کیت‌های تشخیص سریع کرونا در راه ایران

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
مطالعه 1 دقیقه
بعد از مذاکرات با تأمین‌کنندگان چینی، کیت‌های تست سریع کرونا امروز به ایران ارسال خواهد شد؛ کیت‌ها در عرض ۱۵ دقیقه، عدم ابتلا به کرونا را مشخص می‌کنند.
تبلیغات

پویا شفیعی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات پزشکی که تأمین کیت‌های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا را برای کشور پیگیری می‌کند از ارسال کیت‌های تشخیص سریع کرونا به ایران خبر داد. او گفت بعد از مذاکراتی که با تأمین کنندگان چینی صورت گرفته و با هماهنگی‌های انجام شده توسط سفارت ایران در شانگهای چین، مجموعه‌ای از کیت‌های تست سریع کرونا امروز به ایران ارسال خواهد شد.

به گفته‌ی او این کیت‌ها، خط اول غربالگری در بیمارستان‌های چین است و پیش از PCR، عکس‌های ریه و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کیت‌ها پس از ورود به ایران، با هماهنگی اداره‌ی کل تجهیزات پزشکی به انستیتو پاستور یا آزمایشگاه مرجع تحویل داده خواهد شد.

شفیعی هدف از واردات این مدل کیت‌ها را کاهش زمان غربالگری دانست تا علاوه‌بر ایجاد آرامش خاطر، از بستری شدن افراد غیر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها جلوگیری شود. به گفته‌ی او، این کیت‌ها در عرض ۱۵ دقیقه، عدم ابتلا به کرونا را مشخص می‌کند.

شفیعی در پایان تأکید کرد این فعالیت‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بخش خصوصی تولیدکننده‌ی تجهیزات پزشکی انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات