of the Year داشته است. این محصول با کد e-208، شعاع حرکتی ۳۴۰ تا ۴۵۰ کیلومتر فراهم می‌کند، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۸ ثانیه دارد و با آستانه قیمت ۳۱ هزار یورو (معادل ۳۵ هزار دلار) فروخته می‌شود.

Peugeot 208  e208

در رای‌گیری انتخاب بهترین خودرو سال ۲۰۲۰، پژو 208 و تسلا مدل 3، با مجموع امتیاز ۲۴۲ برابر شدند؛ اما تعداد داورانی که محصول فرانسوی را برترین خودرو بازار اروپا دانستند، بیشتر بوده است. رتبه‌های بعدی به ترتیب در اختیار پورشه تایکان، رنو کلیو، فورد پوما، تویوتا کرولا و بی‌ام‌و سری یک قرار گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات