شرکت Nomad با توقف ساخت لوازم جانبی موبایل، خط تولید ماسک راه‌اندازی می‌کند

جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت نومد که از سازندگان شناخته‌شده‌ی لوازم جانبی برای محصولات اپل به شمار می‌رود قصد دارد برای کمک به رفع کمبود تجهیزات پزشکی، در کارخانه‌های خود خط تولید ماسک پزشکی راه‌اندازی کند.
تبلیغات

شیوع روزافزون و پرشتاب ویروس کرونا در جهان باعث شده است که بسیاری از مراکز درمانی با کمبود تجهیزات محافظتی پزشکی رو‌به‌رو شوند. این مسئله بسیاری از شرکت‌های فعال در صنایع مختلف را بر آن داشته است که برای کمک به رفع کمبودها به تولید این‌گونه تجهیزات روی بیاورند.

Nomad جدیدترین شرکتی است که در این مسیر قدم برداشته است. شرکت نومد از سازندگان مطرح لوازم جانبی برای محصولات اپل به شمار می‌رود. این شرکت اعلام کرده است که اولویت تولید را در کارخانه‌های خود تغییر داده و با توسعه‌ی خط تولید این کارخانه‌ها قصد دارد تجهیزات محافظتی پزشکی نیز تولید کند. در حال حاضر این شرکت خط تولید ماسک‌های سه لایه‌ی یک‌بارمصرف را راه‌اندازی کرده است.

شرکت نومد تأمین ماسک برای کادر درمانی مراکز بهداشتی را در اولویت نخست خود قرار داده است. این شرکت در نظر دارد تا در مراحل بعد برای نیروهای امدادی و کارکنان کسب‌وکارهای ضروری نیز ماسک تهیه کند. در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این شرکت درج شده این‌طور آمده است:

در پی شیوع پرسرعت بیماری کووید ۱۹، زنجیره‌ی تأمین تجهیزات ضروری پزشکی با حجم تقاضایی بسیار فراتر از ظرفیت مواجه شده است. در پاسخ به این حجم ناگهانی و بی‌سابقه از تقاضا، شرکت نومد در اولویت‌های خود تجدیدنظر کرده است و قصد دارد برای مبازره با این بیماری همه‌گیر بخشی از خط تولید خود را به تأمین تجهیزات پزشکی نظیر ماسک صورت تخصیص دهد. ما از امروز آمادگی دریافت سفارش‌ها را داریم. تمام منافع حاصل شده از فروش این تجهیزات به مبازره با بیماری کووید ۱۹ اختصاص خواهد یافت.

به تخمین نومد، ارسال ماسک از انبارهای این شرکت در هنگ‌کنگ ظرف دو تا سه روز آینده آغاز خواهد شد. ماسک‌های تولیدی این شرکت متفاوت از ماسک‌های تنفسی N95 هستند اما طبق ادعای نومد، این ماسک‌ها بازده فیلتراسیون میکروبی بیش از ۹۸ درصدی دارند و با استانداردهای سازمان غذا و داروی آمریکا ( مطابق هستند. این شرکت توصیه کرده است که تا زمان دریافت تأییدیه‌ی FDA ظرف چند هفته‌ی آتی، تنها در مواردی که تماس کمتری با محیط‌های آلوده وجود دارد از این ماسک‌ها استفاده شود. ماسک‌های تولیدی این شرکت اکنون در اروپا، تایوان و چین تأییدیه دریافت کرده‌اند.

مؤسسان این شرکت در بیانیه‌ی خود دراین‌باره این‌طور گفته‌اند:

معتقد هستیم که در شرایط کنونی، کمک به توزیع تجهیزاتی که در سرتاسر جهان نیاز مبرمی به آن‌ها حس می‌شود بهترین کاری است که از دست ما برمی‌آید. امیدواریم از این طریق بتوانیم پرستاران، پزشکان و امدادگرانی را که در خط مقدم مبازره با بیماری در راستای مسطح کردن منحنی ابتلا تلاش می‌کنند، یاری کنیم.

به‌گفته‌ی این شرکت تولید ماسک‌های پزشکی به روند تولید تجهیزات جانبی گوشی‌های هوشمند لطمه‌ای وارد نخواهد کرد و این محصولات مطابق روال معمول تولید خواهند شد. بااین‌حال در وظایف کارکنان دفاتر این شرکت در ایالت کالیفرنیا تا حد ممکن بازنگری شده است و برخی از آن‌ها به اموری نظیر پاسخگویی به تقاضا و کمک به روند توزیع ماسک‌ها گماشته شده‌اند.

تاکنون بسیاری شرکت‌های مطرح دنیای فناوری برای کمک به رفع کمبود تجهیزات پزشکی به تأمین یا تولید این تجهیزات روی آورده‌اند.

ریزر هفته‌ی گذشته اعلام کرد که تعدادی از خطوط تولید خود را به تولید ماسک اختصاص داده است. شارپ در اواسط اسفندماه اعلام کرد که در یکی از کارخانه‌های خود در ژاپن به تولید ماسک پزشکی خواهد پرداخت.

اپل تاکنون میلیون‌ها عدد ماسک به بیمارستان‌های ایالات‌متحده و همین‌طور اروپا اهدا کرده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک گفته است که شرکت متبوعش تعداد ۷۲۰ هزار ماسک از ذخایر اضطراری خود را به مراکز درمانی اهدا می‌کند و همچنین تلاش می‌کند تا میلیون‌ها ماسک دیگر برای اهدا به این مراکز تأمین کند. 

بسیاری از خودروسازان نیز اعلام کرده‌اند که برای مبارزه با ویروس کرونا به تولید تجهیزات پزشکی خواهند پرداخت. به‌عنوان‌نمونه فورد اعلام کرده است که بنا دارد با همکاری شرکت 3M و جنرال الکتریک، ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی تولید کند. ایلان ماسک نیز چند روز پیش، از آمادگی تسلا برای تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی برای کمک به جبران کمبودها دراین‌زمینه خبر داده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات