مک بوک ایر 2020 از نگاه اپل

پنج‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل با رونمایی مک‌بوک ایر جدید، مشخصاتش را تشریح کرده و آن را محبوب‌ترین نوت‌بوک جهان دانسته است.
تبلیغات

اپل دیروز مک‌بوک ایر خواستنی‌ترین نوت‌بوک جهان را با بهبود عملکرد، صفحه‌کلید جدید Magic Keyboard، دوبرابر افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی و قیمتی ارزان‌تر به‌روزرسانی کرد. هم‌اکنون، قیمت لپ‌تاپ مک‌بوک ایر جدید برای کاربران عادی ۹۹۹ دلار و برای مراکز آموزشی ۸۹۹ دلار است. افزایش دوبرابری عملکرد پردازنده در مک‌بوک پرو و بهبود ۸۰ درصدی عملکرد گرافیکی به کاربران امکان می‌دهد از فعالیت‌های روزانه‌شان بیشتر لذت را ببرند و بازی‌های ویدئویی بیشتری کنند. مدل پایه‌ی مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی، کاربران را قادر می‌سازد فیلم‌ها و تصویرها و فایل‌های بیشتری درمقایسه‌با گذشته ذخیره کنند.

مک بوک ایر

مشخصاتی چون نمایشگر ۱۳ اینچی خیره‌کننده‌ی رتینا (Retina) با قابلیت خلق تصاویری پویا و نمایش متونی واضح، حسگر اثرانگشت Touch ID برای تسهیل ورود به سیستم و ایجاد امنیت بیشتر برای خریدهای آنلاین، ترک‌پد بزرگ، طول عمر یک‌روزه‌ی باتری و قدرت سیستم‌عامل macOS Catalina سبب شده‌اند این لپ ‌تاپ بهترین مک‌بوک ایری باشد که اپل تاکنون ساخته است. 

عملکرد سریع‌تر در وظایف روزمره

مک‌بوک ایر جدید اولین‌بار با ارائه‌ی پردازنده‌های چهارهسته‌ای برای انجام فعالیت‌های روزمره، از سامان‌دهی تصاویر و ایجاد متون گرفته تا ویرایش فیلم‌ها، سرعت بیشتری برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. این لپ‌ تاپ اپل با برخورداری از جدیدترین پردازنده‌های چهارهسته‌ای Core i7 اینتل از نسل دهمِ تراشه‌های این شرکت، درمقایسه‌با نسل پیشین دوبرابر عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. فرکانس پردازشی تراشه‌ی یادشده ۱٫۲ گیگاهرتز و سرعت کلاک آن هنگام فعال‌بودن حالت توربو بوست تا ۳٫۸ گیگاهرتز خواهد بود.

پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Iris Plus اینتل در مک‌بوک ایر با فراهم‌کردن ۸۰ درصد عملکرد گرافیکی سریع‌تر، وظایف متمرکز بر گرافیک همچون اجرای بازی و ویرایش ویدئو را سریع‌تر از همیشه انجام می‌دهد.

صفحه‌کلید جدید Magic Keyboard

مک بوک ایر

در مک‌بوک ایر جدید، از صفحه‌کلید Magic Keyboard استفاده شده است؛ صفحه‌کلیدی که اولین‌بار در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی معرفی شد. مکانیزم قیچی که در این محصول بازطراحی شده، برای ایجاد تجربه‌ی راحت و پایدار تایپ این امکان را فراهم کرده است تا کلیدها تنها یک میلی‌متر به‌ داخل فشرده شوند. همچنین، آرایش T معکوس در کلیدهای اشاره‌گر، پیداکردنشان بدون نگاه به صفحه‌کلید را آسان‌تر می‌کند. مک‌بوک ایر با طراحی Unibody Wedge، از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی ساخته شده است و در رنگ‌های طلایی و نقره‌ای و خاکستری به بازار عرضه خواهد شد.

نمایشگر ۱۳ اینچی رتینا در این دستگاه، بیش از ۴ میلیون پیکسل و میلیون‌ها رنگ را نمایش می‌دهد؛ ازاین‌رو کاربران چه مشغول نوشتن ایمیل باشند، چه از تماشای فیلم لذت ببرند و چه تصاویرشان را ویرایش کنند، متونی کاملا واضح و شفاف و تصاویری بسیار نزدیک‌به واقعیت را تجربه خواهند کرد.

دوبرابر فضای ذخیره‌سازی بیشتر

مک بوک ایر

ازاین‌پس، مدل پایه‌ی مک‌بوک ایر ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهد داشت که دوبرابر بیشتر از حافظه‌ی نسل پیشین این دستگاه است؛ درنتیجه کاربران می‌توانند فیلم‌ها و تصویرها و فایل‌های بیشتری را درمقایسه‌با گذشته ذخیره کنند. برای کسانی که به‌دنبال فضای ذخیره‌سازی بیشتری هستند، مک‌بوک ایر تا دوترابایت حافظه‌ی SSD‌ را ارائه می‌دهد که دوبرابر بیشتر از حداکثر حافظه‌ی نسل پیشین است.

تراشه‌ی امنیتی T2

مک‌بوک‌ ایر با تراشه‌ی امنیتی اپل T2‌ همراه خواهد بود که نسل دوم از تراشه‌های اپل با طراحی سفارشی است. این قطعه‌ی سیلیکونی با رمزگذاری داده‌های در حال تغییر در هر محتوایی ذخیره‌شده روی SSD‌ بررسی می‌کند تا مطمئن شود نرم‌افزار بارگذاری‌شده در فرایند بوت دست‌کاری نشده است. قابلیت یادشده به مک‌بوک ایر و هر دستگاه مک دیگری امکان می‌دهد ایمن‌ترین فرایند بوت و فضای ذخیره‌سازی در میان تمامی نوت‌بوک‌ها را داشته باشند.

ویژگی‌های دیگر

  • سه میکروفون داخلی در مک‌بوک ایر برای تماس‌ با دوستان و خانواده در اپلیکیشن FaceTime صدایی واضح و شفاف را ضبط می‌کنند.
  • ترک‌پد Force Touch این محصول با ایجاد امکان کنترل دقیق اشاره‌گر و پیمایش چندلمسی، بهترین تاچ‌پد در تمام صنعت کامپیوتر است.
  • درگاه‌های تاندربولت 3 در مک‌بوک ایر جدید امکان شارژ دستگاه‌های دیگر و انتقال داده و خروجی تصویر در رابطی واحد را فراهم می‌کنند. 
  • لپ‌تاپ فوق‌باریک اپل اولین‌بار از نمایشگر‌های خارجی با رزولوشن حداکثر 6K پشتیبانی می‌کند.
  • مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ برای فعالیت‌هایی همچون تماشای محتوای Apple TV+ یا انجام بازی در Apple Arcade، کیفیت صدای استریو مهیا می‌کند.
  • macOS Catalina در مک‌بوک ایر جدید

    مک بوک ایر

    تمامی مدل‌های مک‌بوک ایر همراه‌با سیستم‌عامل macOS Catalina خواهند بود؛ پلتفرمی که جدیدترین نسخه از پیشرفته‌ترین سیستم‌عامل دسکتاپ جهان است. macOS همیشه اصلی‌ترین عنصر تجربیات بی‌نظیر در سیستم‌های مک بوده است و کاربران را با اپلیکیشن‌هایی همچون مرورگر سافاری، Mail ،Photos ،Pages ،Numbers و Keynote می‌تواند کارهای شگفت‌انگیزی انجام دهد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات