اپل: به‌علت شیوع بیماری کرونا، محصولات مرجوعی به مشتریان تحویل داده نمی‌شوند

یک‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کاربرانی که دستگاه‌های معیوبشان را برای تعمیر به اپل فرستاده‌اند، تا زمان بحرانی‌بودن وضعیت براثر شیوع ویروس کرونا، دستگاه تعمیرشده را نمی‌توانند تحویل بگیرند.
تبلیغات

تقریبا تمامی فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی اپل خارج از کشور چین تعطیل شده‌اند تا بیماری کرونا جان کارکنان و مراجعان به دفاتر اپل را به‌خطر نیندازد. همین امر نیز باعث شده است دستگاه‌های ارسال‌شده به دفاتر اپل برای تعمیر، به مشتریان تحویل داده نشود. اپل تأیید کرده است مشتریانی که قبل از شیوع بیماری کرونا دستگاهشان را برای تعمیر به دفاتر خدمات پس از فروش اپل تحویل داده‌اند، تا زمانی نامعلوم نمی‌توانند آن‌ها را دریافت کنند.

کوپرتینویی‌ها دو روز قبل از اینکه دفاتر خود را موقتا تعطیل کنند، با مشتریان تماس گرفتند و از آن‌ها خواستند با مراجعه به دفاتر خدمات پس از فروش، دستگاه تعمیرشده را تحویل بگیرند. حال، اعلام شده است مشتریانی که این فرصت را از دست داده‌اند، تا وقتی وضعیت بحرانی برطرف شود، نمی‌توانند دستگاهشان را دریافت کنند.

اپل استور / Apple Store

یکی از سخن‌گویان اپل در پاسخ به پرسش رسانه‌ها تأیید کرده است:

برخی از مشتریان در بازه زمانی دوروزه به دفاتر خدمات پس از فروش مراجعه نکردند؛ درنتیجه، دستگاهشان در اپل‌استورها باقی مانده است. متأسفانه کسانی که این فرصت را از دست داده‌اند، تا زمان بازگشایی مجدد اپل استورها، نمی‌توانند دستگاهشان را تحویل بگیرند.

چنین اقدامی تعجب‌برانگیز نیست؛ زیرا بیماری کرونا به‌سرعت در حال گسترش است و هرروز که می‌گذرد، آمار مبتلایان به ویروس COVID 19 در جهان افزایش می‌یابد. اپل می‌تواند دستگاه‌های تعمیرشده را برای مشتریان بفرستدد؛ اما چنین اقدامی ممکن است به انتقال ویروس کرونا کمک کند. باید در نظر داشت که بسیاری از دستگاه‌های اپل دربرابر مواد ضدعفونی‌کننده آسیب‌پذیر هستند و برای مثال ممکن است با نفوذ به درون دستگاه، موجب خرابی مجدد آن شوند.

در‌حال‌حاضر، اپل تمامی فروشگاه‌ها و دفاتر خدمات پس از فروش را تا زمانی نامشخص تعطیل کرده است. چندی پیش، اعلام شد فروشگاه‌های اپل از هشتم فروردین بازگشایی می‌شوند؛ اما گسترش بیماری کرونا مسئولان اپل را به تمدید زمان بازگشایی فروشگاه‌ها تا زمانی نامشخص وادار کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات