شبکه «شیران» برنامه‌های آموزش دروس مقاطع تحصیلی را به‌صورت زنده پخش می‌کند

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی مسئول قرارگاه رسانه‌ای، شبکه‌ی «شیران» هم‌زمان با شبکه‌ی آموزش سیما، برنامه‌های آموزش دروس مقاطع تحصیلی مختلف را به‌صورت زنده پخش می‌کند.
تبلیغات

محمدمهدی خاموشیان، مسئول قرارگاه رسانه‌ای و سرپرست اداره‌ی کل راهبری اپراتورهای معاونت فضای مجازی اعلام کرد شبکه‌ی «شیران» هم‌زمان با شبکه‌ی آموزش سیما برنامه‌های آموزش دروس مقاطع تحصیلی مختلف را به‌صورت زنده پخش می‌کند. به‌گفته‌ی او پخش این برنامه طبق جدول زمان‌بندی و در مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره‌ی اول و متوسطه دوره‌ی دوم است و کلیه‌ی دروس با آموزش معلمان مدارس و طبق برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد؛ همچنین کلیه‌ی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند. او گفت:

برنامه‌ی آموزشی شبکه‌ی شیران هر روز طبق جداول از پیش تعیین شده از ۸ صبح الی ۱۷ به‌صورت زنده پخش می‌شود. البته این شبکه برنامه‌های پخش شده را تکرار می‌کند تا دانش‌آموزانی که موفق به تماشا نشدند برنامه را دوباره مشاهده کنند. 

به‌گفته‌ی سرپرست اداره‌ی کل راهبری اپراتورها مخاطبان در سامانه‌ی تلوبیون می‌توانند شبکه‌ی شیران را تماشا کنند و از طریق کچاپ یا آرشیو برنامه‌ها به این محتوا دسترسی داشته باشند. خاموشیان همچنین گفت آماری که در تلوبیون وجود دارد نشان می‌دهد برخی محتوایی که بارگذاری شده تا حدود ۱۰هزار بار دیده شده است.

مسئول قرارگاه رسانه‌ای گفت در تلوبیون، شبکه‌ی شیران در ویترین قرار دارد و برای پنج میلیون کاربر اعلان (نوتیفیکیشن) ارسال شده است. او گفت:

از مأموریت‌های شبکه‌ی شیران حضور در تمامی عرصه‌های مهم و خاص مانند این‌گونه برنامه‌ها است و شبکه‌ی شیران به‌صورت ۲۴ ساعته درحال پخش برنامه است. آرشیو تلوبیون به دو صورت انجام می‌شود؛ یکی آرشیو ساعتی یا همان کچاپ که در هر دقیقه برنامه‌های صداوسیما را به‌صورت خودکار برش داده و آرشیو می‌کند و دیگری آرشیو محتوایی برنامه‌ها که براساس محتوا آرشیو می‌شوند مانند یکی از سریال‌های پرمخاطب شبکه‌ی دو که اول و آخر سریال کات شده و بعد برایش صفحه ایجاد می‌شود. 

خاموشیان در ادامه گفت این روزها بحث آموزش از اهمیت خاصی برخوردار است؛ به همین دلیل در تلوبیون صفحه‌ایی به‌نام «مدرسه‌ی تلویزیونی» قرار گرفته که براساس محتواهای دسته‌بندی شده مطالب آموزشی را ارائه می‌دهد. به‌گفته‌ی او کار تشخیص اینکه کدام برنامه بیشترین مخاطب را دارد به تشخیص دیتا (داده)، جست‌وجو در گوگل و از طریق همکاران متخصص انجام می‌شود.

خاموشیان در پایان گفت برای تمام کاربرانی که از نرم‌افزار اندروید استفاده می‌کنند و اپلیکیشن تلوبیون را نصب کرده‌اند نوتیفیکیشن (اعلان) ارسال شده است که می‌توانند برنامه‌های در حال تدریس هر مقطع را از شبکه‌ی شیران مشاهده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات