شیائومی ویدئویی از عملکرد فناوری شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی خود منتشر کرد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی با انتشار ویدئویی، عملکرد جدیدترین فناوری شارژ سریع بی‌سیم خود را به نمایش گذاشت.
تبلیغات

استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم به لطف سهولت استفاده و رفع نیاز به استفاده از کابل‌های شارژ مختلف رو به گسترش است؛ اما چالش سرعت پایین شارژ همواره از معضلات این فناوری بوده است. به‌نظر می‌رسد به‌زودی شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی سرعت شارژ بی‌سیم باشیم. این‌طور که از شواهد برمی‌آید شیائومی درصدد است تا دراین‌زمینه پیشرو باشد و زودتر از رقبا معضلات شارژ بی‌سیم با سرعت بالا را حل کند.

شیائومی چندی پیش، شارژر بی‌سیمی با نام می شارژ توربو (Mi Charge Turbo) با توان ۳۰ واتی روانه‌ی بازار کرده بود. حال این شرکت دست به انتشار ویدئویی در یک شبکه‌ی اجتماعی چینی زده است که در آن عملکرد فناوری شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی این شرکت به نمایش گذاشته شده است. این سرعت برای شارژ بی‌سیم بی‌سابقه است و برخی سازندگان حتی با شارژرهای سیمی هم هنوز به این توان شارژ نرسیده‌اند. راهکارهای شارژ بی‌سیم سایر شرکت‌های صاحب‌نام دنیای گوشی در مقایسه با شیائومی بسیار عقب‌تر است. برای نمونه فناوری شارژ بی‌سیم هواوی به توان ۲۷ واتی رسیده است. حداکثر توان ارائه شده در شارژهای بی‌سیم سامسونگ ۱۵ وات است و آیفون تنها با توان ۷/۵ وات به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. به‌علاوه اکثر شارژهای ساده‌ی مبتنی بر استاندارد Qi فقط ۵ وات توان دارند.

شیائومی برای رسیدن به این سرعت شارژ از پایه‌ی شارژ بی‌سیم مخصوصی استفاده کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا فناوری جدید شیائومی بر استاندارد Qi مبتنی است یا خیر. در ادامه می‌توانید ویدئوی منتشر شده توسط شیائومی را مشاهده کنید.

در این آزمایش، نسخه‌ی تغییریافته‌ای از گوشی می ۱۰ پرو استفاده شده است. این گوشی شیائومی از یک باتری ۴۰۰۰ میلی مپر ساعتی بهره می‌برد. شارژر بی‌سیم جدید شیائومی ‌توانست این باتری را در عرض ۲۰ دقیقه تا ۵۷ درصد شارژ کند. شارژ کامل این باتری در مجموع تنها ۴۰ دقیقه زمان برد.

واضح است که بزرگ‌ترین مشکل در مسیر توسعه‌ی این فناوری بحث تولید گرما است. تولید حرارت بالا، خود می‌تواند عاملی برای افت سریع ظرفیت باتری باشد. برای غلبه بر این مشکل، پایه‌ی شارژ بی‌سیم شیائومی به یک خنک‌کننده‌ی عمودی مجهز شده است تا از داغ شدن بیش‌ازحد گوشی جلوگیری به عمل آید.

ناگفته نماند که نمایش سرعت‌های بسیار بالای شارژ در چنین ویدئوهایی با پیاده‌سازی آن‌ها در عمل بسیار متفاوت است. اگر به خاطر داشته باشید شیائومی در سال گذشته ویدئویی از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی خود با شارژر سیمی منتشر کرده بود اما هنوز در گوشی این شرکت خبری از این فناوری نیست.

شیائومی هنوز در مورد زمان عرضه‌ی شارژر بی‌سیم ۴۰ واتی خود سخنی به میان نیاورده است؛ اما با اطمینان بالایی می‌توان گفت که فناوری جدید شارژ بی‌سیم این شرکت چینی، نخستین بار در یکی از پرچم‌داران آن‌ها پشتیبانی خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات