اپل محدودیت تعداد خرید برای مشتریان آیفون اعمال کرد

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
درپی شیوع کرونا و محدودیت‌های اپل برای تولید دستگاه‌های جدید، این شرکت محدودیت تعداد خرید را برای خریداران آیفون درنظر گرفته است. هر کاربر در هر نوبت خرید تنها می‌توانند دو دستگاه گوشی آیفون سفارش دهند.
تبلیغات

شیوع کرونا در سراسر جهان برای کسب‌وکارهای مختلف مشکلاتی را به‌وجود آورده است. اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست. براساس آخرین اخبار، اپل قوانین و محدودیت‌های جدیدی برای خریداران گوشی آیفون اعمال کرده است. خریداران، تنها می‌توانند در هر نوبت خرید، تنها دو گوشی آیفون سفارش بدهند. این نخستین باری است که اپل از زمان تولید اولین گوشی آیفون در سال ۲۰۰۷ تاکنون، چنین تصمیمی گرفته است. 

آیفون اپل

در حال حاضر این محدودیت در سراسر ایالات متحده، اروپا و چندین بازار آسیایی از جمله چین، هنگ کنگ، تایوان و سنگاپور اجرا می‌شود. اواخر اسفندماه خبری مبنی بر بازگشایی فروشگاه‌های اپل در چین، همگام با کاهش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور منتشر شد، اما کماکان فروشگاه‌های خرده فروشی اپل در خارج از چین بسته هستند. به‌علاوه، اپل با مشکلات دیگری نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند. به‌دنبال تعطیلی کارخانه‌های شرکای اصلی اپل، وضعیت چرخه‌ی تولید به حالت عادی برنگشته است و این شرکت همچنان در تلاش است تا وضعیت چرخه‌ی تولید خود را به شرایط عادی بازگرداند. اواخر اسفندماه گفته شد که شیوع ویروس کرونا روی تولید آیفون 11 تاثیر منفی داشته است و پرچمدار اپل با کمبود قطعات مواجه هستند. 

اواخر اسفندماه، اپل به کارمندان خود اعلام کرده بود که به‌دنبال‌ راهکارهایی است تا بتواند قطعات مورد نیاز جهت تولید گوشی‌های آیفون را تامین کند. اواسط اسفندماه گفته شد که اپل به‌علت شیوع کرونا لنز آیفون ۱۲ را از چند سازنده مختلف تأمین خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد با تدابیری که اپل در پیش گرفته، بتواند به‌تدریج به حجم تولید قبلی خود باز گردد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات