حریرچی: کرونا در هر ساعت ۴۳ شهروند ایرانی را مبتلا می‌کند

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید همه‌گیری کرونا در کشور به‌حدی است که در هر ساعت ۴۳ شهروند ایرانی را مبتلا می‌کند.
تبلیغات

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید در هر ساعت، ۴۳ نفر از شهروندان ایرانی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند که این آمار نشان‌دهنده‌ی قدرت اپیدمیک این ویروس است. همچنین طبق بررسی‌ها، در هر ساعت سه نفر براثر ابتلا به این بیماری در کشور جان خود را از دست می‌دهند که این آمار نیز بسیار نگران‌کننده است.

حریرچی اضافه کرد:

حضور در اجتماع و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکان عامل اصلی در جولان بیماری کرونا در جامعه است و مردم نباید با حضور در محل‌های پرتجمع، موجبات فوت همشهریان خود را فراهم کنند. پرستاران و پزشکان در مراکز درمانی نیز به‌دلیل بی‌توجهی مردم به امر پیشگیری، متأسفانه هم مبتلا می‌شوند و هم در برخی موارد، جان خود را از دست می‌دهند که این امر پذیرفتنی نیست.
از مردم می‌خواهم امسال به‌صورت جدی از هر سفر و دید و بازدیدی اجتناب کنند؛ زیرا امن‌ترین مکان در این وضعیت فقط خانه است و باید در خانه ماند.

حریرچی که این سخنان را در ارومیه بیان می‌کرد، با قدردانی از آمادگی مسئولان در آذربایجان‌غربی و تأمین تجهیزات مناسب درباره‌ی درمان بیماران مبتلا به کرونا گفت:

مردم باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که به این امکانات پزشکی و بیمارستانی و نقاهتگاهی نیازی نداشته‌ باشیم.

براساس آخرین آمار، در آذربایجان‌غربی ۳۰۰ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌‌اند که از این تعداد ۱۷ نفر تاکنون فوت کرده‌اند. افزون‌براین طبق آخرین آمار، ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱،۱۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات