الیمپوس لنز سبک میکرو چهارسوم M.Zuiko F4 Pro را معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
الیمپوس عضو جدیدی از خانواده‌ی لنزهای میکرو چهارسوم خود را معرفی کرد که وزن نسبتا پایین و مقاومت مناسب در شرایط آب‌وهوایی گوناگون دارد.
تبلیغات

المیپوس لنز جدیدی به‌نام M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro معرفی کرد که در دسته‌ی حرفه‌ای میکرو چهارسوم قرار می‌گیرد. این لنز المپوس ابعاد نسبتا کوچکی دارد و با ۷۰ میلی‌متر طول و وزن ۲۵۴ گرم، انتخاب مناسبی برای عکاسان ماجراجو محسوب می‌شود. به‌علاوه، الیمپوس لنز جدید را با قابلیت مقاومت بالا در شرایط آب‌وهوایی گوناگون معرفی کرد که از استاندارد IPX1 بهره می‌برد. لنزهای کمی در دنیای عکاسی هستند که چنین قابلیتی داشته باشند.

شرکت سازنده در بیانیه‌ی خبری پیرامون لنز جدید، تاریخ عرضه‌ی آن به بازار را هفتم آوریل ۲۰۲۰ بیان می‌کند و آن را در دسته‌ی لنزهای با بزرگ‌نمایی متوسط جای می‌دهد. لنزهای خانواده‌ی M.Zuiko Pro عموما قابلیت مقاومت در برابر گردوغبار، پاشش آب و دمای پایین (تا منفی ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد) دارند. بدین ترتیب عکاس‌ها به‌راحتی می‌توانند در شرایط آب‌وهوایی نه‌چندان مناسب از آن‌ها استفاده کنند. الیمپوس ادعا می‌کند لنز جدید، در کل گستره‌ی بزرگ‌نمایی توانایی ثبت تصاویر شفاف را در کل سطح لنز دارد.

از قابلیت‌های دیگر لنز جدید الیمپوس می‌توان به قابلیت‌های متنوع ماکرو اشاره کرد که در کنار بزرگ‌نمایی 0.5x (برابر با ۳۵ میلی‌متر)، تصاویر ماکرو را در کل محدوده‌ی زوم با کیفیت مناسب تولید می‌کند. ترکیب لنز جدید الیمپوس با دوربین OM-D E-M5 Mark III توانایی عکس‌برداری با کیفیت و رزولوشن بالا را در کنار وزن پایین و قابلیت حمل آسان، به کاربر می‌دهد. ترکیبی که تنها ۶۷۰ گرم وزن دارد و برای عکاسی در سفر و ماجراجویی، انتخابی عالی محسوب می‌شود. 

الیمپوس در معرفی مشخصات لنز جدید M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro آن را کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز جهان با بزرگ‌نمایی متوسط معرفی می‌کند که با دیافراگم ثابت، بازه‌ی متنوعی از فاصله‌ی کانونی را از واید ۲۴ میلی‌متری تا تله‌فوتو ۹۰ میلی‌متری پوشش می‌دهد. لنز جدید از ۱۹۰ قطعه ساخته شده است که در پکیجی کوچک با قطر ۶۳/۴ میلی‌‌متر و طول ۷۰ میلی‌متر، جانمایی شده‌اند.

الیمپوس M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro
الیمپوس M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro
الیمپوس M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro
الیمپوس M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro

پوشش‌دهی موسوم به Zero، امکان دیگری است که الیمپوس در بیانیه‌ی خبری مرتبط با لنز M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro تأکید زیادی روی آن دارد. شرکت سازنده ادعا می‌کند این پوشش، هرگونه مات شدن تصویر یا اثر بازتاب نور را از بین می‌برد. به‌علاوه، تصاویر در لبه‌ها هم کیفیت مناسبی خواهند داشت و به‌خاطر ثابت بودن دیافراگم در کل بازه‌ی بزرگ‌نمایی، می‌توان اکسپوژر را به‌راحتی در حالت بزرگ‌نمایی و حتی ضبط ویدئو، کنترل کرد.

لنز جدید الیمپوس M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro همراه‌با درپوش LH-61G با رنگ مشکی به بازار عرض می‌شود. درپوش مذکور، طراحی منحصربه‌فردی برای پوشش هرچه بیشتر لنز و جلوگیری از ورود نور ناخواسته در شرایط دارای نور پس‌زمینه طراحی شده است. لنز الیمپوس از هفتم آوریل برای فروش عرضه می‌شود؛ قیمت لنز جدید المپوس ۶۴۹/۹۹ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات