سامسونگ به فعالیت پلی گلکسی لینک خاتمه می‌دهد

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد پروژه پلی گلکسی لینک را کنار بگذارد. این قابلیت به کاربران گوشی‌های هوشمند اجازه می‌داد بازی‌های رایانه‌ی شخصی را روی گوشی هوشمندشان استریم کنند.
تبلیغات

اگر از علاقه‌مندان سرویس پلی گلکسی لینک (PlayGalaxy Link) سامسونگ هستید، خبر بدی برایتان داریم: درحالی‌که پلی گلکسی لینک در مرحله‌ی آزمایشی (بتا) به‌سر می‌برد، شرکت کره‌ای تصمیم گرفته است این پروژه را کنار بگذارد.

سامسونگ در فوریه با ارسال بیانیه‌ای، پایان کار پلی گلکسی لینک را اعلام کرد؛ البته این کار در سکوت کامل انجام شد. این در حالی است که انتظار می‌رفت سرویس پلی گلکسی لینک به موفقیت بسیاری دست یابد. کاربران با استفاده از این سرویس می‌توانستند بازی‌های رایانه‌ی شخصی خود را روی گوشی هوشمندشان به‌صورت استریم تجربه کنند.

حال کاربران سرویس پلی گلکسی لینک تا ۸ فروردین ۱۳۹۹ فرصت دارند قبل از قطع سرورهای این سرویس، از استریم بازی‌ها روی گوشی هوشمندشان لذت ببرند. شرکت کره‌ای سامسونگ اعلام نکرده است چرا به پروژه‌ی مذکور خاتمه داده و تنها تغییر سیاست‌های درون شرکت را دلیل این تصمیم عنوان کرده است.

با‌این‌همه، امید می‌رود سامسونگ روی طرح‌ها و پروژه‌های جدیدی تمرکز کند و در آینده، عرضه‌ی سرویس‌های نوآورانه‌تر و جذاب‌تری از غول کره‌ای شاهد باشیم. چندی پیش خبری منتشر شد که سامسونگ با همکاری مایکروسافت به‌دنبال ارائه‌ی خدمات استریم گیمینگ در اواخر سال ۲۰۲۰ است. شاید دلیل اصلی شرکت کره‌ای برای خاتمه‌دادن به سرویس پلی گلکسی لینک نیز همین امر باشد.

پلی گلکسی لینک سامسونمگ / PlayGalaxy Link Samsung

وجود رقبای قدرتمند سرویس پلی گلکسی لینک را نیز می‌توان از دلایل تصمیم اخیر سامسونگ دانست. در‌حال‌حاضر، سرویس‌هایی مانند استیم لینک شرکت ولو و گوگل استادیا و جی‌فورث ناو (GeForce Now) دردسترس گیمرها هستند و امکان اجرای بازی‌های مختلف به‌صورت استریم را به گیمرها ارائه می‌دهند.

شرکت کره‌ای سامسونگ انتظار دارد با همکاری مشترک ردموندی‌ها، بتواند سهمی از بازار استریم بازی‌های ویدئویی به‌دست آورد؛ اما وجود رقبای سرسخت کار سامسونگ و مایکروسافت را دشوار خواهد کرد. در پایان باید بگوییم تاکنون آماری از کاربران سرویس پلی گلکسی لینک منتشر نشده است.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات