جنسیس GV80 با نمایشگر سه بعدی کانتیننتال عرضه خواهد شد

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کانتیننتال فناوری جدید سه‌بعدی برای صفحه‌نمایش‌های دیجیتالی خودرو را رونمایی کرده است که به‌زودی در جنسیس GV80 عرضه خواهد شد.
تبلیغات

صفحه‌نمایش‌های لمسی و دیجیتالی ازجمله امکانات استاندارد خودروهای جدید به‌شمار می‌روند و شرکت‌های خودروسازی می‌کوشند برای جلوگیری از حواس‌پرتی راننده، ترکیب بهینه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده ارائه کنند. شرکت آلمانی کانتیننتال (Continental) معتقد است صفحه‌نمایش سه‌بعدی می‌تواند بخشی از راه‌حل نهایی باشد.

شرکت فناوری کانتیننتال اعلام کرده است صفحه‌نمایش سه‌بعدی در جنسیس GV80 نصب خواهد شد. در این صفحه‌نمایش سه‌بعدی، به زدن عینک نیازی نیست؛ زیرا کانتیننتال از دوربین داخلی استفاده می‌کند. در این فناوری، تصاویر دیجیتالی به‌گونه‌ای تغییر پیدا می‌کند که مناظر با اندکی انحراف به چشم راست و چپ برسد و درنتیجه، تصویر سه‌بعدی تشکیل شود. دوربین میدان دید راننده را تشخیص می‌دهد و نمایش تصویر را بر‌این‌اساس تنظیم می‌کند. این دوربین درصورت تشخیص خستگی راننده یا در‌حالی‌که راننده مدت بسیار طولانی به صفحه‌نمایش خیره شود، اعلان‌های هشدار ارسال خواهد کرد.

Continental  / کنتیننتال

کانتیننتال معتقد است صفحه‌نمایش سه‌بعدی می‌تواند برای راننده مفید باشد، نه اینکه باعث حواس‌پرتی بیشتر شود. با نشان‌دادن علائم مختلف جاده‌ای یا هشدارهای ایمنی راهنمایی و رانندگی یا سایر پیام‌های سیستم سرگرمی خودرو به روش سه‌بعدی، مشاهده و تمرکز برخلاف صفحه‌نمایش دوبعدی مسطح آسان‌تر است.

برای دستیابی به این فناوری بدون اینکه سیستم دچار مشکل شود، کانتیننتال در حال تغییر روش کار کنونی رایانه‌ی خودرو است. درحال‌حاضر، چند واحد کنترل کوچک در خودرو وجود دارد که به هر صفحه‌‌نمایش متصل شده‌اند. کانتیننتال قصد دارد واحدهای کنترل را کاهش دهد و تنها از چند کامپیوتر با کارایی قدرتمند بهره ببرد که همه‌چیز را اجرا خواهند کرد.

با وجود متصل‌شدن همه‌ی صفحه‌نمایش‌ها به یک کامپیوتر، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری امکان‌پذیر است؛ ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان به امکان کشیدن و رهاکردن از صفحه‌نمایشی به صفحه‌نمایش دیگر یا در خودروهای خودران آینده، پخش یک ویدئو در صفحه‌نمایش‌های متعدد به‌صورت هم‌زمان اشاره کرد. کانتیننتال این فناوری را Cross Domain Hub می‌نامد.

Genesis GV80

کانتیننتال جزئیات نسل بعدی صفحه‌نمایش‌های سه‌بعدی را نیز توضیح داده است. کانتیننتال با همکاری شرکت Leia مستقر در کالیفرنیا، در حال طراحی و تولید Lightfield Display است که از فناوری Diffractive Lightfield Backlighting یا DLB بهره می‌برد. صفحه‌نمایش نسل بعدی کانتیننتال به دوربین نیازی ندارد و همه‌ی سرنشینان خودرو می‌توانند آن را مشاهده کنند و قابلیت نمایش سه‌بعدی را برای کنفرانس‌های ویدئویی، خرید آنلاین، فیلم و بازی فراهم می‌کند. کانتیننتال قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ نسل آینده‌ی این سیستم را به مرحله‌ی تولید برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات