شیائومی گوشی اقتصادی می 10 لایت را با فناوری 5G رونمایی کرد

جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی مراسم معرفی نسخه‌ی گلوبال گوشی‌های می ۱۰ و می ۱۰ پرو را با یک شگفتانه همراه کرد و می ۱۰ لایت را با پشتیبانی از 5G و قیمت رقابتی رونمایی کرد.
تبلیغات

شیائومی مراسم آنلاین رونمایی از نسخه‌های جهانی می ۱۰ و می ۱۰ پرو را ساعتی پیش برگزار کرد و طی این مراسم از عضو جدید خانواده‌ی می ۱۰ با نام می ۱۰ لایت پرده برداشت. سه گوشی مذکور قرار است از ۱۰ روز دیگر در بازار اروپا در دسترس قرار بگیرند.

همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، امروز نسخه‌ی جهانی می ۱۰ و می ۱۰ پرو که اولین‌بار در ماه گذشته در چین رونمایی شدند، معرفی شده و قیمت نسخه‌ی جهانی آن‌ها اعلام شد. طبق اعلام شیائومی می ۱۰ برچسب قیمت ۷۹۹ یورویی معادل ۸۶۸ دلار و می ۱۰ پرو قیمت پایه‌ی ۹۹۹ یورویی معادل ۱۰۸۶دلار خواهد داشت. پیش‌فروش این دو محصول از سه روز دیگر آغاز خواهد شد و به فاصله‌ی یک هفته عرضه‌ی آن‌ها آغاز می‌شود.

Xiaomi / شیائومی

می ۱۰ لایت

شگفتانه‌ی اصلی مراسم امروز شیائومی گوشی جدید می ۱۰ لایت بود که به‌رغم داشتن قیمت رقابتی از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این محصول برای پشتیبانی از 5G از پردازنده‌ی اسنپدراگون 765G بهره می‌برد که نسخه‌ی اقتصادی اسنپدراگون ۸۶۵ به شمار می‌آید و پیش‌تر در گوشی نوکیا با نام نوکیا ۸.۳ شاهد به‌کارگیری آن بوده‌ایم. اسنپدراگون 765G که از فناوری ساخت ۷ نانومتری بهره می‌برد، در می ۱۰ لایت با سیستم خنک‌کننده‌ی مایع همراه شده است تا بهینه‌ترین عملکرد را به نمایش بگذارد.

نمایشگر ۶.۵۷ اینچی از نوع AMOLED با حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر از دیگر ویژگی‌های پیشرفته‌ای می ۱۰ لایت است.

در بخش دوربین اصلی، شیائومی چهار حسگر را به خدمت گرفته که حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی می ۱۰ لایت ۱۶ مگاپیکسلی است و در بریدگی قطره‌ای شکل بالای نمایشگر آن جای گرفته است.

باتری ۴٫۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی وظیفه‌ی تأمین انرژی جدیدترین گوشی شیائومی را برعهده خواهد داشت. این باتری به کمک شارژر ۲۰ وات از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود. می ۱۰ لایت با وجود این باتری تنها ۱۶۲ گرم وزن دارد و ضخامت آن ۷.۸۷ میلی‌متر است.

Mi 10 Lite 5G / می ۱۰ لایت

می ۱۰ لایت در دو نسخه‌ی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی یک ماه پس از می ۱۰ و می ۱۰ پرو یعنی اواسط اردیبهشت در سه رنگ سفید، آبی آسمانی و بنفش تیره روانه‌ی بازار خواهد شد. طبق اعلام شیائومی، قیمت نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی در اروپا ۳۴۹ یورو معادل ۳۷۹ دلار خواهد بود درحالی‌که نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی ۳۹۹ یورو، یعنی ۴۳۴ دلار قیمت خواهد داشت.

نظر شما در خصوص این گوشی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات